Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vaikuttaako seos kulkuun

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124459

    vaihdoin uuden kaasarin, sytytys on ok, mutta rättäri ei kulje nelosella yhtä kovaa kun vanhalla louskulla kaasarilla. kakkosella ja kolmosella kiertää upeasti mutta nelosella rupeaa takkuamaan 90-kympin jälkeen. olen kokeilut eri suuttimia 155, 160 ja 165 mutta sama ongelma kaikilla. ainoa asia mitä en ole mittauttanut on seos ja rupesin mietiskelemään onko sillä mahdollisesti vaikutusta kulkuun. mikko

    #147452

    Jos vanha kaasutin on samanlainen ja tyyppinen,, niin vaihda vanhasta kaikki suuttimet uuteen,, myös poresuuttimet… Ei pitäisi olla ongelmia sitten …
    Ei muuta osaa summassa sanoa,, koska ei ole itse värkkäämässä….
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147453

    tuota noin, onko kaasarissa useampikin suutin kun se mikä on kohon tai mikä sen nimi nyt onkaan alla ? voisiko saada hiukka vinkkiä missä ne muut suuttimet sijaitsee sillä se helpottaisi suuresti. mikko

    #147454

    kyse siis 6:n solex 34 pics kaasutin. katselin haynesin korjauskirjaa ja siinä oli kaksi suutinta kaasarin sisällä eli pääsuutin ja air correction jet eli mikä se nyt sitten onkaan. voiko tämä venttiili olla ongelman syy ? mikko

    #147455

    Esim. katsastuksessa tehtävä seosmittaus kuvastaa vain seoksen tilannetta tyhjäkäynnillä ja hyvin pienillä kierroksilla. Siihen vaikuttaa ennenkaikkea tyhjäkäyntipiirin säätöruuvi. Kun kierrokset lisääntyvät kulkee aina vain suurempi osa polttoaineesta tyhjäkäyntipiirin ohi eikä seosmittaus näin kerro oikeastaan yhtään mitään.

    Korkeilla kierroksilla tapahtuvat häiriöt viittaavat esim. roskiin uimurikammiossa tai täysin vääränkokoisiin suuttimiin, mutta vaikea sanoa sen tarkemmin.

    Solex 43 kaasaria on ollut sekä nelkussa että kutosessa. Suuttimien koossa on eroa, joten onhan kaasari varmasti kutoseen tarkoitettu.

    #147456

    sitroselta sen ostin 6:n ja kyllä se ihan identtiseltä vanhan kanssa näyttää. uimurikammion putsasin kun vaihtelin pääsuuttimia mutta ilman parannusta. voiko tämä air correction jet olla syy ongelmaan vaiko mikä ? mikko

    #147457

    Haynesissa lukee ne yksikurkkuisen kutosen ja nelkun kaasarin suuttimien erot. Saman ongelman näin aikoinaan ja syyksi paljastui juuri nuo suuttimet. Tuppaa olemaan aika laihaa kulkua kutosella nelkun suuttimilla 😀

    Jos menet mittauttamaan seokset niin kumitötterö irti kaasarista mittauksen ajaksi! Lohkosta ilmanputsarille tulevat öljyhöyryt rikastavat seosta ja näin ollen et näe oikeaa tulosta. Samaten kaikki pakoputken klemmarit vuotamattomiksi ennen mittausta.

    Mikäli kone on muuten kunnossa ja HC arvo repii yli 400:aa niin nokka-akselin päässä on heittoa ja palotapahtuma ei ole kunnollinen. Sain menneenä “kesänä” HC:n arvoon 98 (ilman katalysaattoria!) sen jälkeen, kun napautin nokan päästä heitot pois. Koneesta tuli ajettavuudeltaankin täysin toinen peli… 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147458

    Suuttimien vertailu kaasareissa tarkoittaa että myös nämä keskellä kaasaria olevat ilma eli kansankielellä “poresuuttimet” tarkistetaan jotta koot ovat oikeat.. Vaikuttavat seokseen juuri isoilla tehoilla / vauhdissa… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.