Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan Tankin anturi

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 31 - 36 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #150351

    @kojootti wrote:

    Täältä Nummisten metsästä löytyypi semmoinen speciaalin mittari. Nopeusasteikko vaan on maileissa.
    Ei sitten vissiin kulje kovin kovin 😆

    SItä benssiinimittaria voisin koettaa… Pitänee ajaa kylään joku päivä.

    Eiköhän se sopine yhteen tuon nykyisen kilsamittarin seuraksi… Tai sitten pitää viilata tuota sätkää vähän lisää, jotta tavoittelemani 120 tasaisella täytyy 😉

    Ps. Ratti toimii hyvin, vaikka onkin vähän vinossa (orkkisratilla ei huomannut tuota vinoutta).

    #150352

    @dieselflosse wrote:

    Ps. Ratti toimii hyvin, vaikka onkin vähän vinossa (orkkisratilla ei huomannut tuota vinoutta).

    Rattiputki irti alapäästään ja muutaman hampaan verran pyörität rattiputkea. Sillä oikenee oikeaan asentoon 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150353

    @Akaile wrote:

    Rattiputki irti alapäästään ja muutaman hampaan verran pyörität rattiputkea. Sillä oikenee oikeaan asentoon 😉

    Milläs tuo on kiinni? Avataanko jalkatilasta vai alta?

    #150354

    Konehuoneen puolelta, siellä on “klemmari” tjsp yhdellä pultilla kiristettynä rattiputken ympärille. Muistaakseni kulkimesi oli ilmeisen hellästi käsitelty rasvan ja öljyn kera edellisen(kin) omistajan toimesta, joten uskoisin että putki irtoaa helposti tuon pultin irroitettuasi. Mutta mikäli ei irtoa niin voit joutua antamaan sille voimaa, eli iskuja. WD-40:iä kun ruiskit sinne ja annat hetken hautua niin voi tapahtua ihmeitä! 😀 Kun kasaat takaisinpäin niin et voi liikaa laittaa siihen kohtaan rasvaa! se on ensimmäisiä paikkoja, joka jämähtää. Ja alkuperäisosat sinne rattiputkea paikalleen pitämään, on tärkeä turvallisuus-seikka, että se putki ei irtoa omia aikojaan…

    Ja jos joskus tuntuu, että ratti alkaa liikkumaan ylös-alas tässä hammasliitoksessaan vaikka juuri kiristit sen, niin se johtuu huonosta pultista, joka venyy ja lopulta katkeaa. Näin kävi tiinassani ensimmäisen vuoden aikana alkuperäisellä pultilla, sen ikä vaan oli tullut tiensä päähän. Ihan tiedoksi yleisesti kaikille 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150355

    Sain idean isomman tankin suhteen: Joku aikoinaan upotti vanhan tiskialtaan peräkonttiin runkoaisojen väliin. Tästä mieleeni juolahti, että hommaisi jostain kierrätyskeskuksesta 2-4 tällaista vanhaa tiskiallasta ja hitsaa niistä yhteen tankin ala- ja yläpuolet, ainut mitä tarvitsee hommata, on tarpeet täyttöputkelle ja viemärireikien tukkimiseen. Ei varmasti maksa paljon, EIKÄ RUOSTU 😀 niistä saisi tehtyä sellaisen 25-40 litraisen tankin… Idea vapaasti apinoitavissa, ainut velvoite on kuvan lähettäminen tänne foorumille sitten kun eka valmistuu 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150356

    @Akaile wrote:

    putki irtoaa helposti tuon pultin irroitettuasi.

    Ei irronnut, joten käänsin hieman vasemmasta raidetangosta. Jonain toisena päivänä käännän vielä oikeasta, jotta alkuperäinen säätö säilyy ja ratti suoristuu kokonaan…

Esillä 6 viestiä, 31 - 36 (kaikkiaan 36)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.