Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Teflonit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123569

    tulipa mieleeni, että onko imu-ja pakoventtiilien varret eri paksuiset eli teflonit eri myös eri kokoiet ? mikko

    #141188

    onpi, niis on puolen millin ero (oisko 8 ja 8,5)

    -Olli

    #141189

    näin hiukka pelkäsinkin. vaihdatin nimittäin teflonit rekarassa ja homman tehnyt kaveri ei kyllä katsellut onko teflonit eri kokoa eli otti vaan yhden neljästä ja laitto paikalleen (ei ollut ennen vaihtanut tefloneja). rupesin epäilemään asiaa kun rättäri edelleen savuttaa. kaksi teflonia oli rikki eli se selitti yllättäen alkaneen savuttamisen pari viikkoa sitten. savutus loppu muutamaksi kymmeneksi kiilometriksi mutta alkoi taas. eli lienee menneet teflonit vääriin varsiin sillä vissiinkin puolenkin millin heitto teflonissa tekee siitä väljän. mikko

    #141190

    Tekee juu.. joskus jopa myytiin vahinko erä sarjoja joissa oli vain toista kokoa.
    Se puoli milliä isompi tefloni ei juurikaan auta annetussa tehtävässään.

    -Olli

    #141191

    Niin ja ne pystyy muuten vaihtamaan avaamatta konetta, paineilman avulla. Joten ne ei osaavalle ole kovin suuri homma.

    -Olli

    #141192

    kovin syvällinen rättärin osaaja en viel ole mutta voitko antaa vinkkiä miten vaihto kantta poisottamatta käy ? onko oikea oletus että laitetan kompuralla jonknmoisen sovitteen kautta tulppareijästä painetta (kunkahan monta baria ?) sitten vissiin jonkunmoisen erikoistyökalun kanssa painetaan venttiilijousi ja otataan lukkopalat pois, jousi pois ja sitten teflon pois, uusi tilalle,, painetaan jousi ja laitetaan lukkopalat paikalleen ja vola, homma toimii ! mikko

    #141193

    Sellainenkin juttu on, että teflonien kanssa menee jokunen aika ennenkuin ne “asettuu”. Itelläkin vielä keväällä tiina tötsäytteli sinista savua mutta muutaman tuhannen jälkeen ei enää tullu.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141194

    Kenttäolosuhteissa on kerran tullut kokeiltua sekin, että 2CV:n pyyhkijän varrella (ilman sulkaa) pystyy pitämään ainakin toista venttiiliä vastaan tulpanreiän kautta.

    #141195

    Asennettaessa kannattaa laittaa ohut teippi venttiilin varteen lukkopalojen urien päälle, koska muuten urien terävät reunat rikkovat teflonin.

    #141196

    Ennen aikaan tefloni sarjan mukana tuli sellainen asennus hattu ohutta muovia,, joka laitettiin karan päähän suojaamaan teflonia asennettaessa…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #141197

    Toinen idea on sitten sellainen tuosta penttiilin pidätyksestä.. Toimitaan siten että ostetaan riittävän pitkästi moottorisahan käynnistysnarua,, Työnnetään sitä niin pitkästi sylinteriin että mäntä pitää yläkuolokohdassa venttiilit tiukasti paikoillaan.. Toimenpiteessä jätetään narun pää ulos,, jotta se voidaan sitten vetää sylinteristä pois…….
    Saa vapaasti kokeilla,, toimii varmasti…..
    ❗ 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #141198

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Toimenpiteessä jätetään narun pää ulos,, jotta se voidaan sitten vetää sylinteristä pois…….

    Tuossa on luovaa niksi-pirk… eikun -nyytismeininkiä! Meinaan muuten kokeilla kun sen aika koittaa.

    #141199

    Siitä vaan kokeileen,,,,, tämä konsti on käytössä yleisesti pienkone korjaajilla… Sillä saa esimerkiksi moottorisahan vayhtipyörän mutterin käännettyä auki ja kiinni,, kun muuten akselia tai männän päätä tärväämättä toimenpide aika hankala……
    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #141200

    todella loistava ja ilmeisestikkin hyvin toimiva oivallus. mottorisahan käynnistysnarua käytetään vissiinkin siksi että se on sitkoa tavaraa. onkos kellään mitään käsitystä kuinka monta metriä narua menee venttiilien paikallaanpitämiseksi ?? mikko

    #141201

    @Akaile wrote:

    Sellainenkin juttu on, että teflonien kanssa menee jokunen aika ennenkuin ne “asettuu”. Itelläkin vielä keväällä tiina tötsäytteli sinista savua mutta muutaman tuhannen jälkeen ei enää tullu.

    koneen kasaus kun on loppusuoralla, lisään sen verran tähän teflonijuttuun; kun kutoskone oli vielä auki, poikkesin niiden kanssa täkäläisellä, vorssalaisella, tunnetulla virityspajalla. varistin teflonit mustaan kouraan..mestari laittoi lasit silmilleen, niitä pyöritteli aikansa kädessään ja sanoi että paremmat voitaisiin laittaa näiden tilalle ja ripotteli teflonit takaisin taskuuni. no,laitettiin. vielä kone ei ole nokalla saakka joten vertailua ei ole voitu ihan vielä nähdä ja tehdä. kerron sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.