Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 146)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140138

    5,83l/100km…

    Antaskohan tuon jo olla..? 🙄

    5,77l/100km…

    Enkä edes säätäny..! Vähän mukamas nätimmin yritin ajella, paitti viimisen parisataa kilometriä… 😆

    #140139


    Tuollasta ohjailupyörää ei enää jaksanu kattella, oikeastaan jo pitemmän aikaa on tehny mieli “päivittää” jonkinlaiseen erilaiseen tuo… Asiaan sitten tuli helepotusta kun eräs ystävä lahjoitti “lahopuisen” ruorin, tosin ilman keskiötä…


    Tällaisen, vaan onhan tuossa keskiökin ratin alla odottelemassa..!


    Ja tuollai. Eiköhän tällä ny taas hetken pyöriä kääntele..?

    #140140

    Oikeesti tosi pähee ratti! 8)

    #140141


    ***** nää mitään kestä… 380***km ja heti vie toista litraa öljyä sataselle…! 👿

    Ja ylläri, kone käy kivasti mut bensakarttaa saa säätää jotta pääsee edelliseen miellyttävyyteen. Yksilöitä ovat, mokomat…

    #140142


    Kylmäkäynnistysasetusten säätelyä, onkin ollu sopivat kelit sellaiselle hommalle. Ei paljoa tarvitte odotella että moottori taas jäähtyy…

    Alkaa olla vissiin tuonkin puolen säädöt kunnossa, kun sai -27°C pakkasista ekalla avvaimenkäännöllä käymään..?

    Vähän on ollu viileää vaan tuolla liikkuminen, pitäsköhän kohta jo laitella talvikatto paikalleen, ja haaveilla Eberin asennuksesta? Tuollahan ne verstaalla odottelis…

    #140143

    @Jasu wrote:

    Vähän on ollu viileää vaan tuolla liikkuminen, pitäsköhän kohta jo laitella talvikatto paikalleen, ja haaveilla Eberin asennuksesta? Tuollahan ne verstaalla odottelis…

    Siinä ei kauan nokka tuhise, kun kiskaisee lämmönvaihtajat auki ja hitsaa lisää rautaa sisään. Säästyy nekin Eberin bensat megasquirtin ohjattavaksi 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140144

    @Akaile wrote:

    @Jasu wrote:

    Vähän on ollu viileää vaan tuolla liikkuminen, pitäsköhän kohta jo laitella talvikatto paikalleen, ja haaveilla Eberin asennuksesta? Tuollahan ne verstaalla odottelis…

    Siinä ei kauan nokka tuhise, kun kiskaisee lämmönvaihtajat auki ja hitsaa lisää rautaa sisään. Säästyy nekin Eberin bensat megasquirtin ohjattavaksi 🙂

    Vaan mites tuolla sitten sais ajastimella “kioskin” lämpimäks..? Taitaa sen Eberin joutua kuiteski tälläämään…

    #140145

    No soon kyllä totta, mutta muuten pärjää kyllä siperialaisissa oloissa… Pelimies tekee molemmat 😀 Eberillä ajastus ja tehostetuilla lämppäreillä normiajot 😉 Vai oliko niin, että se Eberi vei toisen lämmönvaihtajan tilan pelkääjän puolelta?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140146


    Pientä syyshuoltoa… Saapi sit nähdä mitä leimaelukka tänä syssynä tuumaa etuakselistosta, viime vuonna piti “hieman” käyttää puheenlahjoja jotta ei paukahtanu ajokieltoa päälle… 🙄

    Entisessä akselistossahan ei mitään isompaa vikaa ollu, tasaista kulumaa vain..:

    -toinen pyöränlaakeri aivan lopussa
    -samalta puolelta olkatappi väljä
    -sinne puolelle sattui vielä vähän vääntynyt tukivarsi
    -hammastanko heilui “hauskasti” pystysuunnassa
    -raidetankojen nivelet välyksellisiä

    Niin että oli helepompi ottaa ja vaihtaa koko akselisto kerralla, ehjään…

    Se sitten tuli jälleen todistettua että kyllä se ohjaus jäykkenee vauhdin kasvaessa, kun keulaa pudottaa, sellaisesta viiden sentin pudotuksesta jo huomaa eron. Paikallaan, ja pienessä vauhdissa ei eroa entiseen ole, mutta kun nopeutta lisää, niin kovasti keskitys käy voimakkaammaksi…

    Kiva on pitkästä aikaa ajella tuolla, kun ei kampea koko ajan mehtään päin, ja on selkeämpi ohjaustuntuma..!

