Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Uusi katto lysmyllään

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140571

    Toukokuussa asensin uuden katon, näytti aluksi, että ei tule ainakaan nopeasti istumaan nätisti. Eipä mennyt kuin kuukausi, kun se jo näytti paremmalta. Nyt istuu hyvin. Ainut mikä jännittää on juuri nuo liimaukset: Tämä em. ja oman tiinani ja äidin sätkän katto, kaikissa sama ongelma. (Siis se sauman aukeaminen hitaasti…)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140572
    Usi

    Moikka , olen viime vuosina tehnyt katon itse rekkapresusta! kyllä kestää. Viimeinen ostettu katto hajosi käsiin kun lasten kanssa oltiin Berliinissä reisussa. en osta enään.
    Kun se on liian pitkä ja/tai vinosti leikattu nin se on löysän oloinen että sellaista. terv usi 8)

    #140573

    @Kimmo Salonen wrote:

    Katto ei näytä istuvan kunnolla. Kuvista tulisi ensin mieleen, ettei auton kori ole ristimitassaan. Sentin heitto ristimitassa ei ole paljon yli 30 vuotta vanhassa korissa, mutta katon istuvuuteen se vaikuttaa ratkaisevasti.
    Useita uusia Sätkiä ostaneena muistan, että alkuperäisiäkin kattoja korjattiin jo takuuaikana. Sivujen liimaukset irtosivat ja kuminauhojen etukiinnityksen kanssa oli ongelmia. Välillä tarvikekatot olivat liian tiukkoja ja ainakin nelkussa vaikeasti suljettavia ja repesivät nopeasti
    etukulmistaan. Noin vuosi sitten Hollantilainen tukkuri ilmoitti, että kattojen materiaalia on vahvennettu. Vahvempi materiaali ei ilmeisesti mukaudu korin mittaheittoihin niin hyvin kuin aiempi. Sisältä avattavaa
    kattoa saa myös kalliinpana Cotton versiona. Olisi parasta kokeilla kattoa toiseen koriin. Jos vika pysyy samana palauta katto mieluummin alkuperä pakkauksessa. Lähden 29.08 Citroramaan ja menen samalla tukkuun
    Hollantiin. Voin vaihtaa vialliset tuotteet uusiin. Kimmo Salonen Sitronen
    oy 050-5571106

    Kiitos asiallisesta vastineesta. Kunhan yhytän jonkin lajitoverin niin pitääpä tosiaan tehdä sovitus kun ei se tuon vaikeampaa ole. No entinen katto tosin oli ihan sileä ja suora mutta… katsotaan nyt. Ja jos se tosiaankin suoristuu aikaa myöten, tosin en usko sitä tuosta ikkunan kohdilta, missä on lysmyä myös.

    #140574

    Tottahan toki korin suoruus vaikuttaa,, mutta se on helposti todettavissa ristiin mittaamalla katon aukko korista?? Lisäksi vaikuttaa istuvuuteen katon taka kiinnitys suhteessa katon aukkoon,, Siis sen palkin asento mihin takaluukun sarana rulee.. Nyt vaan on kysymys noista löysistä lysmyistä lähinnä takaikkunan vieressä.. Epäilen tuota metallikehystä,, että sen ylä kiinnike lipare ei ole kohdallaan,, kun vertaa sitä alkuperäiseen ikkunan raamiin..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #140575

    Miten käyttäytyy ns. alkuperäiskatto, jos kori alkaa mennä kieroksi, eikai se osaa mukautua korin vääntöihin pitäytymällä suorana? Ihan vaan kyselen, en v******e.

    Jimmi Porist

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #140576

    Terve

    Onko mitään uutta katto rintamalla? Edellinen kesti n.5 vuotta kunnes taas vaihto kunnossa.

    #140577

    No eipä ole kuulunut.. Samat rypyt on takaikkunan raamin vieressä,, eikä katto ole miksikään kummennut yhden vuoden aikana.. Korjatahan rypyt voisi ottamalla takalasin irti ja liimaamalla katto ikkunanreikään uudelleen suoraan…. Vaan eipä ole tyllut tehtyä….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #140578

    Nyt alkaa minullakin olemaan se tilanne että uusi katto pitäisi saada, kun alkaa joka teippauksen vierestä repeämään. Sitronen saa puhelun heti maanantaina. Täytyy pyytää erikseen tarkistamaan tuo ikkunan asmointi ennen kuin laittavat matkahuollon töihin. Vieläköhän noissa uusissa on se ongelma että kuminauha irtoaa metallikoukusta katon etureunassa?
    Raivostuttava piirre muuten hyvässä katossa. Vaatii piiiiiitkää pinnaa onkia nauhan pää takaisin kun se kerran karkaa.

