Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Uusi auto.vanha mies.( kuvia)
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
9.10.2008, 18:29 #124519
Minä olen aloittanut kunnostustyöt purkamalla. Se on jotenkin veressä mulla että purkaa pitää. En tiedä? sairasta….?Tarkoitus olis saada rekisterikilvet että pääsee ajeleen maantiellä. eli kesä 09 on eräpäivä.
Konepelti oli niin mysätty lommoille että siitä ei voi kun tehdä muotin.
Tollasessa pellissä ei nimittäin kitti kauaa pysy.Löysin varastosta skuupin jolla sain lommot piiloon.Koitan kuvata työvaiheita JOS MUISTAN.
Muotin valmistukseen pääsee noin 30 työtunnin päästä.
Kun saan kiesin kuntoon niin paan viimeistään kuvia.
Nyt oon haalinu osia vähän joka puolelta.
Kivaa tehdä tällaista kun edellinen projekti oli mustang mach 1 vm 699.10.2008, 18:36 #14767910.10.2008, 06:15 #147680Kiitos kuvista! Jos haluat kertoa mielenkiintoisen projektisi etenemisestä vastaisuudessakin, voin siirtää tämän keskusteluketjun “projektit”-osioon, jossa on muitakin vastaavanlaisia tarinoita menossa.
Minulle on suotu moderaattorin valtuudet eli pystyn tällaisen siirron kätevästi tekemään.
Kun jatkat tarinaa, käytä “vastaa” painiketta, niin keskustelu säilyy yhdessä samassa ketjussa.
10.10.2008, 10:32 #147681Nyt olen tosiaan hätäpäissäni laittanut sassaraationi väärään osastoon.
Pahoittelen aiheuttamaani hämminkiä.Olen tuiki vihreä, kokematon näillä sivuilla.
Pyrin parantamaan tapani.Jos siirrosta ei ole kauheasti vaivaa niin
olisin kiitollinen jälkieni siivoajalle.
Hyvää syksyn jatkoa.10.10.2008, 10:34 #147682Ei mitään hämminkiä eikä vaivaa ja tämänhän takia moderaattoreita on nimetty.
12.10.2008, 14:50 #14768312.10.2008, 14:52 #147684Aika huikee tuo scooppi 😆 . Jos tavallinen pelti kiinnostaa, saat kyllä kunnostuskelpoisen halvalla
12.10.2008, 15:33 #147685Ja Mäntsälästä pari….
12.10.2008, 17:38 #147686Nythän on niin että otin tuon lommoisen konepellin haasteena.
Kohtasin ongelman,olen sen melkein ratkaissut.
Voiko ongelman kääntää voitoksi? Se on tämän projekti pellin nimi.
Siinä vaiheesa kun koko auto on valmis ja lasikuitu konepelti paikallaan todetaan se että haluaako kukaan vastaavanlaista konepeltiä.
Jos haluaa niin voin sellaisia valmistaa satamäärin kun minulla on muotti.
Siinä vaiheessa nähdään olenko kääntänyt ongelman voitoksi.
Näin olen sen ajatellut.Jos ostan uuden konepellin olen mennyt aidan yli matalimmasta kohtaa.12.10.2008, 18:09 #147687Ihan oikein. Ainahan voi valita helponkin tien ja hakea valmiin osan.
Vaan itse tehty on aina itse tehty. Jos menis helpolla niin voishan sitä ostaa valmiin auton kaupasta.
Itekkin laittelin tuossa pari raidetankoa kuntoon. Tietäis vaan mihin ne vois kiinnittää… 😆13.10.2008, 19:58 #147688Ostin itselleni 2cv räjäytyskirjan. On se erinomainen auto.
Monta liikkuvaa osaa ja kaikki toisissaan kiinni.
Miksi saab ei osaa tehdä tällaisia???14.10.2008, 06:04 #147689Olisi hienoa, jos jollakulla olisi mahdollisuuksia ja halua tehdä vaikkapa 2CV:n lokasuojia lasikuidusta. Puolivalmistekin voisi riittää – voisi sitten itse viimeistellä haluamaansa pinnan laatuun.
14.10.2008, 06:33 #147690Eiköhän nekin tule jossain kohtaa tehtyä.
Kun niitä katseli niin totesin että ne täytyy tehdä kahdesta osasta.
Lisäksi ongelmana on lokasujan etäisyys moottorista.( Lämpöongelma )
Kun asiat kristallisoituvat niin lokasuojia vois kans tehdä.
Kun tein mustangiin konepellin niin siihen mahtu kunnon eristeet sisäpuolelle.14.10.2008, 07:40 #147691-onhan noita lasikuitu lokareita ollut ja on erelleen ,itselläkin oli aikoinaan.-keskustelin asiantuntijan kanssa oli sitämieltä että kunnollisten muottijentekeminen tulee niinkalliiks ettei kannata kyseiseen hommaan ruveta. peltiset tulee huomattavasti edullisemmaksi. niinkaunkuin niitä saa. se on erijuttu jos iytselleen haluaa väsätä ja ehkämuoitoilla, mutta ei ole ihanyksinkertanen juttu! 😳
14.10.2008, 09:05 #147692Jossain Belgiassa on lasikuituosia ollut hyvin tarjolla, mutta ei täällä kotimaassa pitkään aikaan.
Esimerkiksi: http://www.steletpolyester.be/
http://www.la-deuche-en-plastique.comItselläni on kaikki lokasuojat käyttökulkimessa lasikuitua ja on ollut mukavan huoletonta ruostumisen suhteen. No, puolestaan kiinnityskohtien halkeileminen on tuottanut joskus päänvaivaa.
Aikoinaan etulokasuojista tehtiin myöskin vain ulko-osia, jotka niitattiin vanhoihin metallisiin sisälokasuojiin.
Jukka
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.