Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Tiinan harrastajat

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121685

    Olen tässä miettinyt,jotta dyanella ajo sattaa lähivuosina käydä hankalammaksi,kuin esim tavan rättärillä.

    Syynä varaosien vaikeutunut saatavuus,nimenomaan nämä Tiinan omat,
    ja erillaiset osat,kuten esim etulyhdyt jne.

    Tämän johdosta on käynyt mieleessä. olisko jotain tehtävissä tulevan
    varalle.Miten olisi esim,TIINALLA TÖRÖTTÄJIEN VARAOSA VARASTO.

    NETISTÄ löytyy vielä erillaisia Tiinan osia mutta en ole osannut/tarvinnut,
    kiitos kilta aatteen,tähän turvautua.kiitos vaan Tornioon päin.

    TÄMMÖSIÄ AJATUKSIA, mitä mieltä kokeneemmat harrastajat,ja Tiinalla
    ajelijat

    #131186

    Joo, tiinoja on alettava vaalimaan ennenkuin ruoste syö loputkin. Näitä osavarastoja on kai jo yksityisiä ja kaveriporukoiden yhteisiäkin? Pitäisi vain saada tietoa, että kellä on mitäkin osaa tallessa.
    Onhan tiina historialtaankin erityinen peli: Panhardin Louis Bionerin piirtämä ja sen lisäksi kovasti vähenevä kuljin.

    #131187

    Täältä löytyy tiinan kamaa, peltejä on liikaakin.
    Uudet halogeeniumpiotkin on myynnissä 100e, halogeenit ovat vielä harvinaiset.

    Puhelimella voi kysellä:

    Ilkka
    09-735996
    040-7504256

    #131188

    Kerätkää tiinakuskit porukka ja ostakaa yhdessä reilusti osaa jemmaan, niin ei pääse kukaan keinottelemaan osien hinnoilla. Pidän sen ehdotusta erittäin hyvänä kuka keräsi tiinalaisia yhteen siinä on mielestäni ytyä. HIENOA. Minulla on sätkä mutta ei moni halua lähteä kimppaan kun joka osa maksaa liikaa sama kun en itse viitti oikein vanhasta käytetystä osasta maksaa paljoa mitään kun minusta sellasilla osilla ei ole mitään rahallista arvoa täällä tosin kun olen lukenut niin oikein hirvittää jostain tavarasta mitä pyydetään, jos pidetään hirmuhintoja niin minusta unohdetaan koko kilta-aate, mutta jos on hyvää osaa kaupan niin aina jos on rahaa maksaa kannattaa ostaa vaikka jemmaan. Mutta enemmän minä kyllä nyt kehun tiinalaisia kun alkavat keräämään osia ennekuin ne loppuu. HYVÄ HYVÄ!!! Vesa

    #131189

    Niin tuskin kommentoit kuitenkaan umpioiden hintoja?
    Olisi käyttöä vaille dyanen lokareiden lasikuitumuotit (myös sätkän), ne voisi saada vaikka lainaksi.
    Täältä löytyy esim. konepeltejä, ovia jms:
    http://koti.welho.com/iwaloran/2cv/
    (Itsekin Dyaneen ihastunut).

    #131190

    En ketään henkilökohtaisesti hinnoista kommentoidut se oli vaan yleisheitto, sillä sanoinhan että hyvistä osista joutuu maksamaan mutta kyllä se yleensä kannattaa. Vesa

    #131191

    Kovin on rauhallista keskustelu tämän aiheen ympärillä 😯 . Ei taida kovin montaa enää kiinnostaa 😥 ? Vai onko tiinailijat niin käytännönläheistä porukkaa, ettei “turha lätinä ” kiinnosta 😉 ?

    #131192

    On tuota ollut kiire, ei aina ehdi heti etsimään konetta millä voi kommenttia heittää…

    Dyane, tuo “2cv:n paranneltu” versio, väärinymmärretty ja vahvasti aliarvostettu laite! Omia kokemuksia vuosien varrelta paljon ja pidän sitä mallina käyttökelpoisempana kuin 2cv:tä. Tiiviimmät ovet(talvikäyttö), ylhäältä asti aukeava takaluukku, paljon korkeampi tuulilasi(näkee ulos).

    On siinä jotain negatiivistakin: Kärkien säätö on tuskainen tehtävä 2cv:hen verrattuna, pura puoli keulaa… No on se tosin helpompaa kuin Amin, Méharin tai Bijoun kohdalla. Ja sitten se osien saatavuus, mstä jo aiemmin tässä mainittiin.

    #131193

    Jasu 😀 Tiinalaisten kannattaa ostaa 123, säästyy 123 x säätötyö 😆

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #131194

    Niin kannattaisi, mutta kuka osaa kertoa onko 123 “single fire” vai “burst fire”-tyyppiä? Vain “single fire” -tyyppi kelpaa tulevaan sovellukseen… Ei edes valmistaja tunnu vastaavan esitettyyn kysymykseen!

    #131195

    Itse olen syvästi ihastunut dyaneen ja rakennan sellaista parhaillaan hitaasti, mutta varmasti. Itse olen sitä mieltä, että kauan ei pysty enää odottelemaan parempia aikoja ja halvempia osia, eli jos ja kun joku tarjoaa läjää osia sekä 2cv:hen että dyaneen niin se läjä kannattaisi porukalla investoida, eikä vain odotella parempia hetkiä. Osia menee k-euroopassa rekkakuormallisia romikselle jatkuvasti ja niitä pitäisi alkaa pelastamaan ennenkuin ne loppuu…

    Nameone: paljonko pyydät tiinan lasikuitulokasuojista? Kuinka paksuksi lokarit on “valettu”? Näyttääkö hyviltä? Joutuuko paklailemaan vai onko muotti tarkasti tehty?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131196

    Palatakseni tuohon Tiinalaisen ehdotukseen: tiinat ovat aika pieni osa kiltalaisten kalustosta, joten on ymmärrettävää, ettei killan varaosavastaava voi pitää yllä isoa tiinaosavarastoa. AC:ssä näyttää olevan D-mallin omistajilla oma varaosakassa, en kylläkään tiedä sen toimintaperiaatteita tarkemmin -vielä. Voisiko tiinailijoilla olla jotain em. kaltaista? Tietysti killan puitteissa. Vai jotain muuta?

    #131197

    Joo pitäisi Killalle saada oma dyanevastaava näihin varaosahommiin, eli pitäisi saada lähinnä peltiosavaraston myyjä ja pitäjä.
    Toisaalta sinne voisi alkaa joku urakoimaan lasikuituosia, kyllähän niistä järkevän hinnan voisi maksaa. Sätkäänkin saisi näitä tehdä.

    T: Entinen tinskukuski

    #131198

    Räppänän ajatus kuulostaa hienolta, jonkun vain pitäisi alkaa siihen. Tietysti voisin alustavasti lupautua, kunhan vain lopetan tämän köyhtymisen ja saan hankittua sen oman pihan mitä täyttää. Mielellään isohkon hallinkin, niin ei tarvitse kaikkea ulkosalla säilytellä.

    Lasikuituosille voisi olla hetkeksi kysyntää, lokasuojia voisi mennä enintään ehkä 20-30 paria(inhorealismia…), jokunen flippikeulakin saattais olla haluttujen osien joukossa. Kuulemma sellaiselle olisi muottikin tiedossa, mutta sälli ei vain suostu sitä myymään. Sellainen, minkä alle mahtuu Superin tekniikka, eli hieman jatkettu malli.

    #131199

    Siinä superin lasikuitukeulassa on vielä kehittämisen varaa, joten juuri siitä muotista en lähtisi tekemään “tuotantomallia”.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.