Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vanhat rekisteritunnukset

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123020

    Moro !!

    Olen ottamassa 62 AZU:ani liikenteeseen keväällä ja uuden rekisteröinnin myötä kannattaisi ehkä hakea alkuperäiset rekisteritunnukset.
    Kuka tietää mistä löydän pakussani olleen rekkarin ??
    Miten hakeminen tapahtuu ??

    Lasse

    #137917

    Soita AKE:n maksulliseen puhelimeen (0100 7830 ) ja kysy. Joudut luultavasti noin vanhasta tilaamaan arkistosta todistuksen, mutta se ei muistaakseni ollut kallis. Ja wanhan numeron pitää luonnollisesti olla vapaa.
    Kilvet saat todistuksen kanssa tilattua haluamaasi katsastuskonttoriin.

    #137918

    Selvennykseksi, poistunut rekisteristä vuonna 95. Mutta oli jo silloin uudella tunnuksella, ei siis alkuperäisellä.
    Lasse

    #137919

    Juu, ei haittaa. Caramelli on ollut viimeksi rekisterissä joskus vuonna -80, sen jälkeen välissä ainakin yksi rekisterinumero. jos aiot museokatsastaa pakusi, joudut tilaamaan koko omistushistorian AKE:lta, taas pieneen lisähintaan.

    #137920

    Minä sain omaan pakuuni mallia – 60, alkuperäiset mustat kilvet joitakin vuosia sitten kun katsastuksen yhteydessä kysyin että näkevätkö he koneeltaan pakuni alkuperäisiä tunnuksia. Näkivät ja sanoivat olevan jopa vapaanakin. Kysyin saiskos ne, kysyivät että tilataan, jos haluat? Tietenkin halusin, piti vain maksaa 80 mk kilvistä silloista rahaa.
    Käykääpä kysymässä, ainakin silloin yksityinen asema palveli kiitettävästi.

    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137921

    Kysyin kanssa joku vuosi takaperin aiempia kilpiä Tinskuuni, silloin näkivät konttorilla vain edelliset kilvet. Kerroin kyllä tietäväni hyvinkin ne, jopa niiden sijainnin (jota sitten alkoivat tivaamaan…), mutta sitä aiempiin eivät ainakaan silloin päässeet. Onhan tuo tietysti voinut muuttuakin, tuntuu elävän tuo touhu koko ajan…

    Valkoisien vaihtaminen mustiin samalla tunnuksella on kovin kätevää, pelkkä lomakkeen täyttäminen konttorilla riittää ja sitten vain kilpiä odottelemaan. Maksoi jotain kympin korvilla kun kolmipyörääni kilven mustaksi vaihdoin. Tämä siis jos haluaa vai mustan kilven, eikä alkuperäisellä niin väliä ole, pitkän kuusimerkkisenkin kilven saa mustana jos vain ajoneuvo on oikean ikäinen täyttääkseen mustan kilven määräysajankohdan…

    Voi tulla kohtuullisen hinnakas puhelu jos Brysselistä tuonne soittelee, ellei sitten työnantaja tietämättään sponsoroi harrastusta. Aken nettisivuilta saa myös varsin ajankohtaista tietoa aiheesta…

    #137922
    txk

    Omaan pakuun vaihdoin hankinnan jälkeen samantien alkuperäisen tunnuksen mustilla kilvillä viime kesänä. Koko roska kustanti muistaakseni 26,- tai sinnepäin nykyrahaa. Alle kolmenkympin kuitenkin.
    Katsastuksen yhteydessä kysyessä löytyivät kaikki edelliset tunnukset ja oikein kysyivät, että mikäs näistä nyt sitten laitetaan.

    Viikon ylimääräistä sain odottaa, kun ensimmäisessä yrityksessä oli painovirhe…

    #137923

    No olisko sitten niin, että aikaisempi vain näkyy. Oman pakuni toinen omistaja olen minä itse, aiemmalla omistajalla ollut alkuperäisissä kilvissä. Minulla oli vuosia valkoisilla kilvillä kunnes vaindoin mustiksi ja alkuperäisellä tunnuksilla. Voipa olla että eivät konttorilla näe kun aiemman omistajan numerot?

