Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot TM 11/66 2cv ratatestissä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #143324

    Jospa muokkaisi tuota peräpeiliä siten, että rekisterin alusta säilyy orkkisasennossa ja sen molemmilla sivuilla olevat osat sitten pystympään. Pystypokkaukseen voisi sitten upottaa rekkarivalot…

    #143325

    Ei niitä sivuja kannata enää pystympään kääntää kun niitä pitäisi jo entisestään kallistaa. Ja tuo ajatus että jättää kilven suoraan ja kallista
    lamppujen kohdat kuulostaa iloisen 80’luvun villeiltä rekisterikilven
    upotus modailuilta ja en povaisi sille kovin nättiä tai asiallista lopputulosta.
    2cv on “rumasta” ulkonäöstää huolimatta ajateltujen muotoilu ratkaisujen
    sopusuhtainen summa joten “itse tein” henkisiin customointeihin täytyy
    todella olla silmää että ne saa onnistumaan ja näyttämään kauniilta.

    Vanha lamppupelti vaan kokonaan niin saat mukavan lopputuloksen.

    -Olli

    #143326

    Näin minäkin. Parempi kokonaisuuksia on uusia, ei tule ylimääräisiä saumoja ja osat on helpompia saada käsiin.

    #143327

    Ja en lähtisi vaihtamaan valopeltiä jos se on vielä kunnossa, kyllä se siitä ajan kanssa lahoaa pois ja sitten voi katsoa vaihtoa uusin silmin? 😉 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #143328

    Siinä lamppujen vaihdossa,, (pienentämisessä) on muistettava sekin seikka että mistä vuosimallista ylöspäin vaaditaan jo isompi takavalojen pinta ala eli siis tuo uudempi takavalo??
    Mulle kävi aikoinaan siten,, kun olin joskus 80 luvun alussa rekisteröimässä uudelleen tuota punaista -67 2cv:tä,, että uudempia malleja nähnyt asioista tietämätön katsastaja tivasi niiden lamppujen kokoa?? Kävi penkomassa tietoja konttorin puolelta,, kun olin sanonut että mitä niissä muka on vikana,, kun tässä vuosimallissa ne on alumperin tuon kokoiset takavalot… Voihan se olla että nykyiset eivät enää tutki kaikkea niin kriittisesti??
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #143329

    Mulla pitäis olla tuo peräpelti ylimääräsenä kun rälläköin sen pitkän takaluukun tieltä pois.
    Saa hakea Riihimäeltä jos on viä talessa ja kiinostaa,täytynee tarkistaa huomenna kun kotiudun töistä.

    Mikko

    #143330

    @Akaile wrote:

    Ja en lähtisi vaihtamaan valopeltiä jos se on vielä kunnossa, kyllä se siitä ajan kanssa lahoaa pois ja sitten voi katsoa vaihtoa uusin silmin? 😉 😆

    Kaikki ei halua originaalia. 😡 Kaikki kannattaa museoida niin on
    parempi mieli. En ymmärrä tuollaista rakentelua.

    -Mobilisti

    #143331

    Ei ollut kyllä tarkoitus täysin tyrmätä tuota, se vaan sattuu olemaan ilkeä paikka korjata, joten mikäli se on ehjä niin en lähtisi vaihtamaan vanhuksen vastaavaan. Voihan sitä tuunata vaikka minkälaisilla lexus-valoilla ken haluaa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #143332

    Niin meitä on moneen lähtöön. Itselleni kulkupelin ulkonäkö on tärkein.
    Jos sattuisin omaamaan uudemman sätkän omassa käytössä vaihtaisin
    todennäköisesti tuon peräpellin ja muitakin uusia yksityis kohtia
    vanhempiin. Mutta olen onneksi pystynyt toistaiseksi käyttämään noita
    60’luvun laitteita.

    -Olli

    #143333

    Hieman erästä röyhkeää biisiä mukaillen ‘minäpoika sparrailen vain…’ 😆

    Eli, testailen tässä ohimennen erilaisia kustom-ideoita. Aikoinaan tein 142 Volvoon juuri tuollaisen rekisterikilven upotuksen, 80-luvulla 80-luvun tyylillä 😉 .

    Vähän vanhempaa tyyliä tuohon omaani varmaan tulee. Vanhentelen niiltä kohdin, mitkä omaan silmään istuu. Pelkän muuttamisen ilosta en viitsi askarrella.

    Sattuisiko kenelläkään olemaan ylimääräisiä ikkunattomia c-pilareita? Siis pikku-ikkunan saatan poistaa, jos sille päälle satun. Tuo kulmapelti lienee hieman kaareva, joten ikkuna-aukon umpeen hitsaaminen vaatisi hieman piperrystä… Koko pellin vaihto saattaisi olla helpompaa.

    #143334

    Kyllähän noita vanhahtavia ja kohtuullisen kokoisia takavaloja löytyy tuolta prätkätarvikeosastolta. Alusta (lue: peräpelti) täytyy vain vääntää prätkän takakaaren kulmaan…

    #143335

    Terve!

    Tarvitsisin hieman apua Pälkäneen suunnalta. Sain kiikariini romuttamolle menossa olevan vanhuksen korin. Kori on muutoin valmista tavaraa, mutta takakulmat olisivat käyttökelpoiset.

    Sain tiedon vasta tänään, enkä saa jarjestettyä itseäni valoisaan aikaan paikalle laikka kainalossani. Seuraava ja ainoa vaihtoehto lienee tiistai, mutta arkipäivänä hakureissun järjestäminen valoisaan aikaan on vieläkin haastavampaa.

    Olisiko siis kenelläkään ‘paikkakuntalaisella’ mahdollisuutta ja intoa käydä laikkailemassa minulle talteen korin takakulmat? Voisin sitten pistäytyä noutokeikalla paremmalla ajalla. Ja korvaan vaivan tietysti, niin ettei vaivannäkijä edes huomaa 😉

    #143336
    jym

    Kyseiseen koeajoon liittyvää (TM 4/1967):

    -JY-M-

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #143337

    Niinän se näyttää olevan kakki jutut mitä sattuu. Eli ymmärtääkseni koeajossa on ollut oikea teho sätkä amin koneella vaihk tekstissä höpist
    ään 18 hp koneesta.

Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.