Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään Vanhus -63-MYYTY

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124605

    Oli myynnissä vanhus

    Poistettu rekisteristä 10 vuotta sitten jarruongelman vuoksi.
    Seissyt tallissa siitä saakka (ehkä pientä ajelua silloin tällöin)

    Autossa ollut joskus konehuoneessa rengasteline sekä takatilassa levy (kadonneet 46 vuoden aikana). Ei alkuperäisiä penkkejä (taitaa olla nelkun penkit paikalla).

    Ruma maalaus, joka ei noudata auton arvokkuutta.

    Rungossa ei hitsattavaa eikä pahemmin korissakaan.

    Ei akkua, vielä 😀

    t.Sami R.
    040-8326059

    #148233

    Vihdoinkin sain otettua kuvia

    http://www.nettiauto.com/2328003

    #148234

    Aika jännää kun tähän suht. harvinaiseen sätkään on näin vähän kiinnostusta 😕

    järkeviä tarjouksia saa esittää ja katsomaan voi tulla (13.-15.3.) vkonloppuna (Pori).

    Itseäkin alkaa kiinnostaa tämän kotteron laittaminen eli nyt alkaa olla viime hetket
    hankkia mixte.

    #148235

    Niin se vaan on että lisävärusteiden puuttuminen ja virheellisesti toteutettu
    maalaus ynnämuuta tekee sen että kyseessä on vain ihan tavallinen wanhus
    2cv joka vaatisi töitä.. Vaikkakin papeissa lukeekin Mixte,, niin ei vielä aiheuta
    kiinnostusta edellä mainituista asioista johtuen… Vielä kun hintakin puuttuu…

    En silti väheksy mitenkään kuljintasi,, omia mietteitäni vain tähän kirjoitin.. 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148236

    Samoilla linjoilla Manun kanssa. 😕

    #148237

    kts. seur. viesti

    #148238

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Niin se vaan on että lisävärusteiden puuttuminen

    Paljonko auton arvoa nostaisi se että autossa olisi Enac-kitin osat ja kääntyvä takapenkki ❓
    Sekä rengasteline eteen… En usko että autoa kohtaan olisi suurempaa kiinnostusta muutenkuin: et myis niitä erikseen….

    Ja jos tätä museoisi, niin en usko että puuttuvat “lisävarusteet” aiheuttavat ongelmaa.

    Eikö se ole harrasteautoilun suola ole siinä kun autosta puuttuu jokin tärkeä osa ja sitten kun onnistut hankkimaan sen niin se tuottaa mielihyvää. Vai pitääkö koko setti olla täydellinen. Siinä tapauksessa kannattaa hankkia jo valmiiksi museoitu auto, jota voi ulkoiluttaa vappuna ja juhannuksena. Muutenhan se menee pilalle.

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    ja virheellisesti toteutettu
    maalaus

    Oho, eikö sätkäpiireissä ole aina ollut lupa maalata auto sen hetkisen trendin mukaan ❓
    ➡ on ollut kukkia, miranolia, erivärisiä ovia/lokareita, postimerkkejä. 46 vuotta on pitkä aika ja kaikkien mielestä alkup. väri vaan ei ole ollut hyvä.

    Ja miten niin toteutettu ❓ Kuka tässä nyt on myymässä orig. värityksellä olevaa autoa ❗

    Mielestäni 2cv-harrastuksessa autoa laitetaan oman mieltämyksen mukaan, kuitenkin niin että auton identiteetti saadaan palautettua alkuperäiseksi tarvittaessa, jos joku vaikka haluaisi entisöidä yli nelikymppisen alkuperäiskuntoon 😉

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kyllähän ne ajan saatossa muuttuvat omistajansa näköisiksi kulkimetkin…
    Mullakin 2cv -67 muuttunut 28 vuoden aikana mitä se mulla on ollut,,
    on muuttunut alusta, nykyään kutos tekniikkaa sekä moottori ja vaihteisto
    on kutos Dyanesta.. penkit nelkusta ja mittaristo kutos pesiaalista
    niinkuin bensa tankkikin ynnä muuta hauskaa mittaria ohjaamossa…
    😉

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    ynnämuuta

    Mitä muuta ❓ Ei ole stetsonia näkynyt tämän auton kimpussa. Kai näiden mietteiden jälkeen ihan hyvä 😉

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    tekee sen että kyseessä on vain ihan tavallinen wanhus
    2cv joka vaatisi töitä..

    Ah, näitähän “tavallisia” vanhuksia on vaikka kuinka paljon liikenteessä ja varsinkin sellaisia, jotka eivät tarvitse mitään töitä – ilmossa oli että kaipaa pientä jarrupuolen herättelyä ja muutenkin hellällä kädellä uudelleen käyttöön ottoa. En maininnut että ei muuta kuin baanalle…
    Btw, paljonko muuten näitä “tavallisia” vanhuksia mahtaa olla kilvissä tällä hetkellä ❓ saatika sitten ajossa, jotka ei kaipaa “töitä”.

