Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka välys ? (Venttiilinohjurien vaihto pk-seudulla?)

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124874

    Kuka vaihtaisi kunnialla pk-seudulla 18-heppaisen kanteen / kansiin venttiilinohjurit?
    Ja mistä hommata uudet ohjurit?

    #149891
    LPN

    Tammer Diesel noita on kuulemma aikoinaan tehnyt, pääkaupunkiseudullakin taisi toimipiste joskus olla. Luulisi, että myös esim. R-Koneistus (vai mikä se oli) Keravalta tehtävästä suoriutuisi.

    #149892

    Moro !!
    Mulla on ohjureita myynnissä tuolla myyntipalstalla, en vain muista minkä mittaiset on 18heppaisessa.
    Lasse

    #149893
    LPN

    Ja jos ei luota ulkopuolisiin tekijöihin, niin ei ohjureiden vaihtaminen itse ole mahdottomuus. Vanha ohjuri lähtee sopivasti ohennettuna ja lämmitettynä ihan nätisti prässillä pois. Eikä uuden painaminen paikoilleen ole juurikaan vanhan poistoa ihmeellisempi toimenpide. Ohjurien sovittamista venttiilien varsiin ja seetien koneistusta varten kannet täytynee kuitenkin kiikuttaa koneistamoon.

    Ei tuo sätkän kansi ole rakenteeltaan kovinkaan ihmeellinen, joten pitäisi kyllä onnistua pajassa, joka kansitöitä on aikaisemmin tehnyt. Kannattaa ehkä kysellä aikaisempia kokemuksia sätkien kansista ja moottoripyöristä. On kuitenkin huomattavasti lähempänä vanhan moottoripyörän kantta kuin auton vastaavaa tuo sätkän kansi.

    Kertokaa ihmeessä kokemuksia firmoista, joissa olette ohjureita vaihdattaneet.

    #149894

    @LPN wrote:

    Ohjurien sovittamista venttiilien varsiin ja seetien koneistusta varten kannet täytynee kuitenkin kiikuttaa koneistamoon.

    Sätkän seetien hionta on varsin yksinkertainen toimenpide: Venttiilin varren päälle menevä kumiletkun pätkä kiinni porakoneeseen ja hiomatahnaa kannen ja seetin väliin. Ensin karkeammalla ja sitten hienommalla hiomatahnalla porakonetta pyöritellen varovasti. Aika huonot kannet tarvitsee olla ennen kuin niitä joutuu jyrsäsemään… 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #149895
    LPN

    @Akaile wrote:

    Sätkän seetien hionta on varsin yksinkertainen toimenpide: Venttiilin varren päälle menevä kumiletkun pätkä kiinni porakoneeseen ja hiomatahnaa kannen ja seetin väliin. Ensin karkeammalla ja sitten hienommalla hiomatahnalla porakonetta pyöritellen varovasti. Aika huonot kannet tarvitsee olla ennen kuin niitä joutuu jyrsäsemään… 😉

    Onnistuu toki noinkin, varsinkin jos venttiilejä ei uusita. Uusien ohjaimien ja venttiilien kanssa teettäisin kyllä samalla uudet seetit. Kannet kun kuitenkin käyvät pajalla, eikä kustannus ole hirveä.

    #149896

    Kaikki koneistamot eivät ole kovin ihastuneita hommasta.
    Kannet ovat kuitenkin 45 vuotiaat ja kevytmetallia.
    Lisäksi Kupla-miehet puhuvat, että ilmäjäädytteisissä ohjurit olisivat tiukemmassa kiinni.
    Siksi kyselin suosituksia.

    #149897

    Minä olen tuonut sinne R- koneitamolle, ja hienosti on pelannu. Joudut kyllä seevaamaan uudestaan, mutta ota sieltä venttiilit tai vie mukana, niin he tekevät. Se ohjurien vaihto ei ole ihan halpa, mutta kukas ilmaseksi tekisikään. Pystyt kyllä itekin ne vaihtamaan mutta sitten pitää luottaa että ne kestää. Te sielläpäin jo säästätte matkassa, minulla tulee eestakaisin yli 250km, ja se pari kertaa. Mutta pyydä takuut jos ohjuri irtoaa, että saat ilmatteeksi uusinnan. Eräs koneistamo teki ja ohjain irtosi, kone siltä puolelta sökö. Eikä saanut henkilö mitään homaa takuuseen. Tästä jutusta on jo aikaa, nykyään on paremmat laitteet monella. Vissiin.

    #149898

    Lisäkysymys aiheeseen:
    Mikä on oikea välys (huoneenlämmössä) venttiillinvarren ja ohjurin väliin 18 heppaisessa?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.