Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Ulkomailta tuonti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124284

    Jos tuo korin ja rungon ulkomailta tullataanko se kokonaisena autona vai meneekö osina.Sit kun rakentaa siitä kulkimen ja katsastaa niin se on ok?

    Mikko

    #146454

    Poistin ajattelemattoman ja harhaanjohtavan tekstini.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #146455

    Mutku tulee hieman erilainen.

    Mikko

    #146456

    No poijaat lailisesti vain varaosiksi tai tullaten rekisteriin…. 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #146457

    Tavaran vapaa liikkuvuus EU:n sisällä pitäisi sallia varaosien tuonnin tullaamatta kotipihaan eli talliin asti ilman ongelmia. Ja rakentamisen eheäksi kokonaisuudeksi asti. Ja tullaamisen omillaan kulkevana/pysähtyvänä kokonaisuutena, josta sitten tullatessa selvitys että mitä siinä oli maahantullessa mukana ja mitä vasta jälkeenpäin tällätty kiinni. Kuvat auttaa kovasti.

    Prosenttilaskelmaa saa kyllä tälläkin tavalla suorittaa, ennakkoon kannattaa olla yhteydessä katsastuskonttorille/AKEen, tietävät tarkemmin. Mutta onnistua pitäisi edelleen, menneinäkin vuosina on onnistunut “ihan kivasti”…

    Sitten Jimmillekin muistutus, julkinen foorumi tämä on, osaa ne virkaintoiset karsastajat näitäkin lukea, ja lukevatkin. Samat säännöt koskevat meitäkin mitkä muitakin osanvaihtojen suhteen..!

    #146458

    @Jasu wrote:

    Sitten Jimmillekin muistutus, julkinen foorumi tämä on, osaa ne virkaintoiset karsastajat näitäkin lukea, ja lukevatkin. Samat säännöt koskevat meitäkin mitkä muitakin osanvaihtojen suhteen..!

    Tottakai asia on näin – osien vaihdon yhteydessä kannattaa hoitaa asia oikein. Kiitos Jasu huomautuksestasi.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #146459

    Auton (tai vaikka rungon ja korin) voi tuoda maahan EU-alueelta tullaamatta ihan laillisesti. Tullaus vaaditaan vain silloin, jos aikoo rekisteröidä ko. kulkuneuvon Suomeen. Varaosista ei sinänsä peritä autoveroa tai tullia, mutta yli 50 % osia ei saa suomalaiseen kanta-autoon vaihtaa ilman autoveron maksamista.

    Tullauksen voi tehdä maahantuodulle ajoneuvolle myös vasta sitten, kun rekisteröinti on oikeasti ajankohtainen, mutta tullauspäätöksen saaminen voi kestää tovin

    Tullauksella tarkoitetaan oikestaan ns. “jäljellä olevan autoveron” määrän maksamista, mikä riippuu pääasiassa samanikäisen vastaavan käytetyn auton jälleenmyyntiarvosta Suomessa.

    Eikös se näin mene pääpiirteittäin?

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.