Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Valmistenumeron sijainti.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126633

    Taas tuli kysyttävää. Eli missä on valmistenumero moottoritilassa.
    Voi kuulostaa vähän avuttomalta mutta en meinaa löytää vaikka oon putsannu ja ettiny moottorin
    läheltä rungosta numeroa.
    Timo.

    #161061

    Runkonumero voi olla meistattu myös apukuskin jalkojen alle.

    #161062

    Tarkoitan sitä mikä on jossain moottori tilassa.
    Timo.

    #161063

    Tarkoitatko siis sitä auton valmistelaatta-lätkää missä on runkonumero (parilla pop-niitillä kiinni yleensä rintapellissä), vai itse runkonumeroa joka on veistetty runkoon ?

    Runkonumero on usein joko apparin jaloissa tai oikean vetarin vieressä.

    Tuossa näkyy valmistelaatta-lätkä rintapellissä vasemmalla kirkkaana metallilevynä, itse runkonumero on rungossa oikean vetarin alla:

    https://picasaweb.google.com/valimaa.mika/NeverRusting_story#5326082126630499570″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #161064

    Juuri sitä valmistajan lätkää. Eli siis oikean vetarin alla.
    Setä kiittää.
    Timo.

    #161065

    Valmistajan alumiinilaatta saattaa löytyä vähän mistä sattuu. Yleensä se on ollut korin rintapellissä pelkääjän puolella suurinpiirtein akun korkeudella konehuoneessa. Monesti myös rungon etuaisassa välillä käsijarruvivusto-venttiilikoppa. Omani löysin vasta vuoden päästä akkutelineen alta (dyanessa) kun pesin vuosien öljyrasvahiekkakerrostumat pois.

    Koriin meistattu valmistenumero taasen löytyy vielä eksoottisemmista paikoista ajoittain. Sen sijaintiin on vaikuttanut vuodenajan vaihtelut, kuun asento, viikonpäivä ja erityisesti katsastajasetä itsessään. Sitä lähtisin hakemaan ensimmäisenä kaasupolkimen ja penkin kiskon väliseltä alueelta etulattiasta. Jos siinä kohtaa on vain ruosteinen viiru tai ruostunut läpireikä niin olet juuri löytänyt valmistenumerosi jäänteet. Seuraava hyvä etsintäpaikka on pelkääjän puolen etulattian alue. Tämän jälkeen turvavöiden keskikiinnityksen lattiasyvennys rungossa, ovenkarmit, kynnyskotelo, etulokasuojien sisälokasuojat tai jopa mukana kulkeva tunkki 😯

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161066

    Jos olen 25 vuoden aikana oikein ymmärtänyt:

    2CV 60-ja 70-luku:
    Rekisteriotteessa oleva valmistenumero on isommassa alumiinilapussa kera kirjainyhdistelmän (esim. AYA.3-AM tai AY-A2) moottoritilan takapalkissa (sama minkä läpi kulkee käsijarruvaijerit) ja sama valmistenumero on meistattuna runkoon esim. apumiehen jalkatilassa (tämä meistaus voi myös olla edellä olevissa viesteissä mainituissa paikoissa).

    Runkolla on oma numero, joka ei ole kulkimen varsinainen valmistenumero ja se löytyy omasta alumiinilapustaan konehuoneesta.

    Korin valmistenumero löytyy etuosan hansikashyllyn alapinnalta.

    Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin.

    Moottorin valmistenumero löytyy koneen takaosasta.

    80-luvun tuotteista en tiedä muuta kuin, että kulkimen valmistenumero on eri kuin runko-, kori- ja moottorinumero.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #161067

    80 lukuisista löytyy rintapellistä konehuoneesta isompi kirkas alumiini kyltti jossa numero… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161068

    Vetarin alta löyty! Rintapellissä ei mitään lätkää. Seuraavaksi talliin ja kabiiniin ettiin meistettyä numeroo.
    Terv.nimin Tutkinko turhaan!

    #161069

    Jimmi pisti taas ihan kivahkon informaatiopläjäyksen, hienoa

    Ei niitä aina tarvi väärentää, kivempi on kun meistää heti oikeat numerot 😉 <<<<VITSI, SENSUURI ISKEE. NOIN EI SAA SANOA OIKEASTI. TÄMÄ OLI HUUMORIA, HUUMORIA !!!

    Edit piaf: ao. viestistä päätellen huumori on kiellettyä tällä palstalla joten tätä viestiä pitää vissiin etitoita joten täältä pesee, vassakuu:

    Sammakko loikki, tien poikki
    oli sillä isot räpylät, suuret ja näkyvät
    kun se uimaan lirahti, sen kännykkä pirahti
    liian tosikko kun oli, kohta sen kännykkä pohjassa oli, koli koli
    sieltä se sen pohjasta nouti, paljon nopeammin kun vouti
    Tekniikan maailmaa luurin päässä kauppas, sampakko puhelimen välipalaks haukkas

    #161070

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161071

    Vetarin alta löyty toinenkin lätkä jossa on ilmeisesti sarjanumero ainakin huoltovihon mukaan.
    Vasemman vetarin alta löyty kapee alumiini luiska jossa kai rungonnumero.

    #161072

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161073

    No näkeehän sen mun viesteistäni että en ole ihan täysjärkinen. Vai eikö yo. runoni ollut tarpeeksi vakuuttava ?

    Mutta jos se järkyttää muita niin voihan meikun pistää jäähylle, se on varmaan helppoa estää mun kirjautumisen tänne.

    Jos juttu on tosiaan noin jäykkää, en edes pistä pahakseni vaikka minut poistettaisiin täältä pysyvästi. Elämä kun on laiffii, sanoi joku viisas filosofi

    Edit piaf: jos tosiaan siltä tuntuu, niin voihan minut erottaa vaikka koko killasta, jos tosiaan on niin että huumoria ei saa viljellä. Enkä todellakaan pistä siitä pahakseni jos näin käy. Pidän karskista huumorista, väy väy väy.

    #161074

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.