Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 146)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140168

    Pitää kai se ny rakentaa kulkupeli vastaamaan nykyajan vaatimuksia..? 8)

    #140169

    Joudutko purkin vaihtamaan uudempaan?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140170

    Ei tarvii koko purkkia vaihtaa, pelkän prossun vaihdolla selvitä pitäs. Ja tietenkin anturille sähköt ja anturilta tieto prossulle, sen kortilla olevaan paikkaan, ei ole kannan kautta sitä tietoa viety…

    Pientä askaretta siis luvassa, mutta suht vähillä pääsee..? Triggeröinti pitää tosin väsätä uusiks, kun kipinänohjaukseenkin pitäis samoin tein laittaa, eikä sitä kärjettömältä saatavaa tietoa oikein käyttää voi ellei muokkais sen antaman tiedon ajankohtaa aivan muualle ja jättäis keskipakosäätöä pois…

    Pikkasen vielä rajottaa tuonne pihallelähtöä se ettei talaviauto ole vielä valmis, niin ei viihti ainuaa liikkuvaa laitosta alkaa sepittämään. Vaikka muuten se onkin niin kiva tehdä sähköjuttuja sekä puljata polttoaineiden kanssa pikkupakkasessa… :mrgreen:

    #140171

    Vähän varmaan pitäis “korjata” tätäkin laitetta, meinas eilissäpäivänä olla hieman työläs käynnistettävä…

    Ja ihan omaa syytä/aikaansaamattomuutta sekin… 😳

    Moottorissa hieman turhan paksut öljyt talvikäyttöä ajatellen, jonka ansiosta käynnistysvaiheessa sit jännitteet putoaa hieman. Ja juuri ratkaisevasti, ettei ruiskun purkki saa enää kierroslukutietoa, eli ei sitten suihkutella bensaa… Pyörittää kyllä jaksaa, mutta ihan turha sitä oli pyöritellä kun signaalia ei tule, niin eipä se pelkällä kipinällä käynnisty…

    “Kätevästi” tuon sitten saikin käyntiin, haki sisältä pienen virtalähteen josta syötti suoraan 12v sähköä ruiskulle, akun pyöritellessä moottoria. Käytännössä heti lähti kun sai sitä bensaa, eli vois sanoa olleen pienestä kiinni..?

    Pitäis ottaa pyörimisnopeussignaali ihan muualta kuin sytytysvahvistimelta, omalla anturillaan. Kuuluisa “kesällä ei kerkiä, talvella ei tarkene” on tähän asentamattomuuteen iskeny. Lisäksi tilannetta voisi oleellisesti parantaa vaihtamalla Megan vastus R11 4,7kOhm -> 1kOhm, saisi häiriöttömämpää tietoa tuolla pienellä muutoksella…

    Nuo pari yllämainittua muutosta tulee kyllä sitten ikäänkuin vahingossa, kun alkaa polttoaineilla läträämään, muutokset kun tulee tehtyä toiseen purkkiin ja tämä nykyinen jääpi sit varalle, ainakin joksikin aikaa ennenkuin saa uuden säädettyä toimivaksi…

    Tuon alkuhämmennyksen jälkeen ei hitusen lämmettyään ollut mitään ongelmia käyntiinlaiton kanssa, muutamaan kertaan kun sai sen suorittaa erinäisten pysähdysten jälkeen…

    Virittelijän työ ei ole koskaan valmis 🙄

    Edit: Komento takas tää olikin rikki! Kaasun asentoanturi menetti yhteystietonsa, ei antanu mittää tietoa kaasun asennosta. Uus osa paikalleen, ja taas toimii..!


    Pitihän se vielä sisälle kurkistaa, toinen laahain poikki…

    #140172

    Tämähän alakaa levitä käsiin..?

    Ekaa kertaa sit tuotakin lavetilla kuskattiin, vetonivel antautu ihan kesken ajon. Varottelun alko noin 25km ennen matkan lopetusta, rasvaa nivelessä oli mutta ainaki yks kuula palasina. Vielä kun olis jaksanu sen 7km niin ois päässy verstaalle asti omin voimin…

    19 vuotta miun omistuksessa, ja nyt jo jätti matkan kesken..? 🙄

    #140173

    Vetari on sen verran “yleinen” tielle jättäjä, että pidän sitä aina mukana…tai en pitänyt ennenkö se kerran katkesi 😀 Mahtuu kivasti säilöön muovipussissa sinne vaihteiston takana olevaan kaarevaan tilaan rungossa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140174

    @Ti Elokuun 26. vuonna 2008 Jasu wrote:

    Ollapa laajakaista-Lambda..!

    Ja nyt viitisen vuotta myöhemmin, Innovate LC-2 mittarin kanssa asennettu. Eikä tuo ajatus ollut ollenkaan tuulesta temmattu, siis laajakaistan autuudesta…

    Ainua mikä nyt ärsyttää tuon kanssa, on se etten tullut hankkineeksi yhtään aikaisemmin moista… 😈

    Pari-kolmekymmentä kilometriä automaattikorjausten kanssa ajelua, eikä karttaan tarvinnut paljoakaan koskea. Oli ne kartat suht tontilla jo aiemminkin, mut kaipa sitä hienosäätöä saa tehdä kun on moottorikin vaihtunut sitten viimeisten tarkempien säätöjen…

    Toisaalta, aika hyvin menee hukkaan nämäkin säätelysessiot, kun jossain vaiheessa saa jo johdotetun anturin polttoaineen etanolipitoisuutta haistelemaan, ja uudemman prossun purkkiin. Kun vain aikaiseksi senkin saisi, jostain syystä ei nämä kelit oikein pihalla askartelua houkuta, kabiinissa sentään sai pieniä sähköasennuksia väsättyä kun lämmitti sisätilat sekä Defan että Eberin avulla plussan puolelle…

