Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974
- Tämä aihe sisältää 224 vastaukset, 29 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12.4.2016 at 16:29 Mika Koivunen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.10.2014, 07:24 #171492
Rasvasin jousipöntöt, sisäpuolelta 😉 , niin lakkasi ärsyttävä narina. Ei olisi kannattanut, nyt huomaa ettei iskarit taida olla ihan kunnossa, perä pompottaa vielä 10m hidastustöyssyn jälkeen. Eikös tuo nimenomaan iskarivialta vaikuta?
Sitten, eilen vaihdoin kärjet ja kondensaattorin, laitoin kärkivälin 0,4mm, vanhoissa oli 1,1mm. Ennakkoa on strobolla katsottuna 2 hammasta, vasta yläkierroksilla alkaa vääntämään. Laitanko lisää ennakkoa vai?
Tosin kutosen kone on “tulossa?”, mutta vasta talvella laitan paikalle.
4.10.2014, 12:21 #171493😯 Laita se sytytys vain kohdalleen..
Ennakon kääntö liian aikaiselle aiheuttaa vain kone vaurion eikä sillä saada vääntöäkään lisää päinvastoin.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.10.2014, 14:25 #171494@Musta Hattuinen Mies wrote:
😯 Laita se sytytys vain kohdalleen..
Ennakon kääntö liian aikaiselle aiheuttaa vain kone vaurion eikä sillä saada vääntöäkään lisää päinvastoin.. 😯teen niin.
4.10.2014, 20:12 #171495Tähän aiheeseen ihan sivuhuomautuksena, että ennakkoa on silloin liikaa, kun on nakutusta, eli kilinää. Tätä rajaa ne nykyautotkin hakevat jatkuvasti, eli ennakkoa säädetään sen perusteella mitä anturi nakutuksesta kertoo.
Nelkussa ei ole alavääntöä ja se on kierroskone.
Vähän samaa hommaa liippaa aihe “miksei voida suoraan ajaa etanolilla?” Koska sytytystä ja syöttömäärää tulisi muuttaa samalla, jotta palamistapahtuma olisi optimaalinen. Nyt meillä on bensasta riippuen 5-10% etanolia seassa… Koskas lohkoihin ja vauhtipyöriin tuli tuo ajoitustapin paikka? Alusta lähtien? Vuodesta 1950? Aika moni asia on muuttunut tuon jälkeen polttoaineessa, voiteluaineissa ja sytytysmoduuleissa, kuten 123-Ignition.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.10.2014, 17:17 #171496@Mister wrote:
Olisko vinkkiä antaa mikä kannattaa laittaa bensa-anturin kohoksi, anturi toimii mutta viinipullon korkki 🙄 ei kestä kuin muutaman päivän?
Tuli vastaan ihan muita osia etsiessä, alkuperäinen koho joka on tullut talteen laitettua rikkoutuneesta anturista. Onko vielä tarvetta, olisi hyvinkin joutava osa..?
6.10.2014, 12:30 #171497@Jasu wrote:
@Mister wrote:
Olisko vinkkiä antaa mikä kannattaa laittaa bensa-anturin kohoksi, anturi toimii mutta viinipullon korkki 🙄 ei kestä kuin muutaman päivän?
Tuli vastaan ihan muita osia etsiessä, alkuperäinen koho joka on tullut talteen laitettua rikkoutuneesta anturista. Onko vielä tarvetta, olisi hyvinkin joutava osa..?
Shampanjapullon korkki on nyt tuntunut kestävän, siinä taitaa olla joku vaha pinnassa niin ei imeydy bensa niin helposti 😛 Taisi viinipullon korkki olla hieman liian pieni, eikä jaksanut pitää anturin rautaa kelluksissa.
6.10.2014, 13:02 #171498^No, jos toisiin ajatuksiin tulet, niin täällä tuo joutilaana on. Eikä maksa mittään, joskus ohikulkiessa voi noutaa/toimitan jos sielläpäin liikun…
24.1.2015, 09:18 #1714991,5 kuukautta ja nelkku taas ajoon, jollei lunta ole, jee. Kysymys tuosta sytytyksestä: onko kulkemiseen yhtään merkitystä kun tuossa heittää nokka hieman, eli lampulla katsottuna ajoitusta merkki näkyy 2ssa peräkkäisessä hampaassa? En viitsi sitä suotta alkaa takomaan ettei mene särki.
