Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii…
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.9.2015, 15:08 #140198
Tuommonen pitäis sovitella poikkipöntön tilalle, pitäs sopia vähän paremmin osumatta jarruttimiin…30.9.2015, 07:01 #140199Asiaa! Eron tulet huomaamaan. Mielenkiinnolla jään kuulolle tuleeko näkyvää korjausta karttaan, eli laihentaako parempi virtaus paljon seosta. Juuri eilen mietiskelin, että kun tuosta sinisen vakiopöntöstä aika jättää niin y-putki (siihenkin) tulee.
Äänimuutos varsinkin rosterilla on reilu, mutta se onneksi on kompensoitavissa muilla pöntöillä. 8)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.9.2015, 10:42 #140200Vielä ei seoksista osaa sanoa, muutaman sadan metrin testiajon perusteella. Vaan kartat tais mennä muutenkin uusiks, kun prossunpäivitys tuli tehtyä. Ajaa voi, mutta siellä-täällä on jänniä toimimattomia alueita. Sekin ehkä sotkee kun edellisellä prossulla kartat oli 12X12 ja uudella 16X16…
Tuommonen sieltä alta poistu, vieressä omavalmiste, alle pitäis laittaa tuo…
Vähän oli sanomista edellisessä, useempia vuotopaikkoja lisättynä melkein irronneella apukuskinpuoleisella putkella… :back:
Pikkasen on ahtaat paikat…
Tuonne sentäs sai viitisen milliä väliä, edellinen olikin tuosta raapinu jonninverran. Olis saanu vielä kääntää tuota lähtöö takaviistoon, olis sattunu paremmin putken kanssa linjaan. Ehkä ens kerralla osais..?
Tälle puolelle sai huomattavasti enempi etäisyyttä, edellinen olikin pahemmin kiinniottanu tältä puolen…Jaa niitä ääninäytteitä..?
https://www.youtube.com/watch?v=B2Ez2eCOeKk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ennen…https://www.youtube.com/watch?v=sxauduG5r4I” onclick=”window.open(this.href);return false;
…ja jälkeen…Ajossa ei mitenkään havainnu että olis muuttunu, ainakaan pahasti. Vielä. Mieli saattaa muuttua jos sattuu joku ikävä resonanssi yleisille ajokierroksille, mutta sitä odotellessa ei vielä tuomita…
1.10.2015, 06:00 #140201@Jasu wrote:
Jaa niitä ääninäytteitä..?
https://www.youtube.com/watch?v=B2Ez2eCOeKk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ennen…https://www.youtube.com/watch?v=sxauduG5r4I” onclick=”window.open(this.href);return false;
…ja jälkeen…Ajossa ei mitenkään havainnu että olis muuttunu, ainakaan pahasti. Vielä. Mieli saattaa muuttua jos sattuu joku ikävä resonanssi yleisille ajokierroksille, mutta sitä odotellessa ei vielä tuomita…
Juu tuo ero on huomattavasti kimakampi rosterilla, sillä yhdestä broidin vakioputken osista väsäämästä y-putkesta en ensin edes tajunnut, että sellainen on peliin vaihdettu. Syy on siinä, että tuo sätkän ensimmäinen vaimennin pitää tiettyjä kuminoita ja vanhentuessaan myös kilinöitä metallin sisään irrotessa. Siispä varsinaiset kabiiniäänet voivat joillain alueilla jopa hiljentyä etuäänenvaimentajan poistuessa käytöstä. Ratkaisevaksi muodostuu takapillin vislaus 3000-4000 kierroksen matka-ajonopeuksissa. Superissa iso pöpinäpönttö takana aiheutti seisovan resonanssitaajuuden kabiiniin y-putken tultua mukaan. Toisessa tiinassa rosteri-y-putken seurauksena jouduin vaihtamaan taaimmaisen äänenvaimentajan toisenlaiseen ja suurentamaan ulostuloa isompaan rööriin. Siinä kun oli alunperin kolme vaimentajaa ja todella hiljaiset äänet. Jälkimmäisen videosi perusteella uskoisin, että selviät ilman näitä em. toimenpiteitä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.10.2015, 11:41 #140202
https://www.youtube.com/watch?v=70dKWzAFqXA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alkaa haiskahtaa “hitekiltä”, joka pytyllä oma laajakaistalambda, etanoliseosta väijytään polttoaineesta, kummankin pytyn seosta säädetään reaaliaikaisesti…Taitaa vaan mennä suuttimet vaihtoon suht pian, noin iso ero kertoo että jotain on vialla. Saattaa toinen jopa läpi vuotaa, tai sitten toinen on vaan pikkasen tukossa. Onneks uudet sopivat maksaa alta kuuskymppiä kipale…
Kovin pitkästi ei vielä ole ajeltua tullut, mutta vieläkin on vaikutelma että tuo vaimentamaton putkisto olisi hiljaisempi kuin edellinen…
20.10.2015, 10:38 #140203“Uudet” suuttimet odottaa vaihtajaansa, ehkä jonakin päivänä ne vaihtuu. Tänään taas kerran vaihtui bensaletkut tankin ympäristössä, edelliset vaihdettu kolme vuotta takaperin. Silloinkin uutta letkua, mutta ei tuntuneet kestävän…
Saas nähdä miten uudet letkut kestää, Gatesin valmistamaa bio-polttoaineyhteensopivaa pitäisi tuon olla. Yllättävän paljon enemmän on letkua kertynyt kun kaasari on ruiskuksi vaihtunut…
Anturi bensamäärällekin tuli vaihdettua, taas monen vuoden tauon jälkeen mittarikin heräsi eloon…
20.10.2015, 13:39 #140204
Tuommoinen kasa “löytyi” tankin ympäriltä letkuja. Yksi vielä on noiden lisäksi, esisuodattimelta pumpulle…
Tuo aloitti vuotamisen, kun siihen hipaisemaan menin. Siihen asti oli kuiva ulkopinta, mutta nopeasti kostui ja alkoi tippavana valua…Joo, kolmessa vuodessa uudesta tuommoiseksi. Valolta suojatussa paikassa, eli UV-säteilyäkään ei oikein syyttää voi, eikä liiallista lämpöäkään…
20.10.2015, 18:00 #140205Silikoniletkukokeiluni on ollut sikäli ongelmaton, että yksikään ei ole haurastunut, mutta pari on leikkautunut metallisen klemmarin alta bensapumpun ja/tai kaasarin putkelta. Nämäkään eivät ole matkaa katkaisseet, mutta hyvä huomata ajoissa. Painetta eivät ehkä kestä sitä kolomea baria..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.11.2015, 12:27 #140206Vähän kehnosti näkyy löytyvän haluamallani mitalla silikoniletkua, mutta katsotaan nyt tämä kokeilu ensin…
Vaan välillä muutakin askartelua. Vaihdoinpa sitten laturin, tuossa tovi sitten. 40 ampeerinen, 30 ampeerisen tilalle, joka oli vuosia takaperin korvannu alkuperäsen 25 ampeerisen sähköntuottoyksikön. Nyt asennettu on GS:stä peräisin, joten isosti ei yllätä ettei ihan semmosenaan sattunu kiinnitykset…
Tekasin sit tuommosen, pätkä 20×20 huonekaluputkea ja kolme pätkää 10mm haponkestävää hyträyliputkee…
Huonekaluputken toiselle reunalle 10mm, ja toiselle sitten 8mm reiät. Sopevan tiukat tuntu tulevan, ruustukissa puristellen meni koloseen ja pysy hyvin paikallansa…
Sipaisin pintaan suhutellen mattamustaa, vanhoja M7 ruuvejakin tuli puhdisteltua…Ja sit asentelemaan..:
Kuten näkyy, tuo kiinnike on noin 50mm ylempänä kuin alkuperänen, ihan ei ylettyny säätövarat tuon kanssa…
Ja tieteski vielä 20mm eri suunnassa tuostakin kateltuna…
Vaan sinnepä se sovittelukikkare näky sopivan…
Ja mahtupa jopa vastamutterikin paikallensa. Kiva sitten tuossa kohtaa huomata että olis ollu paljon viksumpi vaikka hitsata M7 kierretankoa tuonne, jotta olis säätövaroja jos vaikka hitusen lyhysemmän remelin joskus tällää. Mut se on sit sen ajan murhe, jos moinen tilanne joskus eteen tulee… Eikä kotosalla ollu 60mm pitkää ruuvia, joten tässä vaiheessa tuli sit turvauduttua 75mm pitkään yksilöön…Ja joo, latas ihan hyvin tuolla laturilla, hetken lämppärin käytön sekä käynnistyksen jäläkeen kepeästi 30A Yazaki -ampeerimittarin tappiin tempas…
21.11.2015, 08:00 #140207Kiitos tästä, sama ollut mielenpäällä valaistuksen vuoksi. Paljonko on remmin pituus? (Itseasiassa aluksi ajattelin Xantian laturin tällätä, mutta kesällä lohkoa kasatessa ja laturia mallatessa tulin siihen tulokseen, että on se vähän liian kookas teki kiinnityksen miten tahansa)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.11.2015, 08:20 #140208Ihan vakiomittainen remmi on tuossa, alkuperäiskokoinen oli edellinenkin laturi niin niille sijoilleen nakkasin tuon vähän isomman…
Xantiassa on ehkä turhankin iso laturi Sätkään, enemmän “sillä silmällä” on tullut katseltua Beksin 55 ampeerista joka suht vähällä vaivalla näyttäisi tuohon sopivan. Yks olikohan Daihatsusta tms irrotettu 60 ampeerinen on myös paikalleenmenoa odottamassa, mutta sille pitäisi vieläkin pitempi jatko askarrella säätökiinnitystä varten, niin se on tullut jo useampaan kertaa hylättyä (ja silti kaivettua melkein yhtä useasti esille), olisi kyllä ulkomitoiltaan kivan pieni…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.