- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tyhjäkäynti
Vaihdettiin kutosen kone, entinen kaasari entisin säädöin ja nyt ei tyhjäkäynti toimi, sammuu, kun ryypyn työntää kokonaan pois. Kyseessä merkinnän mukaan Solex 26 35 SCIC kaksikurkkuinen. Siinä on vain yksi sinetöimätön säätöruuvi, stoppari, joka ei riitä ylläpitämään tyhjäkäyntiä. Mikä avuksi ?
Tyhjäkäyntisuutin tukossa. Löytyy etupuolelta kaasaria, pronssin värinen, suorapäämeisselille ura ja muistaakseni 8mm kanta.Todennäköisesti löytyy merkinnät 39 (tai suurempi) ja solex. Irtiruuvaus ja voimakasta puhaltelua reikiin ja paikalleen. Tyhjäkäyntiä säädetään kaasuvivuston yhteydessä olevasta ruuvista. Kaasuttimen seoksia etupuolelta alhaalta, suorapää ruuvi, mutta ura ei ole keskellä ruuvia.
Onnea.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Ihme ja kumma, tyhjäkäyntisuuttimen puhdistus taisi todellakin auttaa ja nyt käy taas tyytyväisenä.
Hieno homma, ja hienoa, että apu löytyy tältä palstalta! 😆
Kannattaa käyttää polttoainesuodatinta bensapumpun ja kaasarin välissä. Tämä laite puhdistaa pienet mömmöt, jotka tankkiin kulkeutuu.
Kylläpä siinä suodatin on, mutta koneenvaihdossa kaasutin heilui siihen malliin, että siellä olleet “mömmöt” saattoivat aiheuttaa tukoksen. 😆
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste