Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Myydään › Uudet talvirenkaat
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
20.11.2005, 17:54 #133998
@nameone wrote:
Suo on vaikea ottaa vakavasti, kun et löydä kitkoista mitään pahaa sanottavaa.
Tässä ei vielä ole päästy siihen asti, ei niistä pelkästään kiitosta voi sanoa… Sinulla taitaa olla varsin jyrkkä ennakkoasenne kitkarenkaita kohtaan, joiden on kehuttu olevan ylivoimaisen hyviä varsinkin pääkaupunkiseudulla ajellessa! Nyt tähän hätään en hinnastoa löytänyt, mutta hinta oli jossain 400€/sarja tietämillä vuosi-pari sitten. Ei siis mikään mahdoton hinta uusista renkaista.
Mutta jos vaihtoehtona on oikeasti uudet kitkarenkaat tai käyttämättömät 80-luvulla tehdyt nastarenkaat, luultavasti sortuisin kitkoihin. Muuten kyllä yleisellä tasolla pidän nastarenkaita selkeämmin talvikelissä toimivina kuin kitkoja, mutta niilläkin oppii toimeen tulemaan. Ja aika paljon vaatii pokkaa väittää tuon ikäisiä renkaita paremmin pitäviksi kuin uusia…
Etkä edelleenkään kerro mikä tuon ohjauksen tekee herkemmäksi…?
Tää vakavasti ottaminen tai sen puute taitaa olla jo hankalaa sinunkin suunnasta, käyt lisäämässä ja muokkaamassa tekstiä mihin on jo vastailtu… Tarina kun muuttuu jos jo vastattu kysymys muutetaan erilaiseksi ja sinne lisätään jotain. Onneks tuohon alareunaan tulee maininta että kuka, milloin ja kuinka monesti on viestiä muokannu.
20.11.2005, 18:54 #133999>Enemmän painetta-vähemmän piikkejä jäässä,
Kyllä.
>joista nekin pienemmällä voimalla..?
Ei toki. Mitä pienemmällä alalla sätkä lepää, sitä suurempi paino (=voima?) niihin neljään pieneen alaan (ja niihin muutamaan piikkiin) kohdistuu.
20.11.2005, 18:57 #134000@amikutoseeni wrote:
>joista nekin pienemmällä voimalla..?
Ei toki. Mitä pienemmällä alalla sätkä lepää, sitä suurempi paino (=voima?) niihin neljään pieneen alaan (ja niihin muutamaan piikkiin) kohdistuu.
Tietenkin paine/piikki olisi kovempi jos renkaan muoto pysyisi samana, mutta painetta lisätessä senkaan maata vasten oleva pinta “pyöristyy” nostaen näitä vähäisiä piikkejä irti maasta. Tähän perustuu väitteeni…
20.11.2005, 19:15 #134001Mä en ole kylläkään muuttanut yhtään tekstiä vastauksen mukaan, senhän näkee kuka tahansa, joten älä nyt sellaista väitä.
Mä olen ollut muokkaamassa omaa tekstiäni ja sillävälin on tullut uusi viesti.
Ehkä mä pelkään että tulee sähkökatsos tai jotakin enen kuin teksti on tallentunut, mutta osoita kohta jonka olen muuttanut vastauksesi mukaan ennen kuin esität moisia väitteitä.
Ohjauksen tekee jäykemmäksi kosketuspinta-alan kasvu.
Kyllä, nastat on aina nastat vaikka ne olisi tehty 15v. sitten
Mulla ei ole läheskään niin jyrkkä asenne kuin sinulla, mä sentään pystyn haukkumaan myös nastarenkaita ja kehumaan kitkarenkaita (ja mä olen sentään myymässä tässä omia nastarenkaitani), molemmissa on hyvät puolensa, sinun näkemyksesi on taas ollut yksioikoinen ja provosoiva, etkä ole näin nopeasti arvioiden saninut mitään huonoa kitkoista etkä mitään hyvää nastoista, sen sijaan olet ylistänyt esim. michelin x:n talviominaisuudet, hei haloo.20.11.2005, 19:22 #134002Mä olisin kyllä valmis melkein vaikka lyömään vaikka vetoa siitä että esim. jarrutusmatka on jäällä näilläkin nastarenkailla lyhyempi kuin kitkoilla.
Vaikka hyvin säilytetyt renkaat eivät välttämättä ole yhtään sen kovemmat kuin uudetkaan, niin vkäytetyistäkin hakkapeliitoista on hyviä kokemuksia.
Mä olen itse ajanut useamman talven melkein loppuunajetuilla hakkapeliitoilla, jotka on paljon kovemmat kuin nämä, todennäköisesti vanhemmat, olleet lämmössä ja päivänvalossa, vielä “ylipaineisena” todennut ihan saman kuin sinä, että pito on varsin hyvä.
