Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu [Tietokilpailu] Mikä Citroën malli ja mikä vuosi malli?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #247134
    #247154

    Ei oo nelkkukelkku tai 2cv kuutonen, siit oon ihan varma, mut aito Ceeeee Kuuutonen voiskin olla. Kakskyytluvulla tehtiin kovaa tekoa ja tämä kerkes vielä mukaan, oisko 1929?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #247166

    Mun mielestä toi on nelkku. C4 jostain 1920-luvun lopulta.

    #247179

    Odotetaan vielä hetki, ennenkuin kerrotaan ”totuus”.

    #247185

    Odotetaan vielä hetki

    Moron,
    Ihan selvä B2 Torbedo vm. ehken jotain 1920-1921?

    T: jiipee

    #247204

    No niin, enempää vastauksia ei kuulunut. Yhdistelemällä Masan ja Akailen vastaukset pääsee oikeaan lopputulokseen.

    mika-citroen-malli-oikea-vastaus

    #247242

    ..tämä oli hyvä idea Mikalta..täytyy yrittää keksiä lisää..kaikki mukaan..mentäiskö silleen kun joku laittaa kuvakyssärin niin ratkotaan se ennen seuraavaa kysymystä..

    ter. Kari

    #247264

    Ihan mielenkiinnosta, mikä tuon tekee C4:ksi?
    Kts. kuvat: http://ipocars.com/vinfo/citroen/citroen_c6_2_4_e-1929.html

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #247272

    Ihan mielenkiinnosta, mikä tuon tekee C4:ksi?

    Mulla ei ole hajuakaan itsellä mikä tuo on? Kuvan skannasin Le Double Chevron lehdestä. Lehtihän on vanha Citroënin virallinen tiedotuslehti, joten luulisi tiedon olevan oikea. Toki siinäkin voi olla virhe.

    #247274

    Yritän muistaa skannata tuon viereisen tietosivun illalla, mutta jos oikein ymmärsin niin C4 ja C6 malleissa ei ole muuta eroa kuin että C6 mallissa on tehokkaampi 6-sylinterinen moottori.

    #247568

    Menee vähän otsikon ohi, mutta kohdemerkki on sama ja arvoitus tämäkin, jonka itse vastaanotin vuosi sitten jouluna.

    Nämä olivat joululahja isältäni saatesanoin: “Kun alat virittämään (2cv-pohjaista kuljinta), eli nostamaan tehoa, niin mitä teet ensimmäisenä?”.

    Ensimmäinen kysymykseni oli “Miksi näitä on kolme?” ja vastaus siihen kuului; “Eikös sulla oo kolme kuljinta?”.

    Kyse on siis hänen tekemistä omavalmisteosista, jotka käyvät jokaiseen -70 jälkeen valmistettuun 2cv-kulkimeen ja myös GS/GSA:han. Kierre on muistaakseni M8.
    En keksinyt tuolloin vastausta, mutta toki tiedän sen nyt. Siispä kysymys kuuluu; mitä nuo ovat ja miksi?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #247570

    Onkos tuon pultin keskellä reikä?

    #247579

    Onkos tuon pultin keskellä reikä?

    Eip. Jos mietit näitä moottorin vasemmalle ja oikealle puolen sekä öljynlauhduttimen jalan tienoolle, kuten ounastelen, niin muistathan, että tuolloin määrä (3kpl) ei täsmää, koska silloin pitäisi olla 3x3kpl. Tällä osalla ei myöskään korjata vaurioita, vaan sillä pyritään välttämään niitä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #247584

    Kiinnike (öljyn)lämpömittarin anturille?

    #247593

    Kiinnike (öljyn)lämpömittarin anturille?

    Samaa pohdin Sepon viestin jälkeen, että sopisi myös venttiilikoppaan sovitteeksi, jos kannan sisäkierre olisi isompi, eli anturille sopiva. Eli eipä ole tämäkään.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 29)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.