Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 225)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #171357

    Siinä nokka-akselissa ei ole “stefaa” vaan akselissa on sisäänpäin vetävä kierre joten se huohottimen toiminta on tärkeä olla kunnossa..

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koneen_huohotin_venttiilin_testaus

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171358

    Järvenpäästä löytyy yksi uusi joka on ostettu Franzoselta ja on laatuluokka 3 merkitty eli ei ihan ehkä vastaa alkuperäistä, mahdollista eroa en tiedä kun on vielä paketissa.
    Tässä linkki: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Motorkuehlung/ANR10493/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #171359

    Kyllä ainakaan laatikkoöljyjen kanssa ei kannata säästellä. Tuo 16e per laatikon öljynvaihtohinta ei ole yhtään mitään, jos sillä saa synkrot ja rattaat pysymään hyvinä. Olen useisiin lootiin vaihtanut nuo Red-Linen MT90:it ja pelkästään positiivisia kokemuksia. Lukemani mukaan myös muilla samansuuntaisia elämyksiä. Sätkän punametalliset synkrot ovat herkkiä aiemmin mainittujen GL 5 öljyjen ainesosille. Vaihteistospesialisteja tuntuu olevan vähemmän kuin moottorieksperttejä, joten tämä on alkanut näkymään vaihdelaatikoiden hinnoissa. 😉

    (Toisekseen, sähkörättäreiden yleistyessä ehjistä vaihteistoista tulee arvokkaampia artikkeleita kuin moottoreista)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #171360

    Edellistä edellinen omistaja laittoi tänään meiliä, oli tunnistanut kulkimen tuolta http://satkalainen.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; sivulta. Laatikossa on para-aikaakin Redlinet joten jatketaan samalla linjalla. Paljonkos tuo laatikon öljytilavuus muuten on?

    Oli tarkoitus tehdä tuo huohotin testi, mutta ei tallilta löytynyt riittävän pitkää letkua. Mutta lyhyelläkin letkulla oli havaittavissa selkeä puhallus imun sijaan. Joten täytyy laittaa tuollainen huohotin tötterö jostain tilaukseen.

    Pyöränlaakerissa ei ollut vikaa vaan vetarin mutteria ei ollut kiristetty kunnolla. Nyt ei ole laakerissa väljää mutta ohjauksessa on kyllä väljää. Tuntuu että se raidetangon sisempi pää hammastangossa on jokseenkin väljä, sille pitää varmasti jotain tehdä ennen katsastusta, siis viimeistään syksyllä.

    #171361

    Huohottimen voi halutessaan myös korjata.. 💡

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koneen_huohotin_venttiilin_korjaus.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #171362

    Taidan aloittelijana tilata valmiin paketin. Voi sitten kaikessa rauhassa korjata vanhan varaosaksi. Onkos teillä kokemusta onko tuo Citrosen myymä tarvikeversio toimiva.

    Tuon Citrosen tumtien en kyllä uskoisi, että myy toimattomia…

    #171363

    Lootaan 0.9 litraa öljyä, ja Red-Linen kannu on 0.9jotain, joten olen sen sinne normaalisti kipannut sellaisenaan. (Kaatoletkun seinämiin yms. jää muutama desin osa, joten eiköhän sinne kokolailla 0.9 valu)

    Huohottimissa on varsin suuret vaihtelut, varsinkin tarvikehuohottimissa. Jos sinulle Sitroselta viallinen tulee niin ei ne sitä tahalteen viallisena myy. Ts. testi ja takaisin mikäli ei pelitä. Se originaali on kallis, mutta taattua laatua. Tuon tarvikemallisen ostaminen ja vanhan korjaaminen ei ole huono idea. Vanhaa kun korjaa Viton-kumilla niin ei tarvitse jatkossa tuostakaan huolehtia. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #171364

    Mikähan voisi olla pielessä, kun tuntuu että tuo uusi tarvikehuohotinkaan ei toimi? Vai onko mittalaitteen letku liian paksu, voiko vaikuttaa mittaus tulokseen? Letku on 9 mm sisämitaltaan ja siinä pätkä ohuempaa putkea sisällä joka menee mukavasti mittatikun reikään.

    Aloin purkaa samalla alkuperäisen ja tilaan siihen Burtonin korjaussarjan. Miten tuon kuvan kannessa olevan osan kuuluu irrota? Onko se nastoilla kiinnioleva tiiviste huohottimessa yläpuolella kiinni, kuvassa siis alapuolella. Ainakin yksi kiinnitys nasta puuttuu tuosta.

    #171365

    Liimalla kiinni – lähtee “nuljuttamalla” – huomioi osassa oleva kolo, se tulee alasyrjään, jotta ylimääräinen öljy pääsee valumaan takaisin. huomaat kolon, kunhan saat tuon osan irti.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #171366

    Voiko olla että paine karkaa veden ohi, auton hieman täristessä ja letkun ollessa “liian paksu”?

    #171367

    Jos on liikaa ohivirtausta sylintereissä kampikammioon ei uusikaan venttiili pysty sitä kumoamaan.

    #171368

    Moro !!
    Kannattaisi mitata puristukset, niin näkee männänrenkaiden/venttiilien kunnon. Sellainen pikku juttu, olethan tarkistanut, että öljytikun varren kumi painuu kunnolla tikunholkin suuta vasten ? Tämä kumi hinkkautuu helkopsti ylöspäin ja ei sulje enään kunnolla tikun reikää.
    Lasse

    #171369

    Pieni ongelma poiki toisen…

    Tuolla letkulla mitatessahan tuo mittatikun reikä ei vuoda, korkeintaan sitten ajossa. Päätin sitten mitata ne puristukset, josta sitten seurasi pieni ongelma. Kuskin puolen pytyn tulppa kutakuinkin lähes putosi pois. Puristuspaineiden mittaus mittarin letkulla ei siltä puolelta onkostunut kun mittari letkun kierre on normaalia kierre osaa lyhyempi. Tulapn reiän alkuosan jengat on ihan paskana, mittari ei pysy kiinni, tulppa ehkä jotenkin.

    Positiivista, puristukset oli tallella. Mutta tuolle kannelle pitää jotain tehdä. Sammutin tallilta valot ja tulin kotiin pohtimaan. Vaihtoehdot lienee….

    1. laittaa helicoil kansi paikallaan
    2. laittaa helicoil kansi irrallaan
    3. etsiskellä jostain uusi ehjä kansi

    #171370

    Pienimmällä vaivalla selviää laittamalla Helicoili kansi paikallaan. Minulla on tarvittavat työkalut. Jos vaikka ajat tänne Tuusulaan, niin laitetaan kierre kuntoon.

    #171371

    @Masa wrote:

    Pienimmällä vaivalla selviää laittamalla Helicoili kansi paikallaan. Minulla on tarvittavat työkalut. Jos vaikka ajat tänne Tuusulaan, niin laitetaan kierre kuntoon.

    Laitoin Masa sulle yksityisviestiä.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 225)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.