    Vielä kun viittis joku päivä säätää valot jälleen näyttämään jokseenkin kohdilleen, korjata vänkärin puolen etuvilkun josta katkesi piuha ja metsästää mittarivalot niin sit tuo oliskin taas olevinaan valmis talveen…

    #140147

    @Jasu wrote:

    Vielä kun viittis joku päivä säätää valot jälleen näyttämään jokseenkin kohdilleen, korjata vänkärin puolen etuvilkun josta katkesi piuha ja metsästää mittarivalot niin sit tuo oliskin taas olevinaan valmis talveen…

    Valot näyttääpi kohilleen ku on “sopivasti” kuormaa kontissa…

    Ai mistäkö tiijän… 🙄


    Oli taas tällanen päivä… 8)

    Vilikku tulikin korjattua jo syssymmällä, ja mittarinvalot lähti toimimaan ku tälläs irronneen piuhan paikalleen…

    Joo, pittää sitä keulaa vähä nostaa, putos entisestään talvirenkailla, otti keula kiinni katsastamon nostimeen… 😳

    #140148


    Pientä askaretta vaihteeks…


    Kumityynyn muokkausta, kuten myös vaihteiston päädyn…


    Ja tilaakin jäi “varsin reilusti”…


    Poikkipönttöäkin piti “chopata” jotta mahtuu edes jotenkin. Silti on pikkasen ahdasta edelleen tuolla…

    Tuli sentään pari metriä tänään jo tuolla ajettuakin, loppu vaan sekä päivä että jaksaminen kesken…

    #140149

    Notta onko lodju se, jonka sulle 2009 luovutin? Entäpä konhe, A vai V alkuinen?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140150

    Se laatikko ei vielä tositoimiin pääse, voi “joutua” mahdollisesti elimenluovuttajaksi..?

    Koneena pysyy pari vuotta sitten keulille tällätty Acadianen moottori, kahtellaan piisaako vääntö kuinka kivasti noilla välityksillä. Ensituntuma vasta ykköspykälästä, joka on aika reippaan pitkä Kutosen ykköseen verrattuna, vaan ihan kivasti silti nousi kynnysten yli melkein tyhjäkäynnillä. Se ruiskun tuoma alavääntö…

    #140151

    Olen joskus sulatellut yläkerrassani, että orvoksi jäänyt Ami Super-vaihteisto sopisi hyvin piristetyn kutosen jatkeeksi, sillä niillä välityksillä ei yli 140km/h viitsinyt vinguttaa. Kaupunkiajoon varsin reippaat välitykset. Kaupanpäällisenä saisi ylimitoitetun kestävän laatikon, isot jarrut, paremmat käsijarrut yms yms.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140152

    @Akaile wrote:

    Olen joskus sulatellut yläkerrassani, että orvoksi jäänyt Ami Super-vaihteisto sopisi hyvin piristetyn kutosen jatkeeksi, sillä niillä välityksillä ei yli 140km/h viitsinyt vinguttaa. Kaupunkiajoon varsin reippaat välitykset. Kaupanpäällisenä saisi ylimitoitetun kestävän laatikon, isot jarrut, paremmat käsijarrut yms yms.

    AmiSuperin välitykset on (pitäis olla) samat kuin 1015cc GeeSussa, eikä ne jarrut ainakaan satuloiden osalta ole Sätkän jarruja kummoisemmat…

    Tietenkin tuossa on edelleen se etu että saa lyhyemmän kytkinkopan/akselin, vaan mahtoiko sellaista jäädä väijyyn tuossa teidän tapauksessa..?

    Ja tuo esitetty nopeus, ei sitä viitsi nelimukisella koneella noita vauhteja ajella, kone huutaa mahdottomasti, mutta kaksmukisen kanssa voi ajaa kovemminkin ennenkuin moottorin meteli tulee vastaavalle tasolle. Ja jaksaa tuo kakspyttynen kivasti kiertää sinne kympin korville (ylikin) jota nelimukisella ei taideta saavuttaa (ainakaan vakiona)..?

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 146)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.