Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Väliaikainen rekisteristä poisto?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 46 - 58 (kaikkiaan 58)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140690

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kuulin sellaista, että seisontaa ei voi tehdä etukäteen alkamaan vaikkapa viikon päästä. Näin esim. et voi ajaa autollasi konttorille, laittaa sitä seisomaan ja sen jälkeen ajaa autolla kotiin, koska seisonta astuu voimaan vain ja juuri ilmoitushetkellä.

    Yllättävän joustava tietojärjestelmä myyty AKElle.

    kyl mulle sanoi hymyilevä tyttölaps etta seisonta alkaa seuraavasta vuorokauresta, eli olisin voinut ajaa reissun seisontaan laitetulla ajoneuvolla !

    #140691

    Olen Ernestin kanssa samaa mieltä tuon liikennekäytöstäpoistumisen suhteen.
    Minullekin sanottiin hymyillen, että se astuu voimaan sen vuorokauden päättyessä klo 24.00, jona ilmoitus on tehty.
    Sanojana oli kylläkin hymyilevä katsastus-setä täällä Oulussa.

    -Matti-

    #140692

    Sen verran on siis järki voittanut.

    #140693

    Sinä päivänä,kun laittaa auton seisontaan, saa ajaa katsastusasemalle, MUTTA kun keväällä taas ottaa kulkimen ajoon, on asemalle mentävä kävellen, polkupyörällä, bussilla tai taksilla, seisonnassa olevalla autolla saa ajaa vain, jos on tilannut katsastuksen samalle käyntikerralle. Itselläni on katsastusaika vasta syksyllä, joten tossua toisen eteen vaan reippaasti.

    #140694

    Kun pitää yllä hyviä suhteita vakuutusyhtiöön, niin rekisteristäpoiston voi tehdä etusessa. Eihän tuo viranomaisen kanalta etusessa mene, mutta paperit seisovat halutun ajan vakuutusvirkailijan pöydällä.

    nimim. perjantaina ilmoitus vakuutusyhtiöön ja maanantaina auto seisomaan

    Ps. Kuten tuossa edellä sanottiinkin, seisonta alkaa viranomaisilmoituksen jättöpäivää seuraavana vuorokautena. Himaan voi katsastuskonttoriltakin ajaa.

    #140695

    Jippiaijee AKE nostanut väliaikaisen rekisteristäpoiston hintaa 1e 80snt vuoden vaihtumisen jälkeen. Eli 12e on nykyisen maksun suuruus. Vakuutusyhtiön neiti sanoi, että AKE ei ole nostoa edes perustellut millään, päätti vain, että asiakas haluaa sen verran ylimääräistä lahjoittaa ko. yhtiölle….jmlauta.

    Korotus ei sinänsä ole niin suuri mitä aluksi ajattelisi, mutta en nyt oikein muista milloin joku autoon liittyvä palvelu olisi halventunut? Toki autovero laskee sätkän kohdalla, mutta jos sekin suhteutettaisiin bensankulutukseen eikä painoon, niin maksu olisi vielä alhaisempi…?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140696

    Etenkin kun ajattelee tuon mummonmarkkoina, n. 70 FIM, on se kyllä aika kova korvaus paperin tulostuksesta. Ja tämänhän joutuu tietysti maksamaan toisen kerran kun kulkimen ottaa taas käyttöön.

    Takaperoisinta on, ettei näitä asioita voi nykyaikaisesti hoitaa netissä vaan ihmisten aikaa hukataa luukuilla käyntiin. Varsinkin maaseudulla tilanne voi olla melko ongelmallinenkin.

    Toisaalta parempi tämä kuin parin vuoden takainen tilanne, jolloin käyttöveron joutui maksamaan käytti autoa tai ei. Ja kohta päästö-/painopohjaisen verotuksen tullessa voimaan sätkän maksu jopa hieman tippuu.

    #140697

    Kalliksi tulee niille, joilla on monta harrasteautoa, niihin tuo on suunnattu, tuo korotus on tosi kova prosentteinakin.
    Ja homma laahaa todellakin ajastaan jäljessä, kun sitä ei voi tehdä muuta kuin tiskillä, eli ihan
    hetken mielijohteesta ei voi toimia, aukioloajatkin sanelevat jotain. Kaksi reissua katsastusasemalle
    tietää lisäkuluja…ihan lyhyeksi ajaksi ei hyödytä autoa poistaa, käteen ei jää muuta kuin tekemisen vaiva.
    Hyvä juttu tietysti että sätkän kohdalla käyttömaksu pienenee, Kaminakuskeilta ei taida paljon hurraahuutoja tulla.

