Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Vaihteiston tunnistusta
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.4.2012, 11:44 #165437
Kyllä se on siinä.
Arvaatkos Lasse että en sitä nyt ihan heti myy kun odottelen että salama kesällä iskis ja sekottas senverran päätä että ryhtyisin velä ruuvailemaan kiinni tuonne tiinarojekstiin . Palataan asiaan loppusuvella.23.4.2012, 13:10 #165438Moro !!
Kylmäsen uskon, nyt vaan rukoilen, ettei suhun se salama iske, tehdään kauppoja sitten syksymmällä 😛
Pakukaan ei laatikkoa nokalleen ainakaan ennen sitä tarvi 😆
Lasse23.4.2012, 13:11 #165439Mysteerio selvitetty, ei ihan proto, mutta erikoinen kumminkin ja tehtaan tekosia.
@amikutoseeni wrote:
Tässä Hollannin Ami-kerhon kaverilta saamani kuvat Espanjassa valmistetusta Ami 8:sta. Jarrusatulassa näkyy vihreä maalimerkki, ja satuloiden välissä on tutun näköinen alumiiniosa.
Ylävetarit eivät kuitenkaan taida olla tuplaristimallia.
23.4.2012, 13:16 #165440Huojentunein mielin esitän kiitokseni kaikille talkoisiin osallistuneille…. ja vähän muillekkin
23.4.2012, 17:07 #165441Ei ranskan proto, mutta proto omalla tavallaan. Onhan se voinnut olla puhdas tehtaan määräys, että kehitellään tällaista jarrupakettia siellä, missä tuotantomäärä on alhaisempi, eikä täten ole “normaalille tuotannolle” haitaksi. Jossittelua toki, ja tähän tuskin koskaan tullaan saamaan absoluuttista totuutta. Mutta mitäpä sillä on väliä! 😆 Hienoahan se on tietää mistä levyjarrut ovat lähtöisin maantieteellisesti ja aikajanallisesti. Ja miettikääpä toista hauskaa seikkaa, se on nimittäin tämä internet: kauanko olisi samaa asiaa selvitelty Nyytisten välityksellä ja iltanuotioilla vielä vaikkapa 80-luvulla? Nyt saatiin materiaalia pitkään harrastaneelta henkilöltä, keskustelua ympäristöltä ja lisätietoja keski-euroopasta. Toimii 8) 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.4.2012, 15:53 #165442Espanjan Vigon tehdas oli käsittääkseni aika itsenäinen ja tämänkaltaisia eroja saattoi tuotteissa olla.
Yksi monille tuttu piirre on Acadianen veivattavat etusivulasit. Espanjalaisisa Tiinoissa oli nimittäin myös henkilömalleissa sellaiset ja takaovissa liukuikkunat. Kaikki Acadianet valmistettiin Espanjassa.
25.4.2012, 11:19 #165443Eikös pitkillä sivuikkunoilla ja takapenkillä varustettuja Acadianeja ole tehty myös Belgiassa ? Vai ainoastaan siellä ?
Acadiane = Dyane 400 ? Molempia merkintöjä olen nähnyt.26.4.2012, 06:47 #165444En voi mennä väittämään, mutta tuo Espanja-tieto minulle on jostain tarttunut. Voihan olla, että pelkät muutokset on tehty Belgiassa. “Dyane 400” on nimenomaan Espanjan markkinoiden mallinimi normi-Acalle. Ainakin yksi sellainen on Suomessa. 4-paikkainen oli “Acadiane Mixta”.
26.4.2012, 09:16 #165445Isoo-Jukka tarkoittaa notta “Acadiane Mixte”. Se oli tosiaan pitkillä sivuikkunoilla ja takapenkeillä. Noita löytyy myös Belgian ulkopuolelta eli ei ole mielestäni pelkästään Belgiaan tehty malli.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Acadiane.jpgBelgian erikoismalli Acadiane Mixtestä oli Belgacom-malli, joka oli erikoismalli paikallisen teleoperaattorin huoltomiehille. Muuten sama kuin Mixte eli pitkillä sivuikkunoilla mutta ilman takapenkkiä ja jalkasyvennyksiä takapenkille, värinä oranssi ja etuovissa belgacomin logot mustalla. Näitäkin on ainakin yksi Suomessa, se ei tosin vielä ole Suomen kilvissä.
http://www.flickr.com/photos/9002122@N04/561369206/in/set-72157604085621038/Wikipedian mukaan valmistus Espanjassa ja nimi dyane 400 oli käytössä Espanjassa ja Portugalissa.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Citroën_AcadianeValmistusmäärä oli 253 393. Montakohan näistä on kulkeutunut Suomeen?
26.4.2012, 18:52 #165446Erään dyane 400 omistaja valoitti minulle viimekesänä, notta on “akkiksen” alkupään tuotantoa ennen, kuin keksittiin käyttää nimeä acadiane. Ja tämän henkilön yksilö on vieläpä todistettavasti oikeankätisellä ohjauksella varustettu.
27.4.2012, 06:27 #165447Acadianehan on ranskalainen sanaleikki: AK + Dyane, kun taas akadiaaneilla tarkoitetaan muistaakseni raskalaistaustaisia Pohjois-Amerikan uudisraivaajia tai jotain sinnepäin. Mielestäni nimi on ollut käytössä heti tuotannon alusta asti (vrt. esim. Evolution Technique -julkaisu) ja Dyane 400 puolestaan noilla Amikasinkin mainitsemilla Etelä-Euroopan markkinoilla. Tässä 400 viittaa kantavuuteen samaan tapaan kuin AK250, 350 ja 400:n nimissä.
4-paikkainen malli on “Mixta” eikä “Mixte” kuten se 60-luvun erikoinen wanhusmalli. Mixtalla tulee ainakin paljon runsaammin Google-hakutuloksia 😉
Näin otsikon “vaihteiston tunnistusta” offtopiccina…
27.4.2012, 18:23 #165448Moi. Täällä vain kaivataan miuta 😉 Jäi kiireissä tämä keskustelu sivuun ja vaikka yv:tä on vaihdettu viikon aikana niin Amikasin että Möykyn kanssa niin vasta tänään Veikko muistuttaa miuta tästä. Täähän olisi ollut helppo ratkaista.
Tosiaan miun Amista löytyy samanlainen ja varaosakirja 8E (Modelos 1970-72 Ami8 fabricados en Espana) tuntee kuvankin tuosta osanumeroineen. Kirja löytyy miulta Kuopiosta.
Mph28.4.2012, 19:42 #165449Oliko tuo vaihteisto jo -70 saatavilla? Silloin se olisi ollut työn alla jo -69, ehkä jopa -68?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.