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Vaikkakin papeissa lukeekin Mixte,, niin ei vielä aiheuta
    kiinnostusta edellä mainituista asioista johtuen…

    Hmm. Eikö yleensä harrasteautossa ole tärkeintä mikä auto on todella kyseessä eli tässä kohtaa runkonumero kertoo mistä mallista on kyse ❓ Kuka vaan voi tehdä Wannabe-mallin hankkimalla roippeet, jotka ovat kuuluneet johonkin tiettyyn malliin. Esim. Jos laittaa tavalliseen turbo Saabiin aero-varusteet, niin se on edelleen tavallinen turboSaab, joka on tehty aero-lookiksi. Bimmereissä sama homma; vaikka hankit M-varusteet, niin se on edelleen M-look. Se mikä merkitsee on mitä rekisteriotteessa lukee, ei se mitä siitä puuttuu..

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Vielä kun hintakin puuttuu…

    Tämä korjattu, nettiauton sivuilla oli laitettu hinta, jota ei enään näy. Pahoittelut.

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    En silti väheksy mitenkään kuljintasi,, omia mietteitäni vain tähän kirjoitin.. 🙄

    No, tämä on vapaa maa. Ja tässä foorumissa on vielä sallittu kommentointimahdollisuus myydään-palstalle, mitä monessa muussa ei enää ole. Itse otin riskin ja laitoin tänne myynti-ilmoituksen sekä sen jälkeen ihmettelin etteikö erikoisen alkuperän omaavan vanhuksen hankkiminen kiinnosta. Kai näitä vanhuksia ja vajaavarusteisia erikoismalleja on tällä hetkellä riittävästi Suomen maassa ja lisää saadaan muutamalla sadalla eurolla keski-euroopasta, niin taidan tönäistä mokoman tilan viejän pois tallista ulkosalle, jotta saadaan tilaa polttopuille ja muille arvokkaammille tavaroille. Tuli vaan ko. härpäke pelastettua viime kesänä ulkosäilytykseltä ja ymmärrän yskän miksi myyjä oli tyytyväinen kun sai lisää tilaa talliin.

    Tai sitten laitan iskuun ko. härpäkkeen 😀

    Mukavia keväthankia,

    t. Sami R.

    (anteeksi useiden hymiöiden käyttö)

    #148239

    Arvasin melkein miten tässä käy,,, mutta tuli kuitenkin kommentoitua asiaan,,
    miksi ketään ei kiinnosta…??

    Melko turha veto tähän keskusteluun on tuo minun muuteltu AZ -67 ??
    En ole sitä myymässä,, saatikka muutakaan ja jos myisin sen en kauppaisi
    sitä wanhuksena enkä muunakaan aitona erikois mallina….
    Nekun nuo muutellut kulkimet kulkee eri sarjassa,, kun tavalliset 2cv:t….
    Toisekseen kulkimeni on katsastettu ja kaikin puolin kunnossa niin rungoltaan
    kuin muutengin ja liikku… Monet ostajat pelkää kymmenenkin vuoden seisseitä
    koneita ynnä muita laitteita….
    Tämäpä tästä keskustelusta,,, Piste! 😉 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148240

    Ennenkuin laitan pisteen omaan keskusteluun, niin muutama kommentti:

    Omistamasi az-67:aan viittaus oli vain esimerkki siitä miten auto muuttuu omistajan käsissä.
    Tarkoituksenani ei ollut missään tapauksessa verrata autoja keskenään.
    Ei herneitä tästä 😆

    Olet aivan oikeassa siitä että kun auto on seissyt 10 vuotta, niin se voi olla aika jännä projekti.
    Auto, joka käy ja kukkuu, vaikka ei ole kilvissä, on mielekkäämpi projekti kuin suulisäilytyksessä oleva.

    Kun kevät aurinko alkaa lämmittämään enemmän, pöräytän mokoman katiskan 😉 käyntiin ja fiksailen jarrut kuntoon. Kaveri kylläkin varoitti, että jos teen ed. mainitut työt, niin en halua luopua siitä. Ehkä hyvä niin.

    Piste 😀

    t.Sami R.

    #148241

    Kannatta varmaan vähän herkistellä, eli kiertää konetta veivillä ja öljyt olis hyvä vaihtaa jo ennen kuin meet pöräyttään käymään.

    Kummasti ne paikat antautuu, mutta jumitusta on varmaan siellä ja täällä.

    #148242

    Tuo on oikein hauskan näköinen wanhus, eikä “mixte”-merkintä rekisteriotteessa sitä mitenkään pahenna. Tosiaan ennen kun alkaa edes konetta pyörittelemään, kannattaa imupakosarja irroittaa (ala jo nyt liottelemaan pultteja CRC:llä) mahdollisen ruostehilseen varalta. Se naarmuttaa sylinterin ja männät tehokkaasti kun paino/imuvoima vetäisee ensikäynnistyksessä sylinterihin. Imupakosarjalla on myös paha taipumus ruostua puhki siitä kaasarin alta imu- ja pakokanavien välistä. Jo sen takia kannattaa irroittaa tarkistusta varten.
    Talvikisoissa keskusteltiin wanhuksen jarruista, ja Hantta kertoi 40 vuotta seisseestä -53:staan että jarruille ei tarvinnut tehdä kun puhdistus ja nesteiden vaihto. Ilmeisesti sen aikainen kumi sisälsi riittävän määrän luonnonlateksia joka kestää ja kestää….

    Onnea myyntiin tai kunnostukssen 😀

    #148243

    Kuljin myyty. 😥

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.