    #140175

    Mystinen käyntihäiriö ilmaantu pakkasten lauhtuessa nollakeliks. Aivan veitellä leikaten poistu toisen pytyn käynti, tullen ihan yhtä yllättäen takaisin. Ilman minkäänlaista logiikkaa, mut tuntu vähän paremmin pysyvän toinen muki menossa mukana korkeammilla kierroksilla…

    Ja tietenkin vikaa metsästäessä, ensin läppäri kiinni että pääsee ihmettelemään sen avulla koneen käyntiä, sit säätämällä yrittäen löytää käynti, kipinä tarkistaen kuskinpuoleisesta tulpasta, sit ruiskun purkki suolistaen ja “muka vian löytäen”, epäilykset oli myös suuttimelle menevissä piuhoissa…

    Kunnes meinasin tulppia ihmetellä, tulpanjohtoo irrottaessa näky olikin aika vitsikäs…


    Eipä tuollai olekaan vielä käymään päässy, ja kummasti käynti parani kun ehjemmän tulpan tilalle asentamaan meni…

    Mikä ihme tuon voi aiheuttaa..?

    #140176

    @Jasu wrote:

    Mikä ihme tuon voi aiheuttaa..?

    Valmistusvika? Kuinka vanha tulppa tuo oli? En usko, että uusii…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140177

    @Akaile wrote:

    @Jasu wrote:

    Mikä ihme tuon voi aiheuttaa..?

    Valmistusvika? Kuinka vanha tulppa tuo oli? En usko, että uusii…

    Vajaat 4000 km olivat paikallaan, todellista ikää on vaikea sanoa kun ovat “vanhaa varastoa”…

    #140178

    Juu tätä ikäpuolta epäilin, kun katselin kuvaa. Tokkopa nuo juuri muuttuvat, mutta väittävät, että kerran kastuminen voi pilata tulpan… Sekään tosin ei vaikuttane tuohon posliiniosaan.

    Hauskuushan tässä tapauksessa oli tuo, että ensin epäilit nuorta rautaa, vaikka kyse olikin vanhan raudan kiusauksista. 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140179

    ^Tottakai sitä ensin kuvittelee vian olleen omissa räpellyksissä, sitten uudemmassa tekniikassa ennenkuin suostuu uskomaan vian olevan enempi perinteisen… 😳

    #140180

    Tämä tais mennä rikki..?

    Ei mene enää moottorilla jarrutellessa “laihalle tappiin”, vaikka suuttimet on silloin varmasti kiinni. Samaten yllättäen on läpi alueen paljon rikkaammalla kuin vielä pari päivää sitten, säätämällä ei saa laihemmalle ollenkaan. Ajoa ei tunnu estävän, käynnistyy edelleen kuten pitääkin, mutta tuo seoksen “karkaaminen” pisti vähän miettimään…

    Luultavasti suutin/suuttimet vuotaa, ei mene kiinni kunnolla. Mikään muu tuollaista ei vissiin selittäisi. No, pitää kaivaa toiset, ja testata niillä, samaten pitää nuo nyt paikallaanolevat tarkistaa jotta vuotavatko. Ei nämä mitään kestä, yli kolmesatkua ajetusta purkuBeksistä joskus viistoista vuotta sitten otetut osat, jotka kuivillaankin oli vuosikausia, ja nyt käyttöönoton jälkeen ajettu taas ihan pitkästi…

    #140181

    Suuttimet tuli vaihdettua, toimiviksi, ja säädöt sai vaihteeksi jopa hyviksi. Vaan sitä riemua riitti parin hassun tuhannen ajaksi, ei päästy HelluRalliin tällä… 😳

    Yllättäen, eipä ollutkaan mäntä puhki. Toisen pytyn käyntikin löytyi taas kunnolla jäähdyttyään, ja pitihän sitä vielä tielläkin käydä kokeilemassa, mutta puhti oli totaalisen kateissa. Kylmänä vielä jaksoi jotenkin, mutta lämmettyään ei juuri yli 60km/h jaksanut…


    Äkkiä tuostakin vielä moottorin irroittelee, rauhallisesti pariin tuntiin siitä suoriuduttua tuli…


    Oletettu eheämpi puoli


    Ja arveltu huonompi. Ainakin kovasti kuumempana oli käynyt, monestakin paikasta huomattuna


    “Vähän” oli katkosrakosetkin yläkanttiin, kirja sanoo välykseksi 0,2-0,35mm ja ylemmästä löytyi melkein milli alemman rakosen jäädessä vain 0,6 milliin. Lisänä pitkittäisiä, suht syviä naarmuja, hoonausjäljet poistuneet ja männät tosi väljäntuntuiset pyttyihin…


    Meni se päivä näinkin, vielä vähän lisää purkamista, osien pesua ja uuden mäntä-pyttysarjan kanssa kasaamista. Siis ellei mitään lisäylläreitä tuolta sitten löydy…


    Sinne jäi vierekkäin, kumpaakin olisi kova hinku laitella, saas nähdä miten priorisoinnin kanssa tapahtuu…

    #140182


    Tuommosta löyty. Ei kiva…


    Eikä tämäkään…


    Nämäkin näyttäis vaihtokelpoisilta…

    Ihan ei taida mennä pelkällä mäntä-pyttysarjan vaihdolla tämä pikkuremontti… 😕

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 146)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.