Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Valko-paku reissukuntoon

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #151663

    Joo,, sulla oikeat diaknoosit hommaan… On vain hyvä vihjailla muidenkin tietoon noita juttuja vastasen varalle….. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151664

    Tutkin vetarinpulttien kierrettä ja vaikuttaisi olevan M9 1,25 normaalinousulla. Muistan että joissakin halpiskierresatseissa on ollut M7 ja M9:n tapitkin.

    Olisiko kellään tuollaista tappia ylimääräistä (tai lainata)?

    Hyödyllinen kierretaulukko:
    http://huumarsalo.com/kierretaulukko/kierretaulukko.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #151665

    Muistelen että kierre olisi ollut M9 ja 1 millin nousulla,, tuli kerran mitottua tuota,, eli metrinen ISO-hieno kierre….
    Vertasin normaalia M9 kierretappia vetarin pultin kylkeen ja tapin kierre oli harvempi nousu 1,5mm ja pultissa 1mm..
    Näin muistelen sen olevan..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151666

    M8 normaalikierre näyttää olevan samalla nousulla – siis 1,25 ainakin silmämääräisesti vierekkäin verraten.

    #151667

    No muuta en uskalla sanoa,, kun että kannattaa aina mitata vaikkapa mauserilla kyseessä olevan pultin kierteiden väli,, eli kierteen nousu…
    Jos kierre tapissa on sama mitta,, niin kierteiden korjaus onnistuu varmasti,, mutta jos alkuperäinen nousu
    on 1 ja tapilla vedät sinne 1,5 nousun on koko kierre sen jälkeen pilalla…..
    💡
    Oikea nuosusia tappeja saa niitä myyvistä liikkeistä yksittäin ostaa jos ei muuten niin tilaamalla ko tuotteen…. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151668

    Jäi jarrut ennen reissua avaamatta, kun muutenkin niiden toiminta alkoi käytön myötä normalisoitumaan. Viimeisenä toimenpiteenä säädin vielä kerran pääsylinterin työntötangon pituutta ja sain välykset optimaalisesti pois ilman, että jarrut jäisivät laahaamaan. Paljon vähemmällä poljinvoimalla alkoivat jarrut pelittämään, kun poljin alkoi ottamaan heti ylhäältä. Reissun jälkeen tyhjänä tänään ajellessani jarrut olivat entisestäänkin tehostuneet.

    3100 km tuli Mostin reissulta mittariin mikä on yksi Valkon lyhimmistä maailmankokousreisuusta. Pisin on ollut Portugalin matka 1987 – 13.000 km.

    Kuljin toimi erinomaisesti. Pari kertaa helteessä esiintyi bensiinin höyrystymistä pumppuun tyhjäkäynnillä. Siitä selvittiin pumpun käsivipua käyttämällä. OIkea pyyhin irtosi kerran juurestaan ja lensi tienposkeen. Jälkijoukot keräsivät sen talteen. Kaatosateessa puolalle pääsi ryppypellin isosta säleiköstä liikaa vettä ja alkoi armoton pätkiminen. Piti ujuttaa parvinpala suojaksi ja kuivata puolan tienoo. Paluumatkalla aukesi apukuskin kaappariovi huolimattoman sulkemisen jäljiltä, mutta vauriot jäivät pienessä vauhdissa vähäisiksi.

    Kulutus oli 5.7 – 6.5 välillä. Kulku tasaisella 80-85 km/h, aika hyvin 18-heppaiselta pakulta. Moottoritiellä mentiin helposti jopa 90 km/h.

    #151669

    Parissa viikossa tulivat tilaamani mustapohjaiset NU-32 kilvet. Tilaamista olinkin jo suunnitellut vuosikausia, mutta vihdoin ovat nämä ulkonäön vanhentajat paikoillaan 🙂


    8 euroa kappale – mielestäni kohtuuhinta.

    #151670

    Valko kulkeekin paljon paremmin uusilla kilvillä, kokeilin eilen 😉

    #151671

    Kilvissä uusi liukas aerodynaamisempi pinta. Säästyikö bensaa. Kyllä mustat kilvet on nätit. Onko tuo Valkon orggis numero?

    -Olli

    #151672

    Häiritsee tuo vinossa oleva rekisterikilven valo…

    Rättäri - Citroen 2CV
    https://www.facebook.com/groups/168107986665515/

    #151673

    Numero on 70-luvun lopulla saatu N-alkuinen lyhyt kilpi jota siis alunperin ei milloinkaan ole ollut mustana.

    Pitää vaihtaa uusi rek.kilven klasi rikkoutuneen tilalle. Joku vuosi.

Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.