Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Väliaikainen rekisteristä poisto?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.8.2007, 09:27 #123491
Onko tulossa vihdoinkin 1.1.2008?
Pistin rättärin seisontaan viime viikolla ja ilmoittivat vakuutusyhtiöstä, ettei sitä saa tehdyksi kuin 31.12.2007 asti – sen jälkeen ilmoitukset tehdään katsastusasemille. Pientä ruuhkaa odotettavissa…
Eli tulossa on?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com24.8.2007, 10:41 #140646Onko taas siirtynyt? Piti tulla voimaan syksyllä 2007. Oliko loka-marraskuussa.
Mulla on projekti kanssa seisonnassa. Takaraja on määräämätön. Ennen sai vain vuodeksi seisontaan kerralla.
Se seisontaan siirto poistaa vakuutuksen, mutta pitäisi saada se käyttömaksu katkeamaan.
27.8.2007, 09:56 #140647Tapiola kertoo juuri tulleessa kirjeessään että käytöstäpoistoilmoittelu otettaisiin käyttöön marraskuun alusta. Saas nähdä, eivät taida tietää missään että milloin tämä käytäntö käyttöön otettaisiin…
27.8.2007, 16:48 #140648Ja millä tavalla, mielestäni pohjantähden info-lapussa luki, että seisontaan laitto ja käyttöönotto tapahtuu edelleen vakuutustoimistossa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.8.2007, 18:30 #140649Tapiolassa sai ainakin seisomaan kulkimen vuodenvaihteen yli ja kuulemma uudessa systeemissä (kun se tulee voimaan) ilmoituksen voi tehdä joko vakuutusyhtiössä tai katsastuskonttorilla, mutta se edellyttää paikanpäällä käyntiä. Imoitus siis tulee maksamaan reilut 10 euroa ja toisen ilmoituksen joutuu tekemään, kun ottaa kulkimen uudelleen liikenteeseen. Lyhyet seisonnat eivät siis kannata, vaikkakin samalla poikkeaa niin vakuutus kuin käyttömaksukin.
Tarkasta ajankohdasta uuden systeemin käyttöönotolle ei ole tietoa, marraskuussa ilmeisesti.
27.8.2007, 18:54 #140650Mun kohdalla Nordea.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com27.8.2007, 18:59 #140651Osaako kukaan nyt tässä vaiheessa kertoa, että mikä on se järkevä aika seisottaa? Kun ite meinaan pistää seisomaan 1.11 alkaen ja käyttöön huhti-toukokuussa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.8.2007, 07:34 #140652Kyllä varmaan tuollainen usean kuukauden seisotus tuo jo säästöä, kun sekä vakuutus että käyttömaksu katkeavat.
Normaalitapauksessa kulut seisottamisesta lienevät n. 21 eur (2 ilmoitusmaksua). Liikennevakuutuksesta tuleva säästö riippuu bonuksistasi. Autoveron osalta säästö on n. 23 senttiä päivältä (84 e/vuosi). Kun säästö ylittää kulut, lienee seisottaminen perusteltua. Huomioon voi vielä ottaa senkin, että bonuksia kerryttäekseen liikennevakuutuksen tulee olla voimassa kaiketi vähintään 180 päivää.
Jospa ensimmäisen ilmoitusmaksun saa vältettyä sillä, että auto on seisomassa jo ennen uuden systeemin voimaantuloa (marraskuuta?).
Säästetty markka on omassa taskussa 😉
Tapiolan sivuilla on oheinen epämääräinen ilmoitus:
http://www.tapiola.fi/www/yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Ajoneuvot/Seisonta-ajan+ilmoituskaytanto+muuttuu.htm28.8.2007, 07:58 #140653Ajoneuvovero on vanhoille autoille 0,26 euroa päivältä ja rekisteröintitoimenpiteen alin maksu 10,20 euroa, jonka siis joutuu suorittamaan kahdesti. Uuden ja vanhan järjestelmän välinen tasapainopiste valtiolle maksettavissa maksuissa on siis 79 päivää.
Pakollinen liikennevakuutus taitaa pienimmilläänkin olla ajoneuvoveroa suurempi, joten parin kuukauden seisotuskin on aina taloudellisesti kannattava. Mikäli ei ole kertynyt mitään bonuksia, kannattanee jo parin viikon seisotuskin.
Risto
31.8.2007, 17:49 #140654Sanoivat aamulla ennen Fiatin katsastushylkäystä, että tuleepi laki voimaan 12.11.2007.
Voitaisiin perustaa tänne epävirallinen “pallonivelessä vika”-osio eli itsellä oli nyt toinen vuoden sisällä, kun oli “pallonivel” väljä.
Lähipiirissä taisi tulla puoli tusinaa täyteen kesän aikana. Kaksi hylättyä niveltä ollaan viety konttorille vaihdon jälkeen näytille (olivat kuin uusia) – kummankin kohdalla osaa tutkaillut katsastusmies totesi, kun ulkoa opittuna, että “ei tuosta osasta nyt voi enää mitään sanoa ja senhän on tarkastanut toinen konttorimme katsastusmies”. Per***e, kenellä tässä on varaa ehjiä osia vaihdella – varsinkin kun vuosikatsastus maksoi 57 euroa = 340 markkaa. JA MEILLÄ SUOMESSA EI MIKÄÄN HINTA OLE EURON TULON JÄLKEEN NOUSSUT – NIIN JA JHL:N 19%:N PALKANKOROTUS SUISTAA SUOMEN RAITEILTAAN, PER***E!
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com31.8.2007, 21:44 #140655Minä lahjoitin katsastuksessa tukivarren laakerin takia reputtaneen AX:n erään suurehkon lentoyhtiön huoltoinsinöörille. Tämä millin tuhannesosien toleransseihin tottunut lentoinsinööri ei löytänyt klappia laakerista, ei liioin seuraava katsastusmies kun oli pari muuta pikkuvikaa korjattu (Sittemmin AX seikkaili ties kenellä, ja taisipa joku kiltalainenkin omistaa sen jossakin vaiheessa 😀 ).
Jotenkin tuli mieleeni että minua kusetettiin.
Mutta itse otsikkoon, niin taitaa superi poistua väliaikaisesti ruiskua ja muita pikkujuttuja odottelemaan, ja paku vain lepäämään pahimpien loskakelien ajaksi.15.10.2007, 12:15 #140656Uuteen systeemiin tietoa, jos joku tarvii (osoite on hieman pitkä)
Miten ton osoitteen saa muotoon -> esim. tässä
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com15.10.2007, 13:14 #140657@2cvjimmi wrote:
Uuteen systeemiin tietoa, jos joku tarvii (osoite on hieman pitkä)
Miten ton osoitteen saa muotoon -> esim. tässä
Vaikka tälläviisiin. tässä
Esimerkinomaisessa linkityksessä on ylimääräinen välilyönti ennen osoitteen perässä olevaa hakasulkua, sen kun poisottaa niin linkki näyttää tältä..: tässä
30.10.2007, 11:32 #14065830.10.2007, 19:48 #140659Kuljin lähti lauantaina talviseisontaan. 11 620km takana tältä kesältä, vielä kun jaksais käydä vakuutusyhtiössä kikkailemassa lippusten ja lappusten kanssa… Laskurin mukaan melkein 700e tulee säästöä 180 vuorokauden seisotuksella, muistaakseni 180 vuorokautta vaadittiin vuotuisiin bonuksiin?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.