Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Uudet Superit nykysuomessa.

  • Tämä aihe sisältää 68 vastaukset, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1.12.2019 at 16:59 Jasu toimesta.
Esillä 9 viestiä, 61 - 69 (kaikkiaan 69)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #130568

    Onnittelut luvasta, periaatteessa “läpihuutojuttu” tuon olla pitikin, mutta eipä noista koskaan tiedä ennakkoon…

    Jännä huomio muuten tuo eka pykälä, taitaa olla ekat luvat missä on nyt sitten kielletty tehoa lisäävät toimenpiteet… 🙄

    #130569

    No eiköhän se kumminkin liikahda tuollakin hevosvoimamäärällä pikkuisen ripeämmin, kuin vakiotekniikalla. Nyt vain saisi tuo talli vähän lämmetä, jotta saisihakea rojektin kotiin ja tehdä viimeiset hitsaustyöt ja alustan kunnostamisen loppuun ja maalaus ja sit se tekniikan lopullinen kuntoon hiominen. Jotenkin elämä kirkastui kunnolla tuon postin osalta, vaikka kyllähän se pikkuisen kirpaisi tuo summa tässä työttömän pudjetissa.

    #130570

    Hienoa!! Sätkälässä nähdään,,luultavasti jo ennen sitä.
    Terv. Super x 2

    #130571

    Katsotaan sitä sitten siellä. Ei uskalla vielä luvata mitään, kun ei osaa sanoa senhetken työllisyys asiaa. Ja samalla valmistumista hidastaa muut projektit, joita pitäisi myös valmiiksi saattaa. kaikki ajallaan. 😆

    #176685

    Vanha ketju, mutta erään lehtijutun luettuani, alkoi yksi asia kiinnostamaan…
    Kokonaispainon muuttaminen autoa rakennettaessa

    Nythän on ollut niin että kun Superin on saanut rakennettua, ja katsastettuakin, niin katsastuksessa sitten näppärästi on istuinpaikkoja “kadonnut”, kiitos kohonneen omapainon. Leimaamossa sitten asiaa kummastellessa, väittivät ihan sujuvasti ettei kokonaispainoa voisi muuttaa. Ei, vaikka jo lupaehdoissakin vaadittiin Ami Superin tai vastaavia akselistoja käytettävän, mutta silti niiden sallimia kantavuuksia ei onnistuttu laittamaan. Jotenkin mielestäni väärin, vaaditaan osia tietyillä ominaisuuksilla, mutta sitten ei kuitenkaan niitä ominaisuuksia voida hyödyntää..?

    Tuosta jutusta, jos ei koko juttua lukea halua, lainaan tähän pätkän joka tähän viestiin kirvoitti..:

    Toyota Hiluxiin vaihdetaan järeämpi akselisto, jonka ansiosta auton kantavuus nousee 3 500 kiloon, ja sen voi rekisteröidä kuorma-autoksi.

    Eli, aika yksiselitteisesti, järeämmällä akselistolla saadaan isompi kantavuus. Osaako joku selittää miksi tämä ei sitten Sätkän kohdalla päde? Tätä yritin vuosi takaperin katsastuksessa kysyä Trafin herroiltakin, jotka olivat sattuneet samaan aikaan paikalle, mutta eipä heiltäkään ollut antaa mitään vastausta. Kehuivat vaan että “teillä kuitenkin on hyvin asiat, kun voitte näitä harrastaa” tms tarpeetonta mikä ei tuohon asiaan mitenkään liittynyt…

    Tuon uutisen perusteella, näkisin että Sätkän/Tiinan/Pakun Superiksi muutoskatsastaneet ovat kokeneet vähintäänkin oikeusmurhan, kaikkien kohdalta en toki tiedä mutta tiedossani on ainakin kaksi sellaista mitkä ovat sittemmin enää kaksipaikkaisia kun omapaino on lisääntynyt liiaksi…

    (toivottavasti linkittelyt onnistuu edes jotenkin, ihan kummallisia koodijuttuja tässä uudistuksessa)

    #180017

    No minä en ainakaan kokenut oikeus murhaa tuossa muutos leimaamisessa. Tosin taidan olla ainut joka teki ko muutoksen sellaiseen ajoneuvoon joka on jo tehtaalta lähteissä ollut järeällä rungolla, jousilla ja akselistoilla. Näin ollen muutostöiden jälkeen ajoneuvon omapaino kasvoi noin 50 kg ja kokonais paino pysyi oliko se nyt 1030 kg

    #180019

    No minä en ainakaan kokenut oikeus murhaa tuossa muutos leimaamisessa. Tosin taidan olla ainut joka teki ko muutoksen sellaiseen ajoneuvoon joka on jo tehtaalta lähteissä ollut järeällä rungolla, jousilla ja akselistoilla. Näin ollen muutostöiden jälkeen ajoneuvon omapaino kasvoi noin 50 kg ja kokonais paino pysyi oliko se nyt 1030 kg

    Mut teepäs NelkkuSätkästä, 900kg omapainolla..? Tai PikkuPakusta, sama tulos…

    Kaksipaikkaisia tuli niistä, vitsailivat PikkuPakun kohdalla vielä että “muistakaa sitten ettette saa ottaa enempää kuin sen 30 kiloa matkatavaroita”…

    #180500

    Tuosta syystä valitsin hieman paremmalla kantavuudella olevan kanta-auton muutostöiden kohteeksi.

    #265446

    Tulipa tämmöinen viestiketju vastaan, ihan muuta etsiessä. Hupaisaa luettavaa, etenkin alkupäässä…

    Mihin nämä vuodet ovat vierineet noista ajoista? Rakentelusäännötkin muuttuneet monta kertaa, ja tämänhetkisen tiedon mukaan ensi vuonna jälleen uusiksi, sallien tehojen kasvattamisen siihen asti kunnes teho-painosuhde tai siis sen raja tulee vastaan…

    Epäiltiin tuolla jo vuonna 2003 että olisi rajoitettu öljyjohdannaisilla ajeluakin, mutta sitäkään ei onneksi ole vielä nähty, toki menovesi kallistuu jatkuvasti, ja tulee muita lisä”piilo”kuluja sekaan, mutta sentään bensaa saa vielä ostaa ilman rajoituksia…

Esillä 9 viestiä, 61 - 69 (kaikkiaan 69)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.