    #140698

    Netitse hoidettava liikennekäytöstä poisto on tulossa. On ollut jo vuosikaudet tulossa, ehkä jonain päivänä Tiet.. LuuloEnator saa systeemin toimimaan.

    Eräs katsastusmies kertoi että nuo Ake:n maksut määräytyy kustannusten mukaan, niin että Ake tulee toimeen keräämillään maksuilla. Ja että hintamuutokset tulee niin yllättäen ja pyytämättä että katsastusasemillakaan siitä ei tiedetä edellisenä päivänä mitään. Huomataan vaan että kappas tänään kone tulostaakin eri hinnan kuitteihin kuin eilen…

    #140699

    @Wonderi wrote:

    Eräs katsastusmies kertoi että nuo Ake:n maksut määräytyy kustannusten mukaan, niin että Ake tulee toimeen keräämillään maksuilla. Ja että hintamuutokset tulee niin yllättäen ja pyytämättä että katsastusasemillakaan siitä ei tiedetä edellisenä päivänä mitään. Huomataan vaan että kappas tänään kone tulostaakin eri hinnan kuitteihin kuin eilen…

    Tuohan nyt on puhdasta Ake-propagandaa!? Voiko kukaan tosissaan väittää, että Ake joutuu kamppailemaan toimeentulostaan, kun kaikki sen maksut ovat nousseet vuosien saatossa? Valtiokin tukee Akea jossain määrin? Eiköhän kyse ole enemmänkin voiton maksimoinnista?

    Markoista euroihin mennessä hinnat ovat nousseet, lupahakemusten hinnat ovat merkittävästi nousseet, palvelumaksut ovat nousseet, kilpitilaushinnat ovat nousseet… jne. lista on loputon. Pohjimmiltaan Ake on kuitenkin paperiasioita käsittelevä toimisto, jolla ei pitäisi muuttuvia ja erityisesti kasvavia kalustohankintakuluja olla? (vrt. tuotantolaitos joka tekee merkittäviä koneinvestointeja pysyäkseen kilpailussa mukana) Toki tietotekniikka vie osansa, mutta esimerkiksi tämä lippusten ja lappusten kanssa pelaaminen on ollut Aken oma päätös ja sitä tuskin olisi tehty jos se ei Akea jollain tavalla rahallisesti hyödyttäisi? Ainakin sillä on työllistävä vaikutus jos ei muuta :D.

    Yrityksenä Akella ei ole kilpailijoita, vaan se on pirullinen paha, joka sormellaan koskettaa joka ikistä rekisteröityä ajoneuvoa suomessa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140700

    Ja saahan Ake mukavia ansioita siitäkin, kun myyvät tietoja meistä (lupaa kysymättä, tietysti)
    tarvitsijoille, esim yrityksille jotka sitten pommittavat meitä A4-saasteillaan.
    Kilpailijat ehkä rokottaisivat saman, ainakaan katsastusmaksuissa ei tullut mitään hintakilpailua.
    Onko siitä koko kansan katsastusasemasta muuten kuulunut mitään, vai tukehtuiko sauhuun?

    #140701

    No jos joku on määritellyt että Aken pitää tienata omat kulunsa niin sittenhän se niin joutuu tekemään. Palkat (todennäköisesti Sinunkin palkkasi) ja kaikki muutkin kustannukset tapaa aikojen mittaan nousta, sitä mukaa Aken maksut. Se on sitten toinen asia että suomalainen virkamieskunta osaa maksimoida paperinpyörittämisen määrän ja täysin tarpeettomien asioiden tärkeänä pitämisen, ja sen myötä lisääntyy kustannukset.

    #140702

    Hyvä juttu tietysti että sätkän kohdalla käyttömaksu pienenee, Kaminakuskeilta ei taida paljon hurraahuutoja tulla.

    Kun pitää rekisterissä riittävän montaa 2CV:tä, niin niistä käyttömaksun alenemisen myötä saatu hyöty kompensoi kaminan käyttömaksun nousua…

    Meniköhän tuo nyt oikein, näin minä ainakin selitän asian kotona…

Esillä 13 viestiä, 46 - 58 (kaikkiaan 58)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.