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #137924

    Ake tuntee kaikki rekisteröinnit vuoteen -66 asti. Jos tiedät alkuperäisen kilven ja tiedät missä kuljin on eka kertaa otettu käyttöön, niin alkaa olla jo eväitä. Vielä kun lisäät runkonumeron, niin SA-HK:n arkistosta saattaa löytyä alkuperäinen kantakirja ja sitä myöten rekkari.

    Itse onnistuin jäljittämään pelkän runkonumeron ja sijainnin perusteella kantakortin Vaasasta-56 malliseen. Sitä myöten omistajan tiedot ja eka rekkarin.

    Moottoripyörään -48 kantakortti löytyi Turun maakunta-arkistosta rekisterin perusteella.

    Kuljin- 66 malliseen kantakortti myös rekkarin perusteella Turusta.

    Vinkkinä. Jos omaat hyvät suhteet katsastuskonttoriin, niin kysy sieltä suoraan. Sieltä löytyy samat tiedot, kuin AKE:n hieman arvokkaasta palvelusta. 😉

    #137925

    Ainakin ennenvanhaan maahantuoja antoi pyydettäessä maahantuontitodistuksen. Siitä tosin ei ilmennyt rekisterinumero, mutta kylläkin muuta hauska tietää -tietoa,kuten:

    valmistenumero
    moottorin numero
    väri
    maahantulopäivä ja laiva
    tillauspäivä
    toimituspäivä
    minne toimitettu (ostaja tai piirimyyjä)

    #137926

    Jasu ja muut

    Muistanette Retro-lehden 2CV-jutun vuosia takaperin (kannessa sininen sätkä).

    Artkkelissa tuumaillaan kyseisen sätkän olevan alkuperäinen kantikas lamppuinen -78/79… jaa miksi nostan tämän esimerkin tähän – no kun siinä sätkässä on mustapohjaiset kilvet – sitä mää vaan ihmettelen 🙄

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #137927

    Sain AKE:lta rahaa vastaan (olisikohan ollut 17 euroa) kopion ensimmäisestä rekisteeriotteesta, ja yllättäen alkuperäinen numero ei ollutkaan sama kuin car-a-mellin loiston päivinä. Taisi ennen muinoin joutua rekisteröimään uusiksi aina omistajanvaihdoksen yhteydessä mikäli paikkakunta vaihtui.

    #137928

    Mie oon sitä mieltä, että siinä Retro-lehden sätkässä on mustatkilvet koska se on museorekisteöity(?).

    #137929

    Se Retro-lehden juttu tehtiin jo ennen aikaa jolloin tavallisia kuusimerkkisiä pystyi muuttamaan mustiksi, joten ko. henkilöllä on tarvinut olla erittäin hyvät suhteet johonkin katsastuskonttoriin. Käsittääkseni tuo temppu ei onnistu vieläkään noin uuteen sätkään tai muuhun kulkimeen…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #137930

    @2cvjimmi wrote:

    Jasu ja muut

    Muistanette Retro-lehden 2CV-jutun vuosia takaperin (kannessa sininen sätkä).

    Artkkelissa tuumaillaan kyseisen sätkän olevan alkuperäinen kantikas lamppuinen -78/79… jaa miksi nostan tämän esimerkin tähän – no kun siinä sätkässä on mustapohjaiset kilvet – sitä mää vaan ihmettelen 🙄

    Siinä taisi olla mustat laput koska se oli museo rekisterissä?
    Museo reskisteröinti oikeuttanee mustiin kilpiin vaikka olisikin 73 tai uudempi.

    En tiedä kuinka mutta olen pk seudulla nähnyt uudehkon merssu (vm 2000+) maastokulkupelin jossa oli lyhyet mustat kilvet… tuttu AGEssa?

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 31)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.