Mulla on isommassa autossa kanssa hakkapeliitat, uudemmat, eikä niitten kumiseoksessa mitään dramaattista eroa tunnu olevan vanhempiin verrattuna.
Hakkapeliitta ykkösen valmistuksen lopettamisesta ei ole montaa vuotta, voi olla että kumiseosta on jonkinverran hiottu matkan varrella.Viimeinen muokkaaja, nameone pvm Sun Nov 20, 2005 12:04 pm, muokattu 2 kertaa
Suoraan leikattu maalaamalla viesti… Mitähän tuo viimeinen rivi tarkoittaa..?
Ja näin käytännössä, ny pitäis näkyä sielläkin että oon käyny muokkaamassa viestiäni…
20.11.2005, 19:31 #134003Mutta se ei tarkoita että olisin edellenkään muokannut sitä vastauksen mukaan, senhän näkee jokainen ja varsinkin sinun pitäisi tietää mitä kohtaa olen muokannut sinun vastauksesi mukaan, mutta kun en ole muokannut mitään sellaista kohtaa mikä vääristäisi puheitasi tai muuttaisi vastauksesi painoarvoa. Joten on edellenkin törkeää ja kunniaa loukkaavaa tulla väittämään että olisin manipuloinut keskustelua väittämälläsi tavalla.
20.11.2005, 20:50 #134004@nameone wrote:
Mutta se ei tarkoita että olisin edellenkään muokannut sitä vastauksen mukaan, senhän näkee jokainen ja varsinkin sinun pitäisi tietää mitä kohtaa olen muokannut sinun vastauksesi mukaan, mutta kun en ole muokannut mitään sellaista kohtaa mikä vääristäisi puheitasi tai muuttaisi vastauksesi painoarvoa.
Kummasti katosi ainakin se kirjoittamasi teksti jossa väitit minun kehuneen Nokialaisten pitoa. Nyt vastaukseni on tuolla esillä ilman esitettyä kysymystä… Viestiäsi muutettu kahteen kertaan… Kolmossivun eka tekstisi… Ilmeisesti vastauksen mukaan muokattu, vastaukseni ei vaan ilmeisesti sopinut esittämääsi kysymykseen..?
Ja väitteesi että viestini olisi provosoivia, pitää varmasti osaksi paikkansa. Osataan sitä vaan sielläkin päin, vai miltä tuo kuulostaa?
@nameone wrote:
Ai että kesämisukka pitää paremmin talvella vai, kas kun talvirenkaita yleensä myydäänkään. 😀
Ja provosoivimmaksi tekstiksi tässä ketjussa koen tuon otsikon. uusiahan ne eivät ole. Onko myytävät tuotteet olleet koko niiden elinkaaren ajan hallussasi vai mistä voit tietää säilytysolosuhteet noin pitkältä ajalta?
21.11.2005, 02:48 #134005Ettekös te tiedä että ei edes sätkää pidä tiellä rengas vaan kuski?!
21.11.2005, 06:54 #134006Kuskin osuus on tosiaan hyvin suuri, kun osaa ennakoida ja välttää pahimmat sudenkuopat, niin voi olla turvallisin mielin.
jasu, olisinko minä siis sanonut sinun kehuvan nokialaisten pitoa, mulla ei varmaan olisi syytä kirjoittaa sellaista? enkä myöskään sellaista halua sanoa, etkä sinä ole niin todennäköisesti sanonutkaan.
Provosoivaa on se että sinä tulet minun myynti-ilmoitukseen vertailemaan lähes loppuunajettua hakkapeliittaa uuteen kitkaan ja väität ettei nastoistakaan ole mitään hyötyä ja tähän on renkaan kehityksessä tultu.
Väitit myös että kuviokin on ihan vääränlainen eikä pidä hyvin, kerrotko mikä on se kuvio joka on kaikissa olosuhteissa paras?
Oletko monetkin uudet hakkapeliitat ajanut loppuun?Lisäksi minusta on hyvin ikävää että kyseenalaistat antamiani tietoja renkaiden säilytyksestä, mieti nyt vähän mitä suustasi päästelet, vaikka sä olisit minulle vihainen niin se ei ole kuitenkaan sopivaa käytöstä.
Kyllä olen niiden toinen omistaja ja tiedän missä niitä on säilytetty.21.11.2005, 07:38 #134007@nameone wrote:
Senkin mä olen lukenut että iso osa onnettomuuksista johtuu liian alhaisista rengaspaineista, kun olet niin kivenkovaan väittänyt että kovemmat paineet vähentää varauksetta pitoa, niin miten sen selität?
Onnettomuudet johtuvat useimmiten epätasaisista rengaspaineista. Silloin jarrutuksessa auto ei ole hallittavissa.
21.11.2005, 07:44 #134008@nameone wrote:
.
