- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9.12.2015 at 21:15 toimesta.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tietääkö "joku" suuttimen tarkoituksen.
Tässä kaksi kuvaa Solex kaasuttimista, toinen Visan ja toinen 2cv6:n, Visan kaasuttimessa on suutin paikassa jossa 2cv6:n kaasuttimessa ei ole, mitä tarkoitusta varten suutin on ja mitä seuraa jos sitä suurennetaan ? K.S. kuvat.
Empäs ole huomannut moista suutinta! Uskoisin, että tämä on toisiopuolen kiihdytysrikastin suutin, jolla annetaan lisää soppaa ylimenovaiheen aikana, eli kun survaistaan ykköskurkulta kakkoskurkulle. Koko ja sijainti puhuisi sen puolesta. Vaaka-Webereissä on samanlainen piiri, joka todellakin vaikuttaa ainoastaan kokonaistoimivuuteen, eikä niinkään tasakaasun vetävyyteen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Tuolta se löytyy alemmasta kuvasta ja toimii kun 2-kurkun läppä aukeaa. Tuon mukaan vain yhdessä mallissa.
http://www.ruddies-berlin.de/26_35CSIC.htm
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke
Kiitokset vastauksista, sieltä kuvastahan se löytyi ” ylimääräinen” suutin, keväällä onkin lähestyttävä kakkoskurkun BÖÖ-ongelmaa tuon suuttimen kautta, voi aloittaa taas suutin ruletin.
Katoin tuon linkin kutoskaasareita myös ja huomasin, että pirun isoilla ykköskurkun suuttimilla. Ajattelin, että täytyy olla turboputkellinen ja sitten vasta bongasin Dyane6..eli todennäköisesti onkin. Taitaa olla eka virallinen julkaisu, jossa näen tuonkin puolen asetuksia.
Muistelen, että WS5200 mainitsi aiemmin melko isosta kakkoskurkun suuttimesta jossain muussa keskustelussa. Siispä kannattaa huomioida se vaihtoehto, että siinä on jo liian iso suutin ja bensa pisaroituu imukanaviin aiheuttaen tuota booaamista. 1F4 ja 2AC jarruilmasuuttimiksi, jotta tulee jotain johdonmukaisuutta normikokoihin.
Tuo löydetty ylimenosuutin kannattaa suurentaa vain siinä tapauksessa, jos se rykii tyhjää heti kakkoskurkun avauksen yhteydessä. Hitaasti kaasua pohjaan painaessa sen ei pitäisi edes vaikuttaa. Ts. Kakkoskurkun muu toiminta ekana kuntoon ja sitten vasta “viimeinen silaus” tuolla ylimenosuuttimella.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Tuossa vielä linkki jossa kerrotaan suuttimen tarkoitus sivulla 20.
http://koti.mbnet.fi/niempi2/XX1985m013.01.pdf
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste