Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vaihteiston tunnistusta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 58)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #165422

    @Akaile wrote:

    Itse tunnen wanhus-lootat sen verran heikosti, että kysyn, onko normaalisti vanhuksessa nuo neljä kiinnitysreikää?

    Valukappaleen numeromerkinnän perusteella uskaltaisin edelleen väittää tehdastekoiseksi. Ja tietty kappaleen yksityiskohtaisuudesta johtuen. Se miksi kappale on valettu noin monimutkaisesti johtuu siitä, että sen rakenteeseen on haettu riittävää jäykkyyttä vastaamaan jarrujen aiheuttamiin vääntöihin. (luonnollisesti)

    Mutta nuo vetarit ovat myös vähintäänkin mielenkiintoiset rakennelmat! Levyt taitaa olla täysin vastaavat, mitä kutosissa on nykyäänkin? Jos näin on niin on kyllä melkoisen onnistunutta ja kauaskantoista suunnittelua ollut, eli jarruvoimat ovat riittäneet myöhemmin jopa 32hp Acadianeen yms.


    “Pienen” metsästyksen jälkeen, tuo kuva näytti parhaalta tähän vertailuun. Ei ole oikein tuollainenkaan, siis AMI6 vaihteiston lohko, vaan jos on tuollaisesta lähdetty tekemään niin on pitänyt jo valuvaiheessa tehdä vähän lisäyksiä..?

    Siis jos oikein sain kuvasta ihmeteltyä, mutta mielestäni näyttäisi vahvasti siltä ettei noille jarrusatuloiden kiinnityksille olisi materiaalia tässä. Vähintäänkin mielenkiintoista edelleen..!

    Niin, ja sellainen hauska lisähuomio, enemmän yleisesti, noihin jarruihin liittyen. Saattaa yllättää, mutta samankokoiset jarrulevyt löytyy sittemmin Bx:n etujarruista, toki siinä on hitusen isommat jarrumännät. Ja sitten 0-sarjan GeeSussa, oli samankokoiset etujarrumännät kuin Sätkässä… Sitten taas kun ihmettelee vaikka GeeSun “isoja” jarrulevyjä, sama mitta löytyy V6/TD -Xm:stä…

    #165423

    Päivänselvä asia että kyllä tuo vaihteiston kuori on valettu sopimaan pariksi tuon jarruasetelman kanssa.
    Minulla olleissa ameissa ei ollut porauksia etuäänenvaimentimen kiinnikkeille . Näppylät oli että halutessaan sai porata ja kierteittää.
    Vuosien varrella on aina välillä ihmetelty noita sätkässäolevia “varauksia” eriversioihin.Kuulunevat samaan kategoriaan kuin nunnan nännit ja paavin pallit.
    Sätkän alkutaipaleella kun miekkoja taottiin auroiksi kuulin väittämän ,että akselistoputket olisi valmistettu korohoron putkista.
    Väitten esittäjä sanoi että niiden vanhusvehkeitten aksilaputkien sisällä olis ollut jopa rihlatkin.

    #165424

    Pyörittelin lootaa ja sain tulkseksi yhdellä vetoakslin kierroksella pyörähti kytkinakseli reilut viis ja puoli kierrosta
    nelosvaihteella. kuinkas tuota tulkitaan ja kuinka tarkat mittaustulokset siihen vaaditaan.

    #165425

    A mallin looda 4 vaihteella 5,71
    AZ, AZA 63-65 4 vaihteella 5,34
    AZU 63-65 4 vaihteella 5,71
    AZ 4×4 4 vaihteella 5,71
    AK 350 4 vaihteella 5,506
    Vielä AMI 6 niin saadaan selvyys, jottei se tule edes kysymykseenkään 4 vaihteella 5,1

    Ja sit jos noista ruvetaan karsimaan pois epätodennäköiset laatikot pois, niin jäljelle taitaa jäädä vain tuo AK 350. Eli uskaltaisin väittää tuon olevan pakun laatikko. Ja noihin “Lisä reikiin”, niin eivät ole tulleet itselläni koskaan vastaan. Ei edes AK:n laatikossa, joten tehdastekoinen tuo on oltava.

    #165426

    Täytynee vielä sanoa, kun nuo kuvat katsoi niin on kyllä todella mielenkiintoinen laatikko ei voi muuta sanoa.

    #165427

    Kopsasin tuonkin laatikoiden välitys-suhde taulukon 2cv-Wikiin:
    —- > Tekniikka / Vaihteistot 2cv pohjaisissa kulkimissa. < —-
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165428

    Vieläköhän siellä ulukomailla ollaan sitä mieltä että tuon ois joku väkästelly ihan itte kotitallissa… 😆

    #165429

    Laitoin parille muulle tyypille kyselyn, mm. 2cv-museoon. Vastauksia odotellessa.

    Toistaislksi loota on mielestäni yhä mysteerio; hyviä arvauksia on esitetty, joissain käytetty oikein mielikuvitustakin 😉 mikä on ihan hyvä.

    Ehkä joskus tulevaisuuden 2cv-arkeologit ihmettelevät Jasun neliveto-osia…

    #165430

    Lisäsin kuvan mistä näkyy paljonko se meni yli viiden kierroksen.
    Lukitsin toisen vetoakselin ja vapaan aksilan mentyä kaksi kiekkaa niin kuvan merkkien erosta näkyy paljonko yli viiden kierroksen on kutakuinkin vartti. Siinähän on kytkinakselissa yksi rinkula. Viittaisko ami kasiin.
    Jarrusatuloissa on vihreät maalimerkinnät jotka vois viitata LHM nesteisiin
    https://picasaweb.google.com/113793292782402406833/KuviaLaatikosta&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    #165431

    Onko siinä alumiinisessa välikappaleessa varaosanumeroa tai muita merkintöjä?

    #165432

    Näyttäis jotain numeroita olevan tuolla linkin kuvissa.. 💡

    https://picasaweb.google.com/113793292782402406833/KuviaLaatikosta&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165433

    Yritin kuvailla niin että kaikki tekstit pitäis olla luettavissa

    #165434

    @amikutoseeni wrote:

    Onko siinä alumiinisessa välikappaleessa varaosanumeroa tai muita merkintöjä?

    Tuossahan sitä näyttäisi jonkunlaista väkerrystä olevan. Ja vieläpä kohollaan, eli ei kaiverrettua.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165435

    Tässä Hollannin Ami-kerhon kaverilta saamani kuvat Espanjassa valmistetusta Ami 8:sta. Jarrusatulassa näkyy vihreä maalimerkki, ja satuloiden välissä on tutun näköinen alumiiniosa.

    Ylävetarit eivät kuitenkaan taida olla tuplaristimallia.

    #165436

    Moro !!
    Sanoisen että se on siinä, tai ainakin polttaa 😆
    L

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 58)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.