Kyllä olen niiden toinen omistaja ja tiedän missä niitä on säilytetty.Ei siis olekkaan UUDET. Ja toinen omistaja. Paljonkohan niitä on “koekäytetty” aikoinaan???
Myin hyvät kesärenkaat vanteilla, ei uudet, hintaan 60 eur.
Tarjoan näistä Nokialaisista vanteilla 100 eur.21.11.2005, 10:24 #134009Mä uskon kyllä että sä haluaisit ne 100e:lla, mutta joudut löytämään vastaavat jostain muualta.
21.11.2005, 10:42 #134010Onpas täällä sota meneillään… Pari kommenttia: En lähtisi vertailemaan kesämisukkaa ja talvirengasta, mutta sen tiedän, että kesämisukka on ihan hyvä rengas lumessakin (Verratessa, jos laitetaan muoviauto uusilla renkailla ja rättäri misukoilla metsätielle) : Isosetäni vaimo ajeli sätkällä kesät talvet lumisia metsäteitä kesämisukoilla siihen asti kunnes talvirenkaat tuli pakollisiksi. Pääsi mäet ja lumiset nyppylät ylös ja alas, siinä missä Ford Angliat ja muut jäivät jumiin.
Miksi näin agressiivinen sävy? Eikös jokainen saa ajella millä renkaalla haluaa ja millä paineilla haluaa?
Nameonelle: Nokialaisella olen tullut ihan kokeilemalla siihen tulokseen, että 1.6-2.0 ovat hyviä paineita pidon kannalta, joten jos jossain on lukenut, että sellaisessa paineessa joku toinen tai nokialainen rengas kuluu tms. enemmän niin en lähde sitä sen perusteella muuttamaan.
Jasu: Muistanko väärin, mutta mielestäni sanoit (jkl:ssä) viimeksi toisen (merkkisen) renkaan mäennousu vertauksessasi? (En kaiva verta nenästäni, olen vain hieman ihmeissäni)
Ja sitten olen ihmeissäni siitä, että miksi vertailette uusia kitka ja nastarenkaita puhuttaessa sätkästä? Minä en ainakaan saa volvon uutta kitkarengasta mahtumaan sätkän lokarin alle… 🙄 Ja juuri noita muiden autojen leveitä renkaita TM:ien ja muiden palstoilla vertaillaan. Keskustelu olisi pikkuisen lähempänä maan pintaa, jos pysyttäisiin 125-145 renkaiden parissa.
2cvjimmi: Tarkoititko sisärenkaan kulumistekstillä sitä, että sisärenkaisiini tulee urat sen takia, kun rivuttelen ja ruovittelen liikaa? Voin vastata, että kaikkiaan kolmesta kulkimesta otettiin sisärenkaat pois uraantumisen takia ja minä en edes aja niillä kulkimilla säännöllisesti 😉
Ja joku kirjoitti Dyanen suuntavakaudesta 2.0 paineilla ja voinen vastata siihen, että tulin juuri 240km 2.0 paineilla ja suuntavakaus on hyvä, veikkaisin, että ero tulee renkaan merkistä ja alustan säädöistä. (Niin ja aion pudottaa paineita 1.6 eteen ja 1.8 taakse nyt kun liukkaat tuli)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.11.2005, 10:56 #134011@Akaile wrote:
Jasu: Muistanko väärin, mutta mielestäni sanoit (jkl:ssä) viimeksi toisen (merkkisen) renkaan mäennousu vertauksessasi? (En kaiva verta nenästäni, olen vain hieman ihmeissäni)
Tarkkaan en muista keskustelumme sanamuotoa, mutta siinä käytiin muistaakseni läpi monenlaisia vertailujuttuja nopeaan tahtiin. Michelinin kesä että talvirenkaita sekä Nokialaisia Hakkapeliittoja…
@Akaile wrote:
Ja sitten olen ihmeissäni siitä, että miksi vertailette uusia kitka ja nastarenkaita puhuttaessa sätkästä? Minä en ainakaan saa volvon uutta kitkarengasta mahtumaan sätkän lokarin alle… 🙄 Ja juuri noita muiden autojen leveitä renkaita TM:ien ja muiden palstoilla vertaillaan. Keskustelu olisi pikkuisen lähempänä maan pintaa, jos pysyttäisiin 125-145 renkaiden parissa.
Tässä kohtaa itsekin kyseenalaistin(taitanee löytyä paremmin tuolta yleisen puolelta tällä hetkellä), miten voisi käyttää jotain rengastestien tuloksia näitä vertaillessa. Ne on isompienautojen renkaita varten ne testit… Siksi korostaisin näitä käytännön huomioita.
Päätän tämän asian osaltani tällä palstalla tähän, yleisenpuolella uskoisin tarinan jatkuvan…
2.12.2005, 15:07 #134012Vieläkö sulla nimiyksi on niitä uusia renkaita?
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.