Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vanhuksen virtalukko

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126941

    Olisin apua vailla.

    2cv vuosimalli 1967-1968, vanhus on sitä mieltä, että ei suostu kääntämään avainta virtalukossa,
    pitää itsepintaisesti rattilukkoa päällä. Miten voin/pitää purkaa virtalukko? Lukon malli on erillinen putki ohjauspyörän akselin sivussa (harmaa väriltään) Ja löytyykö kasaus ym. ohjetta mistään.

    Se tässä on hyvää, että vanhus rupesi lakkoon omalla kotipihalla.

    T. Juha N.

    #162660

    Kuvauksesta, ja vuosimallista päätellen, tuossa on ilmeisesti Corollan (KE10 tai KE11) virtalukko, joita maahantuojan toimesta asennettiin..?

    Sen enempää en osaa apua tarjota, kun ei ole tuollaista Japanialaista lukkoa koskaan tullut edes irrotettua. Caminoihin myös olen nähnyt noita tällätyn…

    #162661

    Muistelen jotta kuitenkin Dyanessa ois ollut joku pikuppi Toyotan lukko – saattaapi olla samanmoinen kyllä henkilömalleissakin. Ostin virtalukon pohjan Toyotaliikkeestä aikaa sitten. Mutta tuosta ettei avain suostu kääntymään virtalukossa; mieleen hiipii epäilys, jotta nyt on etukolmio tai runko antanut sen verran periksi, että rattiluokon kieli jumittaa rattiputken reijässä sen vuoksi. Tätähän voisi testata nostamalla tunkilla autoa rungon alta jostain keskivaiheilta. Jos lukko alkaa pelittämään onkin vika rakenteissa eikä lukossa.

    #162662

    Moi,
    kiitos tiedoista.

    Purin eilen lukon alaosan pois, sen jossa johdot ovat kiinni.
    Näin sain kyllä käynnistettyä vanhuksen.
    Ilmeisesti joudun purkamaan lukkorungon ohjausakselin ympäriltä, on onneksi vain kahdella erikoispultilla kasatu.
    Katsotaan sitten miten toimitaan. Ehkä sitä rattilukkoa ei tarvita jatkossa, mitä sen lukkopesän sielunelämä vaatiikin toimiakseen?

    T. Juha N.

    #162663

    Jos sen lukkopesän saa purettua,, vaikkapa lukkoseppä niin voi kysyä pystyykö hän korjaan sen..??
    Itse kyllä jättäisin lukon pois ja korvaisin sen alkuperäisellä virtalukolla joka tulee sinne mittariston oikealle puolelle..
    Siellä pitäisi olla virtalukolle reikä siinä mittariston alla olevassa kotelossa…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #162664

    Näkyi olevan Hantan rompekorissa Kuijeillussa alkuperäinen virtalukko, siis semmoinen mistä Manu kirjoitti..laita se..

    #162665

    Se lukko oli jumissa,, eikä avainkaan irronnut siitä.. Roplasin sitä ja kokeilin.. ❓ 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #162666

    PS: Täällä kun kyselee ostetaan palstalla,, niin varmaan löytyy avaimellinen ja ehytkin joltakin,,
    on niitä romppeita purettuna monella varmaan….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #162667

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Se lukko oli jumissa,, eikä avainkaan irronnut siitä.. Roplasin sitä ja kokeilin.. ❓ 😯

    Ei se enää Sunnuntaiaamuna jumissa ollut..en ottanut avainta pois..CRC ja vot..

    #162668

    Moi,
    nyt on siten virtalukkoon pultinkannat porattu auki, meni vain 43 minuuttia.
    Lukon no: on 45890-200, Joko lukonpesä on hajalla tai sitten lukon sisällä oleva muu osa.
    Jäljistä päättelen lukko on alkuperäinen asennus vuodesta 1967(68).
    Ilmeisesti Googlen mukaan lukko on Japanilainen.

    Pitänee viedä lukkorunkoineen lukkosepälle jos hän ymmärtäisi asian päälle.

    T. Juha N

    #162669

    Helsingissä Agricolankadulla firma nimeltä Auto-Avain, sieltä olen aina apua saanut vaikka ei olisi ollut edes avaimia.. Kysäise sieltä!

    #162670

    @Nihti wrote:

    Jäljistä päättelen lukko on alkuperäinen asennus vuodesta 1967(68).
    Ilmeisesti Googlen mukaan lukko on Japanilainen.

    Tais osua “villi veikkaus” oikeaan, sen maahantuojan Toyota -asennuksen suhteen..? Noihin aikoihin kun maahantuoja oli Korpivaara, joka toi sekä Citroenia että Toyotaa maahan, helposti ymmärtää miksi on tuollainen osa valittu käyttöön…

    Ohjauslukon lisääminen on ollut tuolloin pakollinen lisäys maahantuontikelpoisuuden täyttämiseksi…

    #162671

    Oma “vanhukseni” onnistui tämän jotenkin välttämään ja muistaakseni 14 yksilöä myöhemmin sellainen löytyy rattiputkesta…myös muissa nettiautossa myynnissä olleissa -68 tiinoissa olen samaisen lukon havainnut.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #162672

    Muistaakseni yhdestä -68 2cv:stä moinen poistettiin katsurin luvalla. Näissä pitää olla tarkkana koska vuosimalli ei määrää sen tarvetta vaan käyttöönottopv. Tai sitten voi joutua todistelemaan, jotta auto on tullut maahan ennen jotain päivää. Tai jotain…

    #162673

    Kaikkein helpointa on heittää rattilukollisellavirtalukolla vesilintua ja ostaa tilalle vara-osakaupasta n.15€ arvoinen tarvike virtalukko!
    Tämä on saman tyyppinen kuin mitä vanhuksen alkuperäinen on ja asennetaan vaikkapa mittarikotelon kylkeen esim oikealle puolelle(, jossa taitaa paikka olla valmiina).
    Kukaan katsastusmies ei kysele mitään, jos et itse kerro, että olet lukon vaihtanut.
    Tämä siis vanhuksissa, EI 70-lukuisissa…
    Tärkeää on purkaa rattilukkosysteemi kokonaan pois ettei tule yllätyksiä tienpäällä itsestään lukkoon menevästä rattilukosta. 😆

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.