Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 46 - 54 (kaikkiaan 54)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #138944

    Onko tuossa em. kytkennässä nyt sellainen mahdollisuus, että se purkaa akkua kulkimen seisoessa parkissa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138945

    On, jos otat sähkön suoraan akulta. Ei, jos virtalukon takaa…

    Kyllä tuo tihkurele hieman virtaa kuluttaa, vaikkei sen kummemmin toimintaa olisikaan…

    #138946

    Kysyin tämän siksi, että minulla on kuluneen ajokauden aikana tyhjentynyt akku aivan liian monta kertaa ja nyt olisi tarkoitus saada kyseinen ongelma pois, että saa pakkasillakin kulkimen käyntiin. Epäilen tällä hetkellä stereoita, mutta en ole vielä hommaan perehtynyt. Muistaakseni Topon plogittimessa oli maininta väärin kytketyn laturin aiheuttavan purkautumista?? Lisätietoja?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138947

    Laite kerrallaan, mittaa virrankulutuksen. Helppoa esim irroittamalla sulake ja “korvaamalla” tämä ampeerimittarilla, pitäisi vikakohde löyttä…

    Varsinkin “meillä” kenellä on hieman enempi muutetut kulkimet sähköjenkin osalta, pitää sitten osata soveltaa myös vianhakumetodeja…

    Väärinkytketty laturi..? Mitenkähän sen väärin kytkeä voi, tai kaiken tietenkin voi, monellakin tavalla… Olisiko siinäkin ollut herätevirta suoraan, ohi virtalukon, vai joskus kytketty akunnavat väärinpäin jolloin tasasuuntausdiodeista on joku saattanut palaa oikoseen ja sitten sieltä kautta purkaa…

    #138948

    Juu no sitten ei tuollaista laturiongelmaa pitäisi olla… Minulla on seitsemän sulaketta ilman virtalukon ohjausta, eli ei tuo nyt loputtoman paha nakki ole etsiä purkajaa… Tämä amppeerimittari testaus tuli mieleeni jo aamulla, kun bussissa mietin sitä unenpöppörössä. Kummallisen luovaa aikaa tuo unen ja valvetilan rajamaasto 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138949

    Palataanpa tähänkin aiheeseen. N. kuukausi sitten moisen kapistuksen asensin piirtämäni kytkennän mukaisesti. Ei toimi automaattipalautus vaikka kuinka niin toivoisi…ilmeisesti vika moottorissa. Sitten toinen ongelma: jostain syystä nämä pyyhkijät mennä viuhauttavat yli rajojen ja jäävät ääriasennossa jumiin. Olen tätä paremman puutteessa kompensoinnut kengännauhoilla, jotka estävät liian pitkälle etenemisen. Hieman kettumainen vika ja haluaisin kuulla onko joku moiseen myös törmännyt?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138950

    @Akaile wrote:

    Ei toimi automaattipalautus vaikka kuinka niin toivoisi…ilmeisesti vika moottorissa.

    Maadoittuuko varmasti hyvin tuolta pyyhkijämysteeriosta..? Avaa tuo neljällä ruuvilla oleva luukku ja puhdista/varmista kontaktit sieltä…

    @Akaile wrote:

    Sitten toinen ongelma: jostain syystä nämä pyyhkijät mennä viuhauttavat yli rajojen ja jäävät ääriasennossa jumiin. Olen tätä paremman puutteessa kompensoinnut kengännauhoilla, jotka estävät liian pitkälle etenemisen. Hieman kettumainen vika ja haluaisin kuulla onko joku moiseen myös törmännyt?

    Pyyhkijämoottori on aivan hitusen väärässä kohdassa, siksi jumittaa… Ei tarvii olla kuin alle millin väärässä kohdassa niin eipä enää liikkua jaksa, vaikka pöydällä toimisikin niin paikalleen asennettuna läpivientimutterit kun kiristää niin sen verran mysteerio muotoaan muuttaa että vipujen paikka kriittisesti muuttuu…

    Kummastakin asiasta voin sen verran mainita että kokemusta noista löytyy…

    #138951

    @Jasu wrote:

    Pyyhkijämoottori on aivan hitusen väärässä kohdassa, siksi jumittaa… Ei tarvii olla kuin alle millin väärässä kohdassa niin eipä enää liikkua jaksa, vaikka pöydällä toimisikin niin paikalleen asennettuna läpivientimutterit kun kiristää niin sen verran mysteerio muotoaan muuttaa että vipujen paikka kriittisesti muuttuu…

    Kummastakin asiasta voin sen verran mainita että kokemusta noista löytyy…

    Ahaa, no siinä tapauksessa ensimmäinen moottoriadaptio onnistui paremmin 😀 Eli voisin kuvitella, että moottoria pitää siirtää aavistuksen oikealle (sisältä ulos katsoen), kun pyyhkijöiden oikeassa laidassa vetää jumiin?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138952

    Virtuaalinen kädenpuristus Jasulle, nyt on moottori uudessa kohtaa ja toimii, kuten pitää…siis mekaanisesti. Sähköisesti ei ole vielä selvillä vesillä, sillä avasin ne neljä ruuvia ja putsasin kontaktit ja voitelin kevyesti->ei toimi palauta siltikään. Tämä tosin on enää pieni murhe, kun itse moottori toimii nyt jumittelematta.

    Joka samaiseen operaation ryhtyy niin voin sanoa vinkiksi, että kannattaa tehdä moottorille “viistot reiät” joissa pystyy liuttamaan moottoria hieman kohdasta toiseen, sitten pultit löysälle ja mekanismia pyörittäen moottorin akselin ympärillä hakee paikan, jossa mekanismi liikkuu kaikista vaivattomimmin. Sen jälkeen pultit kiinni ja menoks!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 9 viestiä, 46 - 54 (kaikkiaan 54)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.