Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Tankin anturi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.4.2009, 14:03 #150336
Joo… 👿
Onneks huomisen voi taas tuhrata ihan muuhun kuin tällaseen vatulointiin..! 🙄
6.4.2009, 14:06 #150337Joo, olen tuota seurannut, melkoinen on rojektorityömaa! Sellainen hatunnosto-hymiö puuttuu täältä foorumilta 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.4.2009, 14:10 #150338@dieselflosse wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Jos mittarit vaihdettu vanhempaan malliin,, niin katsoitkos että bensamittari voi olla 6 volttinen??
Luultavasti siinä tapauksessa tarvisit vain 12 volttisen mittarin…… 💡Tuo saattaisi selittää… Mistäs saisi 12V vanhan mallisen bensamittarin? Uudemmassa mittaristossa oleva poikkeaa fyysisesti niin paljon, etten jaksa sovittaa.
Minkälainen vastus pitäisi laittaa sarjaan, jotta tuo jännite putoaisi oikealle tasolle? Periaatteessa minun pitäisi tietää itsekin, mutta siitä on niin kauan, kun viimeksi tuollaisia pohdin… 🙄
Niin ja itse asiaankin vielä, että mikäli nyt oikein ymmärsin, niin sinulla on pakuista ja 2cv special ja club malleista tuttu mittaristo peltisellä ympäryskehyksellä? Kyllä sellaiseen bensamittaria pitäisi löytymän, kun hakee nimeomaan tuota special/club mittaria? Päällisin puolin nuo kaikki mittarit näyttävät samoilta, mutta lukemissa on eroja ja pakussa neula vaeltaa väärään suuntaan vai miten se oli? Mutta bensamittarin pitäisi käydä, kun vaihtaa vaan siihen nykyiseen mittariisi.
Tuotannonniin tämmöttii? http://i85.servimg.com/u/f85/12/95/27/60/imgp0410.jpg (Lainattu snaililtä)
Ja tämmöinen sinulla? http://farm1.static.flickr.com/51/165883205_bef715d80b.jpg?v=0 Toivottavasti ei ihan yhtä patinoitunut… 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.4.2009, 17:31 #150339Just tuota tarkoitin.. Spesiaal mittarista bensamittari tuonne wanhuksen mittariin…
Pitäisi olla helppo rasti?? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.4.2009, 07:31 #150340Juu, minulla on tuollainen, mutta nopeus on sataseen asti. Liekö pakusta vai mistä. Bensamittarin näyttämä samoinpäin kuin tuossa spesiaalin mittarissa. Dyykkasin mittarin ‘Artsin liiteristä’.
Onko kenelläkään tuollaisia speciaalin bensamittareita tyrkyllä?
Ps. Näyttää olevan liikkeellä tuota XM:ien aiheuttamaa huomiovarkautta
7.4.2009, 14:25 #150341Wanhus mittarissa ainakin -67 mallissa lukemat 0-100 km / h
pensamittarin neula on alhaalta ylöspäin ja 6 volttinen..
Kun taas 12 volttisessa bensamittarin neula roikkuu ylhäältä alas päin..
Mittareissa muistaakseni on merkitty onko 6 vai 12 volttinen…Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.4.2009, 19:49 #150342@Musta Hattuinen Mies wrote:
Mittareissa muistaakseni on merkitty onko 6 vai 12 volttinen…Ei auta kuin repiä mittari taas kerran pihalle… Mutta ensin työstän tuon juuri saamani puuratin. Vaatii vanhan lakan poiston ja uuden tilalle.
8.4.2009, 14:39 #150343@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kun taas 12 volttisessa bensamittarin neula roikkuu ylhäältä alas päin..
Kävinpä pienellä lenkillä ja muistin katsoa mittaria sillä silmällä. Ym. perusteella 12V mittari on kyseessä.
8.4.2009, 15:45 #150344Yksi ratkaisu probleemaan voisi olla wanhuksen bensamittari. Ei ole kovin ronkeli kulkimessa tarjolla olevalle jännitteelle eikä myöskään sen napaisuudelle. Kunhan huomaa työntää sen oikea pää edellä tankkiin.
❓ 💡 😉
[/jym]
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
9.4.2009, 05:27 #150345Korkin reiästäkö tuota käytetään? Kuvassa ei näy toista päätä, pidetäänkö tuota aina siellä reiässä vai parkataanko tavaralooraan mittausten välissä?
Mitenkäs tuo sähköinen anturi toimii? Eli, paljonko voltteja tulee mittarille a) tankki täynnä b) tyhjänä?
9.4.2009, 10:22 #150346On tuosta anturi hommasta ollut ennenkin täällä toisaalla puhetta,,, empä nyt niitä mittaus arvoja muista…
Mittari kuitenkin toimii siten että mittarille tulee sähkö virtalukolta ja jatkaa mittarilta anturin kautta maihin…
Itse anturi on vain liuku lankavastus jonka vastus arvo on täydellä tankilla nolla ja tyhjällä sitten on vastusta…
Ota anturi irti ja katso kunto ja testaa mittaamalla se vastusmittauksella toimiiko säätövastus anturin liikkeiden mukaan portaattomasti??… 💡 😉
PS: Tarkista vielä että anturin maadoitus toimii kunnolla? ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.4.2009, 19:19 #150347En usko anturissa vikaa olevan, kun kerran alkuperäisellä mittarilla toimii.
Mahtaakohan mittarissa olla mitään kalibrointimahdollisuutta? Jotain potikkaa, josta vähän säätäisi…
9.4.2009, 19:29 #150348Eipä kalibrointia taida olla muuta kuin viisarin vääntö,, eikä sekään viisasta??
PS: Se mittari systeemi on sen verran yksinkertainen,, että sen tarkistus on helppo suorittaa ja löytää
vika kun syventyy siihen hetkeksi.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.4.2009, 11:16 #150349Täältä Nummisten metsästä löytyypi semmoinen speciaalin mittari. Nopeusasteikko vaan on maileissa.
Ei sitten vissiin kulje kovin kovin 😆12.4.2009, 14:17 #150350Hitsasin muovitankin puukotetun pohjan vanhalla pensakanisterin korkilla kestänyt noin 6v. 😉 T.Matso
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.