Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974
- Tämä aihe sisältää 224 vastaukset, 29 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12.4.2016 at 16:29 Mika Koivunen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.9.2014, 14:13 #171477
Colortunella katsottiin nelkun seos kohdalleen, oli liian laihalla. Sitten tulppien kärkivälit laitettiin 0,7mm, sen jälkeen ei käynyt tyhjää ja muutenkin huonosti. Mitenkä se nyt tuollai teki? 1mm kärkivälillä käy hyvin.
ps. kokeilen tuota kärkiväliä muuten vain, kun 2cv-ohjeissa tuo 0,7mm mainitaan.12.9.2014, 15:16 #171478Tuostapa ei käy selville mitä on tehty, onko suuttimia isonnettu vai miten on säädetty seosta. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.9.2014, 21:32 #171479siitä yksikurkkuisen ainoastta ruuvista, suuttimeen en koskenut.
13.9.2014, 13:20 #171480No sitten laitat säädöt entiseen malliin, siihen missä tyhjäkäynti on kohdillaan..
Seoksen säädön ohella venttiilien välykset + sytytysennakon tarkka kohdistus vaikuttavat myös tyhjäkäyntiin..
Jos tyhjäkäynnin säädöllä pyritään säätämään kokonaisseosta on se mielestäni väärä tapa kun säätö vaikuttaa lähes yksinomaan tyhjäkäynti ominaisuuteen,
Kun siirrytään ajamaan tehokäynti alueellä jolloin seoksen säädöt tehdään muilla suuttimilla kun tyhjäkäynnin säädön ilmaruuvilla..
Tulpan kärkivälin isontaminen viittaa siihen että tyhjäkäynti seos on turhan rikkaalla ja meinaa 0.7mm välyksellä kastella tulpat.. 😀
Pieni ohje säätöön:
Tyhjäkäynnin hienosäätö tehdään siten että etsitään seosruuvilla hyvin hitaasti kääntäen auki kiinni liikkeellä sellainen kohta jossa kone käy keveästi ja tasaisesti.
Kun seosruuvin asento on löytynyt niin sen jälkeen säädetään kaasuläpän kaasuvivussa olevasta tyhjäkäynnin säätö ruuvista koneen kierrokset sopiviksi ( noin 800 – 1000 ) kierrosta minuutissa. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.9.2014, 14:21 #171481tulppien kärkiväli oli tuossa pakasta otetut, eli niitä pienettiin, jolloin käynti huononi.
13.9.2014, 17:06 #171482Omien kokemusten mukaan en näe mitään syytä noin suurelle kärkivälille tulpissa. Perustelut: Sätkän pienivirtainen sytytysjärjestelmä ottaa nokkiin pienistäkin tehohäviöistä. Milloin tulpanjohdot läpilyö, kärkien johdot huonossa kunnossa yms. niin aina on vähemmän voltteja menossa kohti tulppaa. Sitten kun ne voltinpoikaiset pääsee sinne tulppaan asti niin minkä hemmetin takia se pieni kipinä pitäisi muodostaa kilometrin ilmaväliin? Tehtaan ohjearvo taisi olla 0.6mm ja nykyisissä tulppapakkauksissa on välillä millinkin rakoa.
Tulppa ei muodosta kipinää mikäli se kastuu, ilmaväli on liian suuri tai elektrodi sulaa yhteen tulpan nokan kanssa. Näistä vaihtoehdoista olen saavuttanut kaksi ensimmäistä, mutta en koskaan kolmatta ja säädän aina vain 0.4mm kärkivälin tulppaan. Tämä helpottaa starttia erityisesti talvella, jos akun varaustila on vähäinen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.9.2014, 11:17 #171483Sain kuin sainkin säädettyä käynnin takaiseksi, vastaa kaasuunkiin hyvin. Colortune-tulpalla en enää kokeillut, enkä kokeile 😛
16.9.2014, 09:30 #171484Vihdosta viimein sain avattua venttiilikopat, hanttarin puolen etummaisessa venttiilissä ei ollut välystä ollenkaan, ei edes 0,05mm, muissa oli 0,20mm. Säädin Manun ohjeella. Vielä vaihtaa kärjet/konkka kun löytää jostain sopivan hylsyn jolla saa propellin irti. Jos tuo meno siitä vieläkin paranisi.
20.9.2014, 07:15 #171485Olisko vinkkiä antaa mikä kannattaa laittaa bensa-anturin kohoksi, anturi toimii mutta viinipullon korkki 🙄 ei kestä kuin muutaman päivän?
En ala tilailemaan mitään, jos saisi jollain patentilla.23.9.2014, 15:48 #171486Olisko kellään laittaa kuvaa, minkänäköinen on kutosen normaali ilmanputsarin kotelo. Hertta Rouvan putsari on ilmeisesti risteytetty nelosen putsari kotelosta. Ja jos jollain on kutosen putsarin kotelo ylimääräisenä, niin saattaisin olla kiinostunut. Tuosta virityksestä kun on tärissyt toinen kiinnikejalka poikki. sen saa kyllä sähköliimalla korjattua kun kaivaa irti, mutta samalla vaivallahan tuon vaihtaisi ehjään ja oikean malliseen.
24.9.2014, 02:37 #171487Jos on kaksoiskaasari, niin musta muovinen, joka saattaa löytyä minultakin. Yksikurkkuisen peltinenkin on kait tallella.
24.9.2014, 05:35 #171488Juu, siis mulla on kutosen kone tuplakaasarilla, mutta putsari on ilmeisesti alkuperäinen peltinen nelkun kotelo. Tästä on kuitenkin toinen kiinnitysjalka tärissyt nyt poikki. Tuo peltikotelo on tuollainen viritys eli kaasarin putken kotelonpuoleinen pää on suurennettu hitsailemalla ja tuo putki itse ei ole nelkusta eikä kutosesta, vaan ilmeisesti Amista tai Giisusta.
Eli tarvii toimivaan settiin kutosen muovisen kotelon ja myös kotelon ja kaasarin välisen putken, koska tuo nykyinen ei sovi normaaliin nelkun eikä kutosen koteloon.
Paljonko Henkka haluat siitä muovisesta kotelosta?
24.9.2014, 17:17 #171489Putsari 30,- ja uusi putki 15,-
24.9.2014, 17:34 #171490Ok Henkka,
ajelen joku ilta noutamaan!25.9.2014, 02:14 #171491Soita hyvissä ajoin, sillä pönttö on Korson varastossa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.