Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Tiinan harrastajat

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #131200

    Sinänsä flippikeulan voisi tehä muutamasta alumiini latta-alumiinista ja vakio-osista. Vaatiinhan se suunnittelua (ne ketkä on jotain uutta luoneet, tietää hyvin kuinka aikaa vievää se on).
    Mutta siltäpohjalta voi alkaa että lokarit on paikoillaan ja sitten yhteensolmimista ja kiinnitys (miksi turhaan flippi, kun voi sen saman tien ottaa pois(on/off).
    Pitänee vielä palata näihin suunnittelu ihmeisiin, esim. kuinka moni ajaa varaosarungolla pohjapelti auki (ei hyvä), lämpötilat hyvin tärkeitä.
    Kuka keksii siihen parhaan 124 pohjapeltiratkaisun.
    Itse olen miettinyt vanerista pohjaratkaisua joka vaimentaa ääntä, sekä nopeasti avattavaa, kevyttä ja kesälläkin mukanakulkevaa öljypohjan peitettä.
    Tietty GS:n ratkaisu on erikseen ja motivoi sinällään pidennettyyn malliin.

    #131201

    En ole nähdyt kellään niin hienoa flippikeula versiota Dyanessa tai missään muussakaan kuin Maakaasu Penan Tiinassa se on todella hyvä ja toimiva, sätkään en viitti laittaa kun sen osat jo melkein karisee pois kun hieman sitä vieressä sättii mutta Tiinaan se sattuu kun siitä joutuu repimään aivan eritavalla muutenkin kaikki pois. Hyvä Pena. Vesku
    P.S.. Pelasko Seppo laatikko kyllä edellinen pitäjä sano että kyllä hällä se pössi, laita uudet öljyt niin eipä ainakaan se pahaa tykkää.

    #131202

    On/off ratkaisu on siitä huono, että jos joutuu tekemään tienpäällä remonttia niin sellaista isoa möhkälettä on vaikea asetella hyvin tienreunaan ettei se yhtään naarmuuntuisi tms…jne….

    Yhdessä tiinassa tiedän sellaisen flippi-keulan missä on lokarit+etupellit+puskuri samassa läjässä ja konepelti on omalla paikallaan. lokarimysteeri kallistetaan lamput maata kohden ja sitten sitä voi vetää autosta poispäin n. puolimetriä. Rungon sisällä on potket jotka toimivat kiskoina tälle koko paketille. Mitään muuta ei ole remontin tiellä kuin ne putket joidenka varassa lokasuojat kallistettuna lepäävät. Tätäkin esitystä havainnollistaisi kuvat paremmin, mutta kun ei ole niin ei ole… Systeemi on ollut jo yli kymmenen vuotta käytössä ja voin kertoa, että kone ja muut remontit on nopea tehdä. Tuo flippikeula vaati tietenkin muutoksia esim. valojen korkeudensäätöön jne… Uuden ratkaisun avulla molemmat valot voidaan säätää eri korkeudelle 🙂 eli oma vipu kummallakin puolella. Aikaahan tämä rakennelma on vienyt, mutta loppupeleissä sen ajan saa takaisin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131203

    Itselläni on Tiinassa flippikeulan “esiaste”, eli tukeva varapyöräteline pitämässä koko systeemiä kasassa. Kun ottaa sen puolan telineen pultit. lokasuojien takakiinnityspultit ja piuhta pois, niin koko paketin voi nostaa sellaisenaan pois. Tietenkin konepelti pois ekaks… Tällaiseksi oma laitteeni on vuosien aikana rakentunut, vielä kun keksisi paremman/helpomman takakiinnityksen, niin flippi olisi aika valmis…

    #131204

    Minulle käy kyllä se, että Jasu ryhtyisi huolehtimaan tiinojen spec. osista. Sijainti olisi ainakin kaikille suunnilleen tasapuolisen hyvä tai huono 😉 .
    Miten niitä osia hankitaan, kerätäänkö kolehti, jolla varaosavastaava hankkii hyväksi havaitsemiaan osia? Varaosakassaan maksaneet saisivat sitten osat edullisesti, muut saisivat kalliimmalla -jos saisivat. Rahakirstussa pitäisi olla kai joku pohjakassa aina mielenkiintoisten (pelti)läjien varalta. Olisiko muita tapoja hoitaa asia?

