Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Tyhmiä kysymyksiä / 2CV 4-AZ-A2 vm. 1974
- Tämä aihe sisältää 224 vastaukset, 29 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12.4.2016 at 16:29 Mika Koivunen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.3.2014, 13:14 #171387
Elämäni ensimmäistä kertaa sätkällä ajaessa öljynpainevalo pelasti koko moottorin. Joku (minä) oli kiirehtinyt kasatessa niin paljon että toisella puolella oli kaksi venakopan tiivistettä ja toisella puolella ei yhtäkään. Onneksi siinä oli ISO merkkivalo näkyvällä paikalla kiinnittämässä huomion. Oikeastaan voisi vielä tehdä lisäkytkennän joka laittaisi summerin soimaan silloin kun moottori käy ja öljynpainevalo palaa. Vaikka kolmen sekunnin viive summeriin niin se ei pärähtäisi turhaan käynnistäessä. Tai tekniikasta mitään ymmärtämättömille kuljettajille vielä parempi moottorinturvaaja olisi sytytysvirran katkeaminen öljynpaineen kadotessa kesken ajon.
23.3.2014, 21:29 #171388Taas tuli tenkka poo eteen…,
Kulkimen katto pitäisi uusia ja aloin tutkimaan tarjontaa. Tuo minun kuljinhan on alunperin nelkku. Mitäs eroa noissa nelkun ja kutosen katoissa on kun en keksi?23.3.2014, 22:52 #171389Kutosen katto on sisältäpäin avattava kun taas nelkun perinteisesti ulkoa päin..
Jos laittaa kutosen katon nelkkuun pitää hankkia jostain se putkisysteemi millä katto käännetään kiinni ja
lisäksi säpit niiden häikäisysuojien jalkojen alle joilla se putki systeemi lukitaan..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.3.2014, 05:25 #171390Kiitos taas MHM!
Mulla on sisältä avattava katto, joten tilaan siis kutosen katon. Mekanismi on joku muu kuin alkuperäinen, näin Masa kertoi Helicoil asennus reissullaan. Avausraudan saranapää on kiinni ruuvikiristeisellä “puristussysteemillä”. Salvat on kotikutoiset. Ostin uudet salvat, siistimmät, mutta ne on aavistuksen liian lyhyet, sitä avausrautaa pitää siirtää puoli senttiä eteenpäin. Nykyisellä katolla se ei onnistu, ilman että samalla lyhentää sitä etupäästä puoli senttiä.24.3.2014, 06:29 #171391@mika2cv wrote:
Nykyisellä katolla se ei onnistu, ilman että samalla lyhentää sitä etupäästä puoli senttiä.
Siis lyhennystä kaipaa avausrauta, ei tietenkään katto.
24.3.2014, 07:42 #171392Kyse on varmaan siitä aikoinaan tarvikkeena myydysta mekanismista..
Siinä sarjassa lukitus salpa oli peilin kiinnitysjalan alla ja käännettin siitä putken yli lukiten täten katon avauksen..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.3.2014, 07:50 #171393Mutta ei ilmeisesti vaikuta tilattavaan kattoon, eli hommaan kutosen katon?
24.3.2014, 11:38 #171394Mitä nyt kuvasta erotan niin juu, kutosen katto tilaukseen vaan. Toisekseen, vaikkei siinä kutosen kattoa olisikaan ollut niin sen lisääminen ei ole vaikeea ihan tavallisilla kutosen alkuperäisosillakaan. Tämä kattoversio on varmempi vaihtoehto aukiräjähtämisiä ajatellen…mistäkö tiedän.. 😳
Tiesitkö muuten, että pystyt nuo EU-kilvet korvaamaan joko alkuperäisin tunnuksin tahi nykyisin tunnuksin, mutta ilman tuota EU-lätkän tuomaa pituutta? Uusi tavallinen kilpi on sirompi kooltaan muutenkin, joten jo pelkästään EU-lätkätön kilpi sopii sätkän keulalle paremmin, mustista kilvistä puhumattakaan 8) Hinta muistaakseni pari kymppiä, jos ei ole noussut viimevuosina.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.3.2014, 11:46 #171395Tuo kilpiasia on ollut mielessä, mutta en ole ehtinyt asiaa vielä selvittämään. Aikaisemmat tunnukset löytyy tuolta Hertan blogista kohdast “dataa”. Oliko 74 vielä mustia kilpia, vai oliko silloin jo valkoiset?
24.3.2014, 12:00 #171396Tuolta vähän kilpi tietoutta.. 😀
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/rekisterikilvet/rekisterikilpien_historiaa 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.3.2014, 12:49 #171397Eli valkoiset HEE-814 kilvet voisi siis saada hankittua…
24.3.2014, 12:51 #171398Kas 😀 HEE-574:t majailivat yhdessä oranssissa 1974 Dyanessa, jonka purin männävuosina…ovat siis tulleet samalla laivalla…ehkä…tai ainakin lähekkäin 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.3.2014, 14:02 #171399Yhdeksän euroa kappale maksoi kilvet kun viime vuonna uusin ruttaantuneen. Tilauksen jälkeen kestää muutama viikko odotella ja haluavat vanhat palautettuna tai byrokratiaselvityksen katoamisesta.
Kutosen katon alkuperäisessäkin avausmekanismissa on saranapäässä reilun sentin säätövara pitkissä ruuvinreijissä, kai näissä toleransseja on ollut uutenakin.
26.3.2014, 16:58 #171400Kävimpäs sitten tilaamassa uudet kilvet Herttaan, eli viikon päästä saa uuden tunnuksen eli HEE-814
2.4.2014, 20:27 #171401No niin, sain tänään sen verran aikaiseksi, että sain lootan ja koneen öljyt vaihdettua. Lootaan meni nyt sitten Redlinen MT-90:set mitä siellä oli ennestäänkin. Moottoriin Motoxin 20W-50 mineraalit. Motonetin valikoimasta löytyi Boschin öljynsuodatin, sellainen siellä oli ennestäänkin. Ilmanputsari jäi vaihtamatta, kun ei löytynyt kumpaakaan mallia Motonetistä. Täytyy kysellä noista muista autotarvikeliikkeistä.
Sitten taas pari “tyhmää” kysymystä…, tietääkö joku käykö rättäriin joku Motonetin lukollisista bensatankin korkeista?
Entäs lantiovyöt takapenkille? Onko tuollaisessa 74 korissa olemassa kiinnityspisteet valmiiksi? Ainakin keskellä penkin alla on pari tulppaa maalin alla, johon vastakappaleet voisi saada kiinni. Myös oven sivussa näyttäisi olevan tulpat, mutta jptenkin näyttää että ovat kovin edessä?
Ja vaihdekepin nuppi unohtui taas hakea Mörköltä. Jospa vielä joku päivä muistais, olevinaan aina niin kiire töistä kotiin, ettei ehdi ajatella mitä piti tehdä. Kuljin kuitenkin ajoon ensiviikolla, toivottavasti uudet kilvet ehtii tulla, muutoin ajetaan vanhoilla….
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.