Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Valmistenumeron naputus

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 31 - 33 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #162714

    @Isoo-Jukka wrote:

    No, ei numeroa kyllä uudelleen tarvitse lyödä, jos alkuperäinen on se oikea ja luettavissa. Jälleenkö joku ammattitaidoton katsastushenkilö söhläämässä? Asiaa tarkemmin tuntematta kummeksun…

    Etuaisassa on alkuperäinen kyltti tallella, mutta lattiapeltien vaihdossa on maahantuojan stanssaama numero joskus kadonnut. Lattiassa on numeron toisinto kyllä, mutta kun joku muinainen peltienvaihtaja on uuteen lattiaan niitannut numeron alumiinilätkässä. Ja katsatusmies minulle lakia luki ja pykälän näytti, että 1.1.1964 alkaen rekisteröidyissä pitää olla korissa tai rungossa numero meistettynä tehtaan lätkän lisäksi.

    Olisihan tuo voinut sanoa, että naputtele ensi kevääksi – kun onhan tuo useammasta katsastuksesta mennyt noine numeroineen…

    • Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •

    #162715

    Joo, lätkä ei tosiaan riitä kuin vanhimmissa kulkimissa. Miten se Dremelillä tms. numeroiden kaivertaminen, jos sellaisen saisit jostain lainaan.

    #162716

    Työpaikan nurkista löysin 10 kilon kulissipainoja. Kunhan inspiraatio iskee, niin asettelen sellaisen lattiapellin alle vastakappaleeksi ja paukuttelen meistejä uudemman kerran. Ei ainakaan pellin pitäisi enää joustaa. 😉

    EDIT: Tällaisen alasimen kokosin lattian alle ja johan numeroiden lyönti onnistui! Kertopuun kappaleita ja 10 kiloa valurautaa. Ruuvimeisseli on painon alla kääntämässä sitä oikeaan kulmaan.

    • Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •

Esillä 3 viestiä, 31 - 33 (kaikkiaan 33)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.