Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 225)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Hertta Rouvan kuskin oven lukko on väsynyt. Laitoin Sitroselle viestin että mitä tarvisin ehjäämiseen, mutta sain niin ympäripyöreän vastauksen että kysynpä täältä.

Eli lukossa oleva messinkistä lirpake on niin kulunut ja se pieni jousi joka sitä painaa poikki, että kahva ei avaa ovea. Mistä noita osia saa, tai Miika isomman kappaleen mukana ne tulee. Jaksais aina komuta Hangon puolelta sisään…

Minulla on käytettynä .Niitä aina vaihtelen kun rupeaa kiusaamaan.Uusia sylintereitä on ollut ainakin artikkelissa.
    Puolan kokouksessa on varmasti varaosamyyjiä joilla löytyy kaikkia osia.
    Tee niistä käytetyistä sellainen joka toiimii ja osta sitten Torunista uusia.

Sitrosellakin löytyy kahva, kara ja lukkopatruuna. Tuleeko tuon karan mukana se messinkistä kappale, jousi ja kuppi jousen toiseen päähän?

Tosin taidan laittaa viestiä välillä Artikkeliin, kun tuo Sitrosen vastaus ei tällä kertaa ollut ihan ammattimainen. Tähän saakka olen saanut todella hyvää palvelua.

Nuo tarvitsemasi palaset tulee karan mukana (ainakin ennen tuli).

Voisit tietysti kokeilla ihan vaan uutta jousta, jos jostain sopivankokoisen löydät.
    Joskus pelkkä kunnollinen puhdistus ja voitelu auttaa, mutta jos se jousi on kappaleina, niin ainakin se pitää uusia.

Multa saat. Eikä maksa mitään. Tänään pullokioskilla. Otan mukaan, jos soitat ja olet sinne tulossa.

Kiitos Henkka,
    nyt toimii lukko ja myös kaasarin imuputki ehjä.
    -mika-

@mika2cv wrote:

Kiitos Henkka,
    nyt toimii lukko ja myös kaasarin imuputki ehjä.
    -mika-

Miten sait tuon lukkopatruunan irti? Minulla on satsi lukkopatruunoita (kolm kpl), mutta en ole saanut vanhaa irti, pyörii vaan, ja usko loppui totaalisesti. Tarve olisi saada kuskin ulkopuleinen avaushantaaki taas toimimaan (sisältä kun avaa, näkyy, että liikku, mutta ulkopuolelta pyörii..)

Lukon käteen ottaessasi löydät ohkaisen lukitusjousen jonka poistat pienellä ruuvarilla. Tämän jälkeen lukko purkautuu. Pese osat ja voitele liikkuvat, niin sinulla on lukkoa pitkäksi aikaa.

Niin ja itse lukkohan purkaantuu avaamalla sisäpuolelta karan päässä oleva ruuvi.

Nelkku alkoi, taas, ääntelemään. Tyhjäkäynnillä kuuluu kitinää, joka hieman kovenee kytkimen pohjaan painaessa, sama ääni tulee kun pyörittää käsin propellia, silloin äänen pystyy paikantamaan vauhtipyörä/kytkinkoteloon. Tuo kitinä on tässä kesän mittaan voimistunut.
    Viime kesänä laitoin uuden kytkinpaketin, sisälsi painelaakerin (jota en rasvannut), sen jälkeen ajettu alle 2000km.
    Onko syytä huolestua?

Oliskohan niin, että kuljettajanpuoleisen sylinterin ympärillä oleva pelti ottaa kiinni vauhtipyörään?

Tarviin vetoakseliin suojakumin, ulompi. Mutta, onko mulla kuulamallin vetari? Suojakumin aukko on yhtäsuuri kummastakin päästä, eli “suuri”, vedetään niitten peltikartioiden päälle. Tilatessa olis hyvä tietää mitä tilaa, toisaalta jos jollakin tässä lähistöllä on kyseinen ehjä kumi jouten niin ostan pois.

Hausjärvi / Hy-Ri

Tuntuisi tuplaristikkovetarilta.Sitroselta kysyisin

Ja jos ei Suomesta, niin ainakin ulkomailta: http://www.2cviking.com/catalog/index.php?cPath=61&language=en” onclick=”window.open(this.href);return false;

Siinähän se kumi kuvassa, kysäsen ensin kotimaasta, jos ei löydy niin laajennetaan sitten.
    Kiitti vastauksista.

Hausjärvi / Hy-Ri

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 225)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.