Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Vauhtipyörä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
1.3.2005, 15:10 #132226
Niin joo puhuitkin pakokanavista, noi ei se mitään, se imukanavista.
Pakokanavissa voi auttaakin tollainen hionta.
Sinänsä jos omaa pakoputkea ruvetaan suunnittelemaan, niin siinäkin mennään hyvin usein metsän, olen kyllä kuullut että tuo y-haara toimii sätkässä hyvin.
Netistä kun löytyy tietoa että k&n ei olisi hyötyä, niin nämä henkilöt ovat usein sellaisia jotka on kilpaa ajaneet ja tehneet tehomittauksia.1.3.2005, 16:14 #132227kyllä K&N:llä ja peltisellä sätkän putsarilla on paljon eroa 😀 Vaivaahan tällaisessa hommassa on, mutta eikös näpräys ole kivaa? 😉 Kyllä jos en arki”autona” sätkää käyttäisi niin pitäisin sen mahd. alkuperäisenä, mutta koska käytän niin kokeilen kaikenlaisia juttuja mitä mieleen juolahtaa. Toisinaan siitä, että sovittaa jotain uutta tekniikkaa kulkimeensa voi olla hyötyä myöhemmin suurellekin joukolle…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2005, 16:54 #132228Onhan siinä k&n:ssä hyviä puolia, lisäksi vielä se että ei tarvitse kaasarin kumia. Joutuuko siihen tekemään jonkun sovituskappaleen vielä vai saako suoraan sopimaan, jos ei tarvi mitään, niin eikö asennus ole helppoa..
k&n vastaavan virityksen pystyy tekemään kyllä tosi helposti itsekin,
2kpl levyjä ja niiden väliin melkein minkä tahansa auton suodatin ja kierretangon pätkällä yhteen. Kun laittaa jonkun 2L koneen suodattimen niin ei ole ainakaan hengittävyydestä kiinni, eikä paljoa tarvi vaihdellakaan.1.3.2005, 16:55 #132229Kun tässä alkujaan oli kyse vauhtipyörästä ja tietoa tuntui löytyvän niin osaisikohan joku auttaa:
Sätkässä on nyt Visan 652cc kone käpäläasetelmalla ja olen jo vuosia sitten hankkinut/teettänyt sopivat palikat tähtiasetelmaa varten, mutta mistä löytyisi sopiva Visan vauhtipyörä? Eli vauhtipyörä on erilainen kuin kutosessa kun siinä on sytytyksen ajoitusta varten “raudanpalanen” ja kun tuli aikanaan teetettyä kytkinkoppaankin ne alkuperäiset anturit… Niin siis nykyiseen vauhtipyörään tähtiasetelma ei sovi pulttijaon takia. Käpäläasetelmassa on (muistaakseni) tasavälein 6 pulttia ja tähtiasetelmassa jokatoinen väli on pienempi (eli pultit aina kaksi lähekkäin ja sitten pitkä väli.Edit: löytyi sitten kuvakin netistä (vasemmalla tarvitsemani vauhtipyörä ja oikealla nykyinen:
1.3.2005, 17:35 #132230En nyt osaa tuohon ongelmaan vastata. Jukka Isomäki on enemmän noiden 652 osien kans pelannut. Yhteystiedot löytyy varmaankin googlettamalla….
MUTTA voisitko kertoa kuinka saan noita kuvia liitettyä viestin oheen!?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2005, 17:42 #132231Niin ja Nameonelle: Kyllä sätkän omaa imukaulaa kannattaa käyttää