Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka vaihdeloota

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128379

    No nyt alkaa ketuttaa..uusi loota johon jarrukenkiä sovittelin…eipä ollut kierteitä ollenkaan…että silleen…laippa pitää vaihtaa mutta poraatteko lukituksen vai kuinka otatte irti vetarin kiinnityksen…ruuvarilla ei onnistu kun lukitus on siellä alapuolella..niin ja milläs avaatte kun on pyöreä..

    #169657

    No nyt syö miestä!
    Isoilla putkitongeilla ne olen avannut. Kapealeukaiset “akat”. Saat lainaksi, kun liikut täällä päin
    Ei tartte lukituksiin koskea kun ottaa tiukan otteen putkareilla.
    Kierretappejakin saattaa olla. Eipäs tullut sitäkään katsottua 🙁
    Ja muista: Tämä on harrastusta.

    #169658

    Edelleen Kari suosittelen sitä vaihtoehtoa, että lossautat vaan ne levyjarrut paikalleen. Vaihdat satuloihin uudet o-renkaat niin ei tarvitse pääsylinteriin edes koskea. Käsijarruvaijereiksi GS:n vaijerit, joihin päihin kierteet, mutterit ja isot prikat niin käsijarrumysteerioonkaan ei tarvitse koskea. Levyjarrulootia on edelleen maailma pullollaan, joten jos tämäkin loota alkaa kränäämään piakkoin niin ei muuta kuin seuraavaa kokelasta nokille ja se menee jo helpommin, kun jarrupalikat on tehtynä.

    Niin, ja jos ei ole isoja pihtejä niiden vetarinlaippojen irrotukseen niin muistelisin, että siinä kierreholkissa on muutamia koloja, joista pääsee naputtelemaan kierreosaa auki lattapäisellä ruuvarilla. Saatan muistaa väärinkin. Tämä siis silloin, jos edelleen olet vaihtamassa niitä päikseen.

    Täällä pari kuvaa tuosta avauksesta: viewtopic.php?f=10&t=7406

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169659

    Moro !!
    Tossa vaihdeloota kuvia katsellessa tuli vastaan kuva, jossa nuo kiinnitysrenkaat avattiin öljynsuodatin avainta muistuttavalla ketjulenkkiavaimella. Ei pitäisi kovin tiukassa olla, mutta tietty paikka on ahdas.
    Lasse

    #169660

    Jarrukilpi vaihdettu..lukitus näyttää suurelta mutta onkin vain pieni piste jota ei tosiaan tarvitse avata..tavalliset putkitongit oli sopiva eikä tuo ollut edes kovin tiukassa… 😀

    #169661

    Moni lienee kiroillut rumpujarrullisen jousen kanssa..ompa hankala….pöydällä kasailin kaikessa rauhassa pähkäillen…apuna vain Koff..ja vot se on todella helppo vaikka tuleekin takapuolelle..

    #169662

    Laatikon kannesta tuleva vaihdekeppi..niitä on ainankin kolmea eri mallia + vanhuksen kepit.
    vääränlainen syö kumipuslaa ja esim. vapaan merkki on väärässä kohdassa.

    #169663

    Ai mikä vapaan merkki???

    #169664

    Se joka on siinä vaidekepin liukutangon ympärillä oleva merkki ruusaus… 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #169665

    Ai se. No eihän se ole lähelläkään laatikkoa 😀

    #169666

    Näistä kolmesta yhdessä selvä ero eli nelkku, kaksi keppiä näyttää samalta mutta kun laittaa ne päällekkäin
    huomaa alemman mutkan eron n.1,5 cm…lienee Ami 8?

    #169667

    Muistelen, että kasissa siellä kepin juuressa on jokin puolipallon muotoinen suoja toisin kuin sätkässä on kumi. Ryynäsen-Vanhuksessa on myös oma kepakkonsa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169668

    Ilmankos mulla menee nelosta ja ykköstä-pakkia hakiessa vaihdevipu vähän huonosti tarpeeksi “sivuun”. Vapaan merkki kun on about tuuman päässä suojaputken reunasta vapaa-asennossa. Toisaalta vaihdekepin kuljettajan puoleinen pää on mukavasti lähellä käyttäjää. Onkos vaihdekeppejäkin (vaakasuuntaan liikkuva osa) montaa eri mittaista? Välipalikoita on ainakin eri mittaisia olemassa.

    #169669

    Wonderilla on Amin keppi, oireet ovat samat. Vaihdat laatikon päältä tulevan kepin ja vot kun on hyvä.

    #169670

    Eiiii välttämättä 😉 Nimittäin, jos koriin on tehty peltitöitä ja kori on liikkunut alkuperäisiltä sijoiltaan, myös tuolloin kepin vapaan merkki ei osu kohdalleen, vaikka olisi kuinka alkuperäiset palikat.

    En ole kuullut, että itse vaihdekeppiä olisi eripituista? Mikä tilanne vanhus versus uudempi tuotanto?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.