    #140579

    Velipuolen sätkään tullut Sitrosen katto istui täysin moitteetta ja vaikuttaa muutoinkin hyvälaatuiselta. En tosin tiedä noiden koukkujen tilannetta, kun kyseessä on kutosen katto.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140580

    Olin antanut itselleni ymmärtää että tässä vuoden sisällä olisi jopa materiaalia vaihdettu uusissa katoissa. Tosin voi olla ettei mitään perää.

    #140581
    Usi

    Olen itse ostanut kunnon pressukangasta ja tehnyt katon itse, toimii aivan loistavasti. Kestää vettä ja pakkasta eikä vuoda. Bostkilla saumat ja kiinnitykset . Vanhasta katosta saa hyvän mallin ja varmasti sopii omalle kulkimelle. Ensimmäinen katto jonka tein oli 1/2 cm liian lyhyt joten se on niin tiukka ettei ees pullistu. se on nyt cecilian kulkimesa ja palvelee siinä kunnes löytyy oikean väristä pressua neidille. Ostin pressun firmalta joka tekee pressuja rekkoihin, värejä oli mm sininen, musta, harmaa, keltainen punainen ja lila. Pakussa meillä on nyt keltaista.
    tässä oranssi

    tässä keltainen , kattos siis 🙂

    #140582

    Kävin hakemassa autoartikkelista viimeisen specialin/nelkun katon, saas nähdä kuinka istuu. Oli tullut heille heinäkuun alussa, joten lienee viimeistä valmistuserää.
    Minkälainen rakenne tuossa rekkapressussa on? Siis onko muovin lisäksi jotakin venymistä ehkäisevää kudosta? Pitäisi varmaan piruuttaan yhden katon tehdä harjoitusmielessä kun tuossa repeytyneessä tuntuu palikat muuten ehjiltä, ja kuminauhatkin vielä paikoillaan.

    #140583

    Onko sulla Manu ne takaklipsit johon katto kiinnitetään taka-asennossa paikoillaan? Huomasin että kun asensin uutta kattoa, takaosa näytti juuri samalta kun tuossa kuvassa. Kun ruuvasin takalenkit paikoilleen, kirstin samalla tuon alaosan. Toinen puoli onnistui perfect, mutta toimen jäi hieman repsottamaan. Kiinnitän sen uudelleen jos jaksan, eli luultavasti en.
    Tämä uusi katto on eri materiaalia kun se repeillyt vanha. Paksumpaa, ja sisäpinnan kangas lähes musta kun se vanhassa oli harmaa. Myös nuo takaklipsit oli paketissa mukana. Etulenkit oli myös leveämmät kun vanhassa. Kattellaan kuinka tämä kestää…

    #140584

    @miki wrote:

    Onko sulla Manu ne takaklipsit johon katto kiinnitetään taka-asennossa paikoillaan?

    On ne taka klipsit nyttemmin asennettu jotka katon mukana tuli,, tuossa kuvassa joka edellä on niin ne vielä asentamatta paikoilleen johtuen että katto laitettu kokeeksi paikoilleen jotta voitiin käydä rekisteröinti katsastus reissu tekemässä ja viimeisteltiin ennen ruotsin reissua…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #140585

    Pressufirma prässää kattoon kuminauhoja varten kanavat (jonkinlainen kuumasaumaussysteemi) – ei tarvi liimojen kanssa temppuilla, niin ja samalla prässäyssysteemillä pistävät läpinäkyvästä tavarasta takaikkunan – ei tarvi alkuperäisiä kehyksiä ja tiivisteitä ollenkaan… näin kehuivat, vaan en ole vielä teettänyt, enkä edes hintoja kysellyt, kun ajattelin tuon sätkän viedä niiden pihaan, jotta näkevät itse mitä tarkoitan.

    Voisihan sitä tehdä koko katon läpinäkyvästä eli ns. lasikatto-2CV.

    Anitan sätkän vanhasta nelkun katosta väänsin kutosen katon, kun sain Leilan sätkän vanhat katon jäänteet (muutaman vuoden vanha katto, joten metallit ja kumit vielä ok). Nelkun kattomateriaali on sentin kaks´ lyhyempi kuin kutosen (etupalkki erikokoinen) joten liimausvaiheessa tämä kannattaa huomioida. Keskikaton kiinnityshommelit oli vähän erilaiset, joten niittien paikat vaihtui (tulee repeämään niistä vanhoista rei´istä, mitä luultavimmin) ja kun ne arviolta heitin paikoilleen, niin tuli hieman piukka katto, mutta jospa se Mööttiin asti ehjänä pysyisi…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.