Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 146)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140123

    Kyllä kieltämättä alkaa kiinnostaa tuo ajatus ruiskun rakentelusta.
    Vois olla vaikka Ami8 tai Visa 652- kone pohjana. Alihankintaa Jasulta varmaan tarvittais ja tietotaitoa rutkasti, itseä kiinnostaa fyysinen rakentaminen ja ehkä toi säätöhommakin, kun siihen vähän pääsis sisään.
    Hhhm… pitää ruveta katteleen konetta 😆
    Vois vaikka miettiä sellaista “etäopintojen suorittamista” vaikka muutaman kiinnostuneen kesken ja osien yhteishankintaa jne ??
    Lasse

    #140124

    Kuten sanottu, apuja kyllä tulee jos sellaiseen tarvetta ilmenee..!

    #140125

    Eilispäivän askartelut..:

    -katto vaihdettu
    -olkatapit rasvattu
    -katsastettu

    Piti siis aloittaa kattoa vaihtamalla, entinen oli hitusen r*iskatun oloinen. Vänkärin puolella takapenkin päällä oli jo puolisen metriä pitkä viilto, hitusen siis satoi sisään. Muutenkin oli pieniä repeämiä siellä-täällä, ja korvaava tuotekin on jo mukana pyörinyt parin-kolmen muuton verran (vissiin kahdeksan vuotta, Visa-Miehelle kiitoksia, hyvän myit), joten eiköhen se ollut jo aika se eheämpi riepu paikalleen temuta..? Hommahan oli varsin heleppo, takapalkista vain viisi ruuvia irti, katto pois, uusi paikalleen ja ruuvit takaisin…

    Sitten se seuraava urakka, eli olkatappien rasvaaminen. Suurin haaste tuossa oli se, ettei oikeasti ollut tietoakaan mistä sen prässin nyt tähän hätään löytäisi, ennen tilattua leimaelukan aikaa. Verstaalla tietenkin olisi, mutta matkaa olisi se 35km suuntaansa, ei siis ehtisi, paria tuttua häirihtin mutta eivät kotonaan olleet, sitten tuli mieleen yksi pettämätön korjaamo ➡ sinne siis. JMT-Autopalvelu pelasti tilanteen, maksuakin yritin tarjota mutta eivät kehdanneet sitä ottaa…

    Ja sitten se katsastelu… Tilattua aikaa vastaanhan saa katsastamattomalla laitoksella ajella, tuli siis ajeltua sen verran että jarrut varmasti herkkeni, valot tuli toiminnoiltaan tarkasteltua sekä pyyhkijänsulat ehjiin vaihdeltua edellisenä päivänä. Tyylikkäästi Hakkapeliitta 06 renkaiden nastat rapisten paikalle, ja sitten vain vuoroa odottelemaan… Vuoron tultuamme leimaelukka kysyy jotta tarviiko ryyppyä, minä siihen vastaamaan ettei tässä enää sellaista tarvitse kun on vähän päivitetty tekniikkaa. Arvasi sitten mistä on kyse, parin vilahtavan valonkin perusteella, ehkä surahtava bensapumppukin osansa vaikutelmaan teki. Jotain Megasquirtin helposta säädettävyydestä höpäji…

    Siitä sitten koeajon jälkeen sisälle päästyämme, iskaritesti sivuutettiin lausahduksella “näistä mitään järkeviä arvoja saa”, jarrutestiin, ja sieltä sitten seuraavanlaisia lukemia..:

    -käyttöjarru edestä 1.1/1.1
    -käsijarru edestä 0.9/0.9
    -käyttöjarru takaa 1.0/1.0

    Ihmetteli jotta ompas tasaista, harvoin tulee tuollaista näkymää talven seisseeltä laitteelta. Sitten jatkettiin muuta ihmettelyä, ainoan maininnan keksi kuskin ovesta ja sen ruostevauriosta (siitä mihin loppui hitsaamisinto -07 maailmankokousreissuun lähtiessä), onhan se hapan mutta vika on lähinnä kuitenkin kosmeettinen. Kuukauden antoi korjausaikaa, ei jälkitarkastusta…

    Ihan siis kelpo reissu, vielä kun jaksais jonakin päivänä kesäisiin kiekkoihin renkaita vaihdella, ehkä ennen vappuajelua..?