    #131205

    Akailen kuvailema keula on Penankin Tiinassa tosi hyvä minusta helppokäyttöinen vaikka minne tienposkeen jäisikin, senkun vähän vetää etiäpäin niin jo pelaa. Vesa

    #131206

    Aloitan vaikka heti, mikäli pohjakassaa tulee siten, että saan oman pihan riittävällä hallitilalla haltuuni… Vitsi, vitsi…

    Kuten aiemmin mainitsin, vielä ei kohdallani ole mahdollisuutta aloittaa ko. tehtävää, vaikka mieli kuinka tekisi. Ensin pitäisi saada tilaa käyttöön, nyt jo on hieman ongelmia tilan/tavaramäärän kanssa. Onneksi ystäväni ymmärtää asian ja olen saanut säilyttää isoa osaa omaisuudestani hänen takapihallaan/tallissaan. Myös ISO kiitos hänen vaimolle samasta syystä… Ei ole helppoa asua kerrostalossa. Mutta eiköhän tilanne vielä jossain vaiheessa korjaannu!

    Toisaalta tilanne saattaa helpottua muutenkin lähiaikoina, ystäväni nelkun museointiprojektin myötä. Ja jos vaikka töitä sais, omasta kaupungista mieluusti. Miten on Citroman? Onko asiaa viety eteenpäin teidän työmaalla?

    #131207

    Kyllä asia on vireillä. Kts. email

    T: Antti JP/ KUOPIO

    #131208

    Jo vain, luettua tuli. Kiitos nyt tässä vaiheessa! Ja oikeassa olet sen kesällä töissäolon suhteen. Eiköhän tuo yhteiskunta pidä kesän ajan sen verran omistaan huolta, että harrastamaan pääsee…

    Yritetään vahvasti Saaramaata, pitää yrittää rakentaa kiireet pois edestä!

    #131209

    Kuulostaa hyvältä idealta kerätä tietopankkia tiinan osista.
    Ketä alkaa kerämään listaa osista ?
    Saisko näille sivuille tietoa/listaa osista joita on helposti saatavilla ?

    #131210

    Yleensäkin joku voisi alkaa tekemään a-malleihin lasikuituosia. Dyaneen kuten pakuun ei taida saada enään uusia peltejä, ainakaan Suomesta.
    Kunhan pellin korvikkeet eivät maksa taivaita niin voisi sellaisia ostaa. Vieläkö joku tekisi lasikuidusta ovet…

    #131211

    Mitä tälle asialle tänään kuuluu? Onko heilahtanut suuntaan tai toiseen?

    #131212

    Ei ole edennyt, muuten kuin ihmettelemällä että osien saatavuus edelleen vain heikkenee ja sitä myöten hinnoittelu käy “jännittäväksi”… Tarkoitan sitä että tässä viikonlopulla osaa harrastajalta toiselle siirtäessä, kolmannen harrastajan toimesta neljännen pihalta viidennen omistuksesta hänen enää edes tietämättä että hänellä sellaista on, miettiä piti pienessä mielessä monelta kannalta hintaa ja koko “näiden romujen” siirtelyä… Eihän tässä enää vuosiin mitään järkeä ole ollut, mutta harvoimpa kiva ja järkevä kohtaakaan…

    Edelleen on voimassa lupaus lähteä “keräämään” Dyanen osaa, mutta edelleenkään sitä paikkaa mihin niitä keräisi ei ole vastaan tullut. Kovasti katseltu on, etsinnässä on, ehkä jonain hetkenä niinkin vielä käy..? Dyanesta luovu en. Saa valtiovalta verottaa miten tahansa sitä, ja sen käyttämää polttoainetta, muutellaan sitä sitten siten että sen käyttö pysyy mahdollisena-hinataan vaikka hevoisella jos ei muuta keksitä..!

    #131213

    @Jasu wrote:

    …mutta edelleenkään sitä paikkaa mihin niitä keräisi ei ole vastaan tullut. Kovasti katseltu on, etsinnässä on, ehkä jonain hetkenä niinkin vielä käy..? Dyanesta luovu en.

    Eikös nykäskylän seuduilla ole latoja enmmän kun mäkikotkia? Nykyään kun heinät purkitetaan niityille valmiiksi annospaloiksi ja varastoidaan ties minne.
    Meillä on lato täynnä tällä hetkellä sätkää, dyanee, puutavaraa ja varaosia. Jopa niin täynnä että sieltä pitäisi keväällä tai oikeastaan ensisyksyyn mennessä saada isohko dyanen osa jasulle jemmaan 😀 .
    Siitä wanhusdyanen varapyöräntelineestä josta oli tuolla myyntipalstalla puhetta:Varastossamme seisoo tällä hetkelä yksi ilmeisesti melko raiskaamaton yksilö jossa kaiketi kyseinen viritelmä kiinni. Jossakin vaiheessa talvea käyn tarkkailemassa tilannetta. Nappaan tarvittaessa kuvia.
    Jonkin verran dyanen irto-osaa löytyy myös ihan myytäväksi asti.

    #131214

    Oletteko pistäneet merkille, että jopa saksassa on aktivoiduttu tämän dyanehomman keskelle? Mobile.de:ssä on lisääntyvästi tiinoja myynnissä… Ruotsin kokouksessakin oli ilahduttavan paljon tiinoja.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.