Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 225)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #171522

    No sen korvaajan löytäminen on sitten hiukan vaikeampi..
    Minä tilaisin alkuperäisen kumin jostain..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171523

    Jos tarve on kiireellinen, niin minulta saat kumin vaikka heti.

    #171524

    ^ Sitä haitarikumia löytyy harvemmin muualta kuin asiaan perehtyneestä kaupasta.

    #171525

    Ohjaustehostimien/raidetangon haitareita löytynee. Muistaakseni Opelilta, mutta vuosimalli oli joku 1975 eli taitaa olla harvinaisia nekin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #171526

    “Varvan suojakumiksi soveltuu jopa alkuperäistä paremmin normaali auton hammastangon suojakumi”.
    “Löytyy ainakin AD-varaosaliikkeistä Koivusen numerolla 802-1 Hammastangon suojakumi yleismalli”.


    Tuota kumia vois ehkä hyödyntää myös vetarin keskikumiksi, katkaisemalla tuosta ohuemmasta päästä pätkän pois.. Siinä näyttäisi löytyvän 3 eri kokoista päätä..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171527

    @Mister wrote:

    No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…

    Tuli avattua, kaikki oli kiinni kuten pitääkin, mutta rahina jatkuu. Huomasin että myös jarrurumpu on ottanut yläosasta jarrukilpeen kiinni, naarmujen perusteella. Takana kun istui 120kg painava kaverini, rahnutus oli melkein jatkuvaa.
    Oisko tuossa mahdollisuus että mutkaan kun ajoimme “täysiä” takana ollessa painoa tuo 120kg, niin takanapa olisi mennyt hieman kieroon, siis se mihin napamutteri/rumpu tulee kiinni ❓

    #171528

    @Mister wrote:

    @Mister wrote:

    No, työkalut tuota varten tuli hommattua niin kaippa se täytyy avata…

    Tuli avattua, kaikki oli kiinni kuten pitääkin, mutta rahina jatkuu. Huomasin että myös jarrurumpu on ottanut yläosasta jarrukilpeen kiinni, naarmujen perusteella. Takana kun istui 120kg painava kaverini, rahnutus oli melkein jatkuvaa.
    Oisko tuossa mahdollisuus että mutkaan kun ajoimme “täysiä” takana ollessa painoa tuo 120kg, niin takanapa olisi mennyt hieman kieroon, siis se mihin napamutteri/rumpu tulee kiinni ❓

    Ottaisitko valokuvia tästä tapauksesta, jotta voisimme mahdollisesti bongata jotain sinne kuulumatonta tahi puuttuvaa? Ei kuullosta lainkaan normaalilta ja se akseli, jonka ympärille laakeri tulee, on varmasti yksi tukivarren vahvimmista osista.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #171529

    http://i1288.photobucket.com/albums/b487/mikkovi79/kuva12%20Small_zpspqvpzjaj.jpg

    Kopioin kuvan muualta, mutta ihan sama settihän se on. Valkoisella merkkasin nuo kohdat mitkä ottavat kiinni rumpuun. Ja tämä juurikin alkoi silloin kun kurviin ajettiin auto melkein kyljellään.

    Edit. ei kai tuohon ole vaihtoehtoa kuin että jarrurumpu siinä meni kieroon…

    #171530

    @Mister wrote:

    Edit. ei kai tuohon ole vaihtoehtoa kuin että jarrurumpu siinä meni kieroon…

    On. Siis muitakin vaihtoehtoja. Laakerin suuntaan katseeni suuntaisin, mikäli laakerista itsestään ei ylimääräistä välystä löydy, niin seuraavaksi tarkasteluun napamutteri sekä laakerin kiristysrengas jolla laakeri jarrurumpuun kiristetään…

    Pyöränmutteritkin löysällä ollessaan voivat tuommoisen tehdä, jolloin rumpu on irtaantunut navasta pyöränruuvien lähtiessä liikkeelle. Kaukaa haettu, mutta nähty sellainenkin tapaus…

    #171531

    Olen törmännyt sellaiseenkin että jarrukilpi on vääntynyt jostain syystä ja rumpu hankaa sitä..
    Saattaa vääntyä jos joskus on yritetty esimerkiksi irroittaa rumpua laakereineen vääntämällä kilven ja rummun välistä kun ulosvedintä ei ole ollut käytettävissä.. ❓
    Kuvasta päätellen olisiko kyseessä että kilpi olisi ylhäältä liian liki rumpua ja sen johdosta myös jarrukengätkin ja sylinteri liian likellä rumpua..
    Vian paikallistaminen vaatii rummun asennuksen paikoilleen ja mittauksen rummun ja kilven väli useammasta kohden..
    Korjaukseen riittää vaikkapa rengasraudalla vääntö sieltä kapeimasta kohden rummun ja kilven välistä tai rummun ollessa irti niin “nuorisoleka”..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171532

    Tämä taisi ratketa, olikin äänenlähde edessä. Hyvä esimerkki jälleen siitä miten vaikea on toisinaan näitä ääniä paikallistaa…


    Etujarrurumpu otti pakoputkeen kiinni, kuten kuvasta näkyy. Sopiva yhteensattuma vain tuon reippaan kallistelun kanssa..?

    #171533

    Kyllä se taisi takaakin hieman äännellä, koska isot naarmut olivat ilmestyneet rummun sisälle. En saanut laakerirenkaan kiristäjällä tarpeeksi tiukkaan, vasaralla ja tuurnalla rengas meni vielä 3 kierrosta syvemmälle. Mutta nyt on kunnossa.

    #171534

    Niimpä niin,, työkalut pitäisi olla kunnolliset ja asianmukaiset jos onnistumiselle laitetaan painoarvoa.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171535

    Mistäköhän johtuu: muutaman kerran kun kylmänä olen nelkun käynnistänyt, niin tuntuu käyvän “kolmella”, ja sakeaa usvaa pukkaa putkesta?.LÄmpimänä lähtee hyvin käymään eikä savuta ensinkään.

    #171536

    Melkein kaikki mahdollista. Kärjet, tulpat, venttiilit, puristukset, sytytysjohdot…jne.

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 225)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.