    #140126

    Mukavaa, kun tuttu peli palaa taas ajoon. 🙂

    #140127

    Pentä päivitystä…

    Vaihdoin kapselit Dyaneen…


    Oli mielestäni rumat…


    …verrattuna näihin…


    Ja kokokuvatus laitoksesta sitten “uusilla” kapseleilla… Eläköön ne pienet erot..!

    Ruiskuakin tuli säädeltyä, sai pari pahaa “kuollutta kohtaa” pois kartalta, ei enää nypytä oikeestaan missään…

    #140128

    Onko nuo kapsilat Iidumuorista?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140129

    On, GeeSussa on tuollaset “rumat” taitetut reunukset, Iidun vastaavissa taasen ei turhia taitoksia ollut… 🙄

    #140130

    Kaikenlaista pientä sitä voikin sitten sattua..?

    Oikeestaan viime kesänä jo alko hiipimään pieni epäilys imuvuodosta, vaan paikallistaminen mokomalle ei sitten onnistunu. Oireena tälle oli sellainen kiva että tyhmäkäynti lähti aiemman noin 1000RPM:n sijaan huitelemaan paria tonnia, eikä tuota saanut oikein kuriin millään. Tänään sitten tuo äityi hieman pahemmaksi, siis sellaiseksi että tuolla pystyi ajamaan sataa koskematta kaasuun…

    Onneksi oli läppäri kiinni ruiskussa, ei tuolla olisi muuten arvannut verstaalle asti ajella, se kun kertoi että Lambaada-arvo oli kaikesta huolimatta kohdillaan mutta MAP-arvo ei ikuna laskenut “järkeville” lukemille… Jossain olisi siis ehkä vuotoa..?


    Remonttin siis pääsi, kun paikat jäähtyi… Ensteks kävi mielessä että olisko suuttimen juuresta O-rengas menny huonoks ja sais sieltä ilmaa kun ei muita paikkoja oikein enää jäljelle jäisi..? Imusarja tuli sitten otettua pois, ja sieltä se vika löytyi…


    Tuollahan oikeastaan osasyyllinen näkyykin, suuttimen vieressä…

    Jaa p*skastako..? Käyttöpeli, jossa on “hitusen” öljyä ulospuhaltava moottori… 🙄


    Oli sitten päättänyt revetä imusarjasta palanen irti, sitä se pieni “pänninki” teettää bensansyöttötukissa… 😈


    Samalla paljastui vähän muutakin, aika lähellä on ollut koko härvelin palaminen, bensaputkessa “pieni” hankauma…


    …tuossa kohdassa… Ketähän syyttäisi, vai pitäskö taas katsella peiliin..?


    Ei kai tuollaisesta paikasta juuri paljoakaan ylimääräistä ilmaa moottori saane..? 😳

    No, ei sit muutaku hitsaten imusarja takas nippuun, tällä kertaa varmistellen ettei jää ylimääräisiä jännityksiä, lelut kasaten takas paikalleen ja ihaillen sujuvaa tasaista tonnin tyhmäkäyntiä…

    Ja jälleen kotimatkalla piti sitten ajella purkkiin karttoja kohdilleen, aivan persiilläänhän ne sitten olikin, liekö se ketään yllätti..! Vaan löytyi sitten selkeä syy epäselkeään käytökseen kuiteski…

    Sellainen hauska huomio tuosta vikapaikasta, kaasaripelissä tuo olisi alkuun aiheuttanut kaikenlaista käyntihäiriötä ja lopulta luultavasti venttiili/mäntävaurion laihan seoksen takia, tässä ei sellaista käymään päässyt kun on tuo “Lambdaväijy” ja seoksia sitten korjaillaan sen perusteella…

    #140131

    Pitäiskö niitä karttoja ajaa sillä Laajakaistalla (LC-1) niin näkis jotain kivaa ehkä sillä näytöllä?

