Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Toppo tai muu ehjäkylkisen pakun omistaja huom
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.1.2007, 17:14 #123041
Löytyisko melkolailla suoraan siuvusta kuvattuna kummaltakin (tai vain toiselta puolelta olvaa digikuvaa? Pitäis hieman hamotella tuota kyljen rypytyksen modifikaatiota, tai jotakin sinnepäin.
Jotta elämä ei olisi liian yksinkertaista, ajattelin siirtää kylkiryppyjen päät kylki-ikkunan takapuolelle jotta itse ikkuna olisi helpompi asentaa. Jos tuosta ny kukaan mitään ymmärsi 😯
Saa laittaa suoraan pohjattomaan postilaattikkooni miki@aller.fi16.1.2007, 18:31 #138076Se Pakun kylkipelti on sitten ihan älyttömän haastavaa hitsattavaa paksuutensa(ohuutensa???) takia. Menneeltä kesältä vierestä seuranneena, ei näyttänyt olevan ollenkaan helppoa ja hauskaa… Pienempi Olli osannee valaista tarkemmin…
Tällainen kuvatus tuli tuolla Huliferin sivuilla vastaan, originaalit alkuperäisessä koossa löytyy varmastikin Toopolta..? Ihan ilman lupaa tuon kuvan tähän liitin, varmasti Toppo tästä tulevana kesänä rankaisee… Ison repullisen Pikkupakuun liittyvää kuvamateriaalia tuonne laittanut on hän…
16.1.2007, 18:39 #138077miksi sinä siihen haluat ikkunan asentaa?
Ymmärsin kyllä mitä haet takaa noiden ryppyjen päiden siirrolla.
Se on kieltämättä hassun näköistä jos rypytetyssä pellissä
seisoo kiila tiivisteellä ikkuna.
Siihen ohuen pellin hitsaamiseen kannattaa hankkia koneeseen 0,6mm
lanka. Jos yrittää paksulla langalla hitsailla niin palaa pelti puhki ennen
lankaa.Nimimerkki,
metritolkulla ryppypeltiä hitsannut
16.1.2007, 18:49 #138078@PienempiOlli wrote:
Siihen ohuen pellin hitsaamiseen kannattaa hankkia koneeseen 0,6mm
lanka. Jos yrittää paksulla langalla hitsailla niin palaa pelti puhki ennen
lankaa.Tätä juuri tarkoitin, kyllä siinä useampi merde ja muutama kotimainenkin manaus kuului kun kyljen paikkaus alkoi 0,8mm langalla…
Ikkunan tarvetta voisi yrittää ymmärtää halulla nähdä risteyksessä takaviistoon, mutta hyvin sillä umpikylkiselläkin pärjättiin-jopa ilman peilejä… 😳
Nimim. tähystäjänä siinä oudossa Pakussa, välillä kuskinakin… 🙄
16.1.2007, 21:10 #138079Koriliimalla ja pikkupikkupisteillä olen alustavasti ajatellut tuon kokoon kursia. Luonnostelen nyt kuitenkin tuota ensin hieman.
Sitten on vielä sekin tosiseikka että kylki alkaa jo melko alhaalta kaartumaan kattoa kohti, eli joko melko matala ikkuna, tai sitten kaareva jota hieman vierastan. Tai sitten umpikylki, mikäli korjauspelti ei lopu kesken… Katttellaan. Eihän tässä (vielä) kiire ole.16.1.2007, 22:16 #138080Vedä umpisaumalla vaan ni ei ala repsottamaan ku ajelet nimismiehen
kiharoissa 🙂 Ja jos ne paikka palat ei meinaa riittää niin niitä voi hieman
yhdestellä 😉-Olli
17.1.2007, 13:35 #138081Jotennii näin:
Rypytys loppuisi ja Ikkuna alkaisi heti etumaisen kaaren etupuolelta.17.1.2007, 14:11 #138082ei pitäisi olla mikään mahdoton rasti, itse vaan vierastan ryppykylkisessä sivuikkunoita… Noin se toimii hieman paremmin.
Sun sivulasista heijastuu, eiffel torni 😉-Olli
17.1.2007, 14:17 #138083@PienempiOlli wrote:
ei pitäisi olla mikään mahdoton rasti, itse vaan vierastan ryppykylkisessä sivuikkunoita… Noin se toimii hieman paremmin.
Sun sivulasista heijastuu, eiffel torni 😉Joo, eikös Toppo olekin tosifriikki, rakentaa nyt tuollaisen (eiffelin siis) pihalleen
Kyllä minäkin hieman vierastan tuota, mutta kun… eh… vaimo vaatii :oops:!17.1.2007, 14:22 #138084@miki wrote:
Kyllä minäkin hieman vierastan tuota, mutta kun… eh… vaimo vaatii :oops:!
Tai sit pitää hankkia vaimolle oma harrastesätkä jota saa rauhassa toteuttaa mielensä mukaan..? 😆
17.1.2007, 14:26 #138085@miki wrote:
Kyllä minäkin hieman vierastan tuota, mutta kun… eh… vaimo vaatii :oops:!
Laita sitten vaan apparin puolelle niin on edes toinen kylki ehjä.
Jos se ikkuna on kuskin puolella tuossa paikassa niin se on aika hyödytön.
Saa nuppiaan pyöritellä aika paljon. Mun valkoiseen pakuun on ikkunat
aikanaan laitettu koska se on 4 paikkainen. Mutta ei siitä kuskin puolen sivulasista juuri ulos tule syynäiltyä.-Olli
17.1.2007, 14:55 #138086Voila
Eiffel on naapurin pihalla, meijän pihalla on Louvre ja tuolla pressutallin takana on luonnollista kokoa oleva Bigger Ben.t. nimimerkki “raha ei o este ja järki ei rajota”
17.1.2007, 21:43 #138087@toppok wrote:
Voila
Eiffel on naapurin pihalla, meijän pihalla on Louvre ja tuolla pressutallin takana on luonnollista kokoa oleva Bigger Ben.Olen sanaton.
Alunperin caramellissä on takakopissa ollut kaksi ikkunaa, takimmaisen kaaren kummallakin puolella. Tässä varaosakatossa on myös kaksi ikkunaa, mutta etupuolella (pitää kuvata koko läjä kunhan muistan ottta kameran seuraavalla kertaa mukaan). Caramellin katon ongelma on lievä muodottomuus ja ne sadat reijät joista oli ulkopuolelta ruuvattu puurimat kattoverhoiliun “koolingeiksi”. Varaosakatossa taas ruoste ja kulman ruttu on ongelma. Yhdistelemällä tuosta saa ihan kelvollisen. Periaatteessa aaltopeltiä saa siihen puuttuvaan kaarenväliin siitä reikäisestä katosta…
Nelipaikkainen caramellikin on vanhan rekisteriotteen mukaan. Tosin en usko että kukaan haluaa tunkeutua siihen kuvitellun takapenkin paikalle, varsinkaan kun lattiaa ei ole madallettu.
Pari viikkoa menee eteisremontissa lattiaa laudoittaessa, listojen asernnuksessa, pienen muurinpätkän rappaamisessa ynnä muutamissa muissa pikkujutuissa joita en ole eläessäni tehnyt 😯 . Ruotsinmatkalle olen kuitenkin vakaasti ainakin vielä lähdössä tuolla.17.1.2007, 22:00 #138088Se on jumalattoman suuri homma jos yrittää koko katon siististi irroittaa ja
vaihtaa… Mulla oli tuo oman super pakun katto aivan täysin muodoton ennen
ikkunoiden paikkauksia, ei se nytkään mikään kaunis ole mutta onpahan
umpinainen. Mullakun oli niin isot ikkunat että ensimmäinen tukikaari oli
jouduttu katkaisemaan niin katto oli lähtenyt elämään omaa elämäänsä.
Niin ja eihän siihen tullut kuin yksi kasvihuone yhtenä talvena niskaan.-Olli
17.1.2007, 22:08 #138089@PienempiOlli wrote:
Niin ja eihän siihen tullut kuin yksi kasvihuone yhtenä talvena niskaan.
Ja ne kaasulla tehdyt korjaukset, takakulmakin oli useamman sentin sisässä, näkyy projektikuvissa hyvin…
Mut siinä pitää olla ylpeä että saatiin siitä noinkin siistin näköinen laite, lähtökohdan ollessa todellakin kuntoluokkaa “älä unta näe”!!!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.