Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Teho-osia maailmalta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 61 - 64 (kaikkiaan 64)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #170653

    @Akaile wrote:

    Visa V06/630
    Imu 6.5mm nosto, 274 astetta
    Pako 6,37mm nosto, 242 astetta

    Huomautuksena: “Nosto ja asteet suoraan nokka-akselilta 0.25 välyksellä”

    Olisi myös hyvä saada vertailuun se Visa V06/644 9.5:1 puristussuhteella olevan koneen keppi. Tuo 630 on Spa-ratamiesten mukaan vääntävämpi keppi, mutta yhdistettynä 644 muun paketin kanssa saa tehokkaimman Visa-kombinaation vakio-osilla…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #170654

    Öljynlämmöistäkin on ollut aina toisinaan tarinaa, ja niihin sit pitäis kiinnittää enemmän huomiota jos/kun virittämään lähtee. Öljytermostaatti olisi hyvä, lämpenisi moottori nopeammin ja jäähdytystehoa olisi kuitenkin sitten kun sitä tarvitaan…


    Täältä löytyy valmis sarja, jos sellaisen haluaa, hintaan 330,60€. Valmiit letkut jne…

    Tai sitten, marssii paikalliseen “vauhtikauppaan” ja lähtee askartelulinjalle…


    Kuvasta löytyy sama Mocal -termari joka on tuossa Saksalaisten sarjassa. Tämä yksilö on “pienellä” filtterin kierteellä, Sätkän omalla, mutta näkyi kierrevaihtoehtoja olevan ainakin neljää eli jos haluaa isomman filtterin niin sekin käy…


    Termostaatti asennettuna suodattimenjalkaan. Kiva pyöritellä uusia puhtaita osia, ei hellasäröäkään näin syntyne..?


    Ja siinä sit koko paketti, filtterin kanssa. Termari on 35mm paksu, joten se ei aiheuttane mitään käytännönongelmia vaikka filtteri vähän ulommaksi siirtyykin…

    Sitten pitäisi seuraavaksi päättää laittaako alkuperäisen jäähdyttimen, hankkiiko “tehokkaamman” alkuperäispaikkaan, vai siirtääkö isomman jäähdyttimen jonnekin muualle..? Vaihtoehtoja löytyy kivasti, eikä hinnatkaan päätä huimaa, ainakaan jos paikallisen vauhtikaupan valikoimaa ihmettelee. Eikä ne letkutkaan kalliita ole, Sm:n jäähdyttimelle kun prässäytin uudet letkut, niin hintaa yhteensä neljälle letkumetrille tuli pari kymppiä…

    #170655


    Jatketaan “leluihin” tutustumista… Tuntus tätä pienempää jopa kiinnostavankin, eikä haittaa vaikka sormet mustuvat…


    Kärkiä käyttävä palikka ei ole edes kovassa kiinni, kunhan vain saa siitä tukevasti irroitusta ajatellen. Lämpösovitteella, irroittaessa ei vain saa tarpeeksi nopeasti lämpöä pelkästään ulompaan osaan, niin naputtelemalla tuon sitten ehjänä irti sai…


    Ajomäärät arvoituksia, toinen -89 Saksasta uitetusta koneesta, toinen “vähän” vanhemmasta (löytyi WanhusDyanen keulalta, jo pari vuoskymmentä sitten räjähtäneenä)


    Etummaiset laakerit, toinen kovin vähän ajetun näköinen, toinen taas vaihtokuntoiselta näyttävä…


    Siinäpä sitä, pari nokkaa paloiteltuna, yhden kokonaisen vieressä…

    Pikaisesti tarkasteltuna, ovat aivan vastaavia nostoltaan/asteiltaan tämä -89 Germaani kuin oletettavasti 15 vuotta vanhemmasta löytynyt. Hauskana erona, uudemmassa oli kolme niittiä, vanhemmassa yksi. Tallista löytyneessä Wanhuksen nenässäkin taas oli kolme niittiä, ja olivat Wanhuksessa jotenkin luotettavamman oloisia kuin näissä Kutosista löytyneissä…

    Missä vaiheessa jätettiin pari niittiä pois, ja missä vaiheessa otettiin takaisin käyttöön..? Oliko Nelkku missä vähennettiin, eikä ongelmaa tullut kun koneet “loppui” muualta kuin niittauksen osalta, ja Kutoseen sitten palautettiin kolmen niitin käyttö pitempien ajosuoritteiden takia..? Tietääkö tätä kukaan, löytyisikö mistään dokkarista..?

    Mihinkähän tämä vielä johtaa… 🙄

    #170656

    Onko hajua tuosta germaanikoneen tyypistä? Niillä leveysasteilla oli myös A06/635 konetta…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 4 viestiä, 61 - 64 (kaikkiaan 64)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.