    #140132

    Ihan hyvät kartat on saanu aikaan kapeakaistaisellakin, ei tuota laajakaistaa tällaiseen vapaastihengittävään (vielä) tunnu tarvitsevan… 🙄

    Hieman on tosiaan säädellyt tuota, edellä näkyvien repeämien paikkailujen jälkeen, alkaa olla kartat siinä kunnossa ettei taida viitsiä enää paljoa koskea asetuksiin. 300km:n ajon jälkeen alkoi jo tuntumaan että bensan loppua pitäisi, joten tankkaamaan menin, ja yllättäen sitä bensaa kuitenkin vielä tankissa olikin jäljellä..!

    Tulos, nykyisillä säädöillä, ja varsin mukavasti käyttäytyvällä moottorilla 6,12l/100km jota en ollenkaan huonona pitäisi. Eikä tuota ole ajettu mitenkään säälien, vaan vähintään muun liikenteen vauhdissa…

    Tietysti sen toisen kartan voisi säädellä, “nopeampaan ajoon, välittämättä kulutuksesta”, kun kerran siihenkin tuli mahdollisuus rakennettua..?

    #140133

    Kokeileppas pirruuttas tankillinen oikein kevyellä kaasulla, alle 90kmh vauhdeilla….?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140134

    Kuinka kovasti tuo kulkee verrattuna tavalliseen sätkään? Viritysosia ei ollut muita kuin ruisku ja siihen olennaisesti liittyvät asiat?

    #140135

    Ei oikein osaa sanoa mitä tuo kulkis, kun tulee nuo rajoitukset turhan pian vastaan… 😆

    Milloinkahan sitä malttaisi ajaa pitemmän tovin nätimmin..? Tässä kun ajelehtii niin on aina olevinaan hoppu pajalle yms, vaan tuotakin edellistankillista kun miettii niin siinä on melkein puolet puhtaasti kaupungissa pyörimistä, eikä yhtään yli 80km/h rajoituksilla ajelua..!

    #140136

    No huippunopeudella kiva ajaa ole kuitenkaan vaikka olis voimaa kahteensataan. Yritin kysyä että tuliko ruiskulla voimaa selvästi tai olennaisesti lisää arjen liikkumistarpeisiin. Vai vaatiiko se ropellin pakoputkeen tai superin koneen?

    #140137

    “Käytännön woimaa”, eli tasaisemmin sijoiteltuna, tuntuisi tulleen, ei enää nyhdä eikä nypytä, vetää tasaisesti, voi lähteä liikkeelle kaasuun koskematta, jaksaa vetää nelosella alle neljästä kympistä tasamaalla, kiihtyy ylämäkeen nelosella kohtuullisesti kuudestakympistä jne…

    Siinä mielessä on ihan tervetullut muutos, toki vastaavia ominaisuuksia saa nokkaa ja sen ajoituksia hieromalla, mutta tässä ei ole menty moottorin sisälle…

    Käyntiinlähtö on myös varsin “hauskaa”, ei isommin houkutella, useimmin riittää vain avaimen kääntö ja siihen se jää pyörimään. Joskus pitää hieman kaasulla avittaa kun ei ole tyhjäkäynnin lisäilmapiiriä tullut askarreltua, mutta se on enempi kylmien kelien ongelma…

    Polttoaineen syötönkatkaisua pitää vielä hienosäätää, nyt ei katkaisukohta ole ihan sopivassa hetkessä, pintakaasulla viidenkympin tienoolla ajellessa välillä katkaisee bensansyötön, jolloin nykäisee kyllä vahvasti kun jarruttaa moottorilla. Tähän sitten lisäksi varsin väljät vetarit, joista tulee pieni kierrosluvun muutos, purkki kuvittelee ko. raja-arvon taas ylittyneen ja aloittaa bensansyötön ja nykäisee, raja-arvo saavutetaan taas, bensansyöttö pois jne… Pittää vähän laskea vaikka tuota kierroslukua missä kyseinen syötönkatkaisutapahtuma aloitetaan..?

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 146)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.