Etusivu Foorumit Päävalikko Tapahtumat Tavataan Tosi Lapissa Marianpäivät 21.-23.3.2014 HETTA

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Tutustutaan saamelaisuuteen tai ainakin katsellaan ja koetaan pari talvipäivää Enontekiön Hetassa! http://www.tosilappi.fi/tapahtumat/hetan-marianpaivat/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Emme valitettavasti saaneet kovin paljon varattua majoituksia samoista paikoista ja vaaraamani paikat on täytetty. Hetassa on useampia hotelleita ja mökkikyliä, joista voi yksittäisiä paikkoja kysellä. Majoitustilanne elää koko ajan, mutta hyvällä tuurilla ja sinnikkyydellä majapaikka saattaa löytyä.

Tarkoitus on tutustua tähän saamelaisten suureen perinnejuhlaan, ulkoilla paljon ja nauttia Tosi Lapin eksotiikasta pari yön seutua! Tule mukaan! Tavataan Jussan Tuvalla Hetan keskustassa! Osa majoittuu Jussan tuvalla, osa kuulemani mukaan on saanut majoituksen Hetan Majatalosta.

Ole aktiivinen ja soita majoituskohteisiin itse, aina on mukava tavata Kiltalaisia kautta maan. Nyt on ilmoittanut tulostaan toista kymmentä henkilöä Hetan ja Helsingin väliltä.

Paikallisena oppaana ja koollekutsujana Reijo Lempinen ja Lapin jaos; mukana virkamiehistöstä ainakin JP, Matroona, Jakari ….. ????
    Ohjelmamme siellä on hyvin epävirallinen ja muotoutuu aikatauluineen paikanpäällä kunkin omien mieltymysten mukaan.

Yhteystietoni löytyvät Nyytisistä ja Apua Helpistä Tässä kuitenkin puh. o4oo 688617 ( tuossa munnetut nollat konekaapparien harhauttamiseksi)

Terveisin Anja

Hetan majatalo ainakin suhtautuu erityisellä suopeudella rättäristeihin. Kannattaa mainita varatessa.

Kiitos Jukka vinkistä!

Soitin Majataloon jo paljon ennen teidän tämän vuotista siellä käyntiänne ja Marianpäivän viikonlopun kertoivat olevan aivan täynnä, ei auttanut rättäristinäoloilmoitus. Yksi pariskunta on onnistunut saamaan sieltä itse varaamalla huoneen. Kolme huonetta olen saanut Jussan Tuvalta varatuksi.

Jos ollaan menossa tuonne uudelleen ensi vuoden Marianpäiville, niin kannattaa varata majoitukset jo tänä vuonna, on ne sen verran isot saamelaismiitingit! 🙂

Terveisin Anja

Reissu Hettaan tehty. Kiitokset kaikille mukana olleille! Ainakin minulle jäi mukavat muistot, nähtiin ja koettiin saamelaisuutta puvuissa ja joikuissa sekä markkinoilla myös, samoin suopunginheitto- ja porokisoissa. Tilastoihin voidaan kirjata kävijöiksi 15 Kiltalaista!

Mukavista kevätilmoista nauttien odotellaan kesäkelejä muuallakin kuin TOSI LAPISSA!

Terveisin Anja

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.