24.1.2015, 10:03 #171500@Mister wrote:
Kysymys tuosta sytytyksestä: onko kulkemiseen yhtään merkitystä kun tuossa heittää nokka hieman, eli lampulla katsottuna ajoitusta merkki näkyy 2ssa peräkkäisessä hampaassa?
Saat tasaisemmin käyvän koneen, kun saatat kipinät tulemaan samaan aikaan…
@Mister wrote:
En viitsi sitä suotta alkaa takomaan ettei mene särki.
Eipä sen helpolla särki mene, tuo käsissä oleva kappale kun on lämpösovitteella nokka-akselin päässä, joten se pääsee hieman kääntymään kepeästi naputtaessa pienellä vasaralla. Se on pikkusen vinossa silloin kun kipinät tulee eri aikaan, pahasti vinossa ollessa sen pystyy jopa näkemäänkin. Mittakellolla pystyy myös näkemään minnepäin vinksallaan akselin pää on…14.2.2015, 07:26 #171501Maalasin nelkun vanteet, ja Torniosta ostamani pölykapselit ajattelin laittaa paikalle, mutta niiden mukana tulleet pultit ovat eri kokoiset kuin vanteiden jenkat. Normaalia?
14.2.2015, 10:02 #171502Vanteisiin kuuluvat mutterit on kiinni siinä neliskanttisessa keskireiässä kiinnike klipsillä..
Kierre mutterissa ja pultissa muistaakseni M12 mm??
Joitakin muitakin itse tehtyjä virityksiä on nähty.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂14.2.2015, 10:20 #171503@Musta Hattuinen Mies wrote:
Vanteisiin kuuluvat mutterit on kiinni siinä neliskanttisessa keskireiässä kiinnike klipsillä..
Kierre mutterissa ja pultissa muistaakseni M12 mm?? 😀Kierre on M9, aika yleisesti on hitsattu M10 mutteri vanteeseen jolloin pitää myös pultti vaihtaa. Siistejä, kromattuja pultteja saa Sitroselta, muttereineen, ja jos vanteeseen on tuo isompi laitettu niin sitten voi alkuperäisen M9 pultin korvata vaikka D-mallin M10 pultilla joka on muuten vastaava…
Häkkimuttereita, joka on alkuperäinenkin ratkaisu, saa myös kattavasta ruuvikaupasta, M8 ja M10 on ihan hyllytavaraa, M9 on taas täysin noille tuntematon ja niitä saanee vain Ranskalaisiin erikoistuneista kaupoista…
14.2.2015, 12:23 #171504@Jasu wrote:
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Vanteisiin kuuluvat mutterit on kiinni siinä neliskanttisessa keskireiässä kiinnike klipsillä..
Kierre mutterissa ja pultissa muistaakseni M12 mm?? 😀Kierre on M9, aika yleisesti on hitsattu M10 mutteri vanteeseen jolloin pitää myös pultti vaihtaa. Siistejä, kromattuja pultteja saa Sitroselta, muttereineen, ja jos vanteeseen on tuo isompi laitettu niin sitten voi alkuperäisen M9 pultin korvata vaikka D-mallin M10 pultilla joka on muuten vastaava…
Häkkimuttereita, joka on alkuperäinenkin ratkaisu, saa myös kattavasta ruuvikaupasta, M8 ja M10 on ihan hyllytavaraa, M9 on taas täysin noille tuntematon ja niitä saanee vain Ranskalaisiin erikoistuneista kaupoista…
Hyvä tieto. 8MM oli liian pieni, ja tuo kapseleiden mukana tullut sarja liian iso, taisi olla 12mm. Eli täytyy soveltaa. Tosin kun maalasin vanteet niin tuli niin hienon näköinen jotta tarvinneeko edes kapseleita 😛
14.2.2015, 12:53 #171505Mielipide: Sätkän vanteet eivät kapseleita kaipaa. Se vanteen keskustan kauniisti muotoiltu “tissi” saa olla kernaasti näkyvissä. Vielä pahempia hirvityksiä ovat muoviset kokonaan vanteen peittävät kapselit.
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
14.2.2015, 13:13 #171506 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.