- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tuulilasinpyyhkijän kytkennät
Kuka muistaa miten kutosen uudemmanmallinen tuulilasinpyyhkijän moottori ja johdot kytketään.
Arkisto ei ole auki,ja mistään minä en ainakaan niitä muualta löydä.Kuljin vapuksi liikenteeseen.
Kiitos etukäteen
Ei kai siinä kovin montaa vaihtoehtoa voi olla. Yhteen napaan jatkuva virta (virtalukon takaa mielellään), toiseen katkaisijan takaa virta, ja moottorin runko maadoittaen. Kokeilemalla selviää kummin päin ne virtajohdot kuuluu olla. Sulakkeen palamista suurempaa vahinkoa ei voi tulla, tuskin sitäkään. Samalla kun se vekotin on esillä kannattaa puhdistaa pyyhkijät ala-asentoon pysäyttävä klipu.
Uudenmalliset pyyhkijänmoottorit tarvitsee myös uudenmallisen käyttökytkimen.
Noin on tehtaalla alkuperäinen tehty, vaatii tosiaan vaihtokytkimen käyttökatkaisijaksi vanhemmanmallisen “yksinkertaisemman” katkaisijan tilalle…
Releellä tosin voi tuon muutoksen myös toteuttaa, ohjaa alkuperäisellä nappulalla releen käämille menevää sähköä, releen hoitaessa vaihtokytkimen tehtävän…
Jos jättää tuon nolla-asennossa tapahtuvan maadoituksen kytkemättä, niin pyyhkijät eivät halua pysähtyä sitä toivottaessa, varsinkaan lasin ollessa märkä. Ai mistäkö tuokin mieleen taas tuli..? 😳
Tein tämän rele-version superiin, kun muinoin modernisoin pyyhkijänmoottorin. Tuosta releestä olen huomannut sen seikan, että sen myötä taitaa tulla myös lisää vauhtia moottorille, kun virta on vahvaa. Ainakaan toisen tiinan vastaava moottori ei yhtä ripeästi vispaa 8)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste