Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Uusi katto vuotaan takaikkunan yläosan tienoilta
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.4.2011, 06:51 #126616
Kati tämä on oikea paikka kysymykseeni, eikä tekniikka. Ostin viime syksynä uuden katon kutoseen ja sateolla näkyy katon sisäkangas kastuvan takaikkunan reunoilta tai yläreunoilta. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Katto näyttää ihan ehjältä ja kun olen koittanut miettiä ikkunan kiinnitystä, niin en oikein ymmärrä voisiko se vesi tulla sieltä? Ikkunahan on kuitenkin kiinnitetty pokaan. Jos irroittaisi ikkunan, niin mitä kannattaisi laittaa lisätiivisteeksi saumaan? Sikaflex kait on yksi vaihtoehto, mutta jos tarvitsee irrottaa uudelleen, taitaa olla aika paha paikka.
4.4.2011, 07:42 #160969Kotelomassa nyt ainakin toimii,, on käytetty hyvällä tuloksella tuulilasissa..
Tekee vesitiiviin sauman eikä pilaa kumia eikä muovia tai maalia,, ja saa tarvittaessa myös irrotettua… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.4.2011, 10:16 #160970Ihmeellinen on veden tie. Sillä on erityinen ominaisuus mennä vaikka molekyylin levyisestä raosta läpi ja jopa painovoimaa vastaan, jos vain se rako tarjotaan. Ollapa itselläkin samanlaiset taikavoimat, kuten koheesio ja kapillaari: http://materiaalit.internetix.fi/fi/opintojaksot/5luonnontieteet/kemia/kemia1/vesi” onclick=”window.open(this.href);return false;
5.4.2011, 07:28 #160971Hei!
Millä olette tiivistäneet niiden takana olevien ruuvien reikiä, joista katto kun pistetään rullalle, se kiinnitetään? Alkujaanhan siinä on kumit ja sitten ne muotoon valetut muoviprikat, mutta oisko vuoto sieltä osittain myös lähtöisin? Riittäisikö kun vaihtaisi kumiprikat uusiin, vai pitäisikö sem laittaa silikonitipat tms?
5.4.2011, 07:45 #160972Empä ole huomannut koskaan sieltä mitään vuotoa,
jos muovi prikka on rikki tai huonosti kiinni muuten, niin pieni mahdollisuus on ehkä vuotaa…
Takaikkunan vuotoja sen sijaan olen nähnyt,
uustuotanto katoissa on se ikkunan tiivisteen ja kattomuovin sauma tusina työtä jossakin katossa pitää toisessa ei..
Muutenkin tarvike katoissa on löysiä aaltomaisia kohtia jotka pyrkivät ryppyyn kun katto vedetään paikoilleen..
Hyvä kuitenkin kun on kattoja yleensäkkin saatavilla, jos vaihtoehtona on itse alkaa väsäämään sellaista… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.4.2011, 17:35 #160973Jotkut katot ovat olleet taipuvaisia “venymään” märkänä: kannattaa tarkistaa onko katon asennus oikealla kohdallaan (kireällä) ja jääkö takaikkunan ja korin yläkaaren välinen alue notkolle. Jos tälle alueelle kertyy vettä seisomaan, voisi se nimenomaan vuotaa yläreunan kautta? Ikkunan tiiviste jos falskaa sopivasti peltikehyksessä, pääsee vesi kulkemaan kyllä sisällekin.
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]8.4.2011, 05:51 #160974Nteeksi, mutta palataan tähän kattoasiaan vielä kerran, kun edellisessä viestissä puhuttiin tosta katon asennosta. Ikkunan yläpuolellahan on keskellä karmissa sellainen metallipala, jonka laitoin kattokaaren sisäpuolelle kuvitellen, että sen olisi tarkoitus pitää tuulessa kattoa paikoillaan. Onko sen tarkoitus ollakin kaaren ulkopuolella ja pitää ikkunaa ulompana, niin ettei ikkunan yläpuolelle kattoon muodostu painaumaa?
8.4.2011, 06:02 #160975Eikös siellä korin taaimmaisen poikkipalkin alla ole hahlo mihin se lipare selkeästi kuuluu, siis alapuolella. Tarkoitus kai estää ikkunaraamin liika väräjäminen sekä helpottaa kohdistusta. Aika ranskalainen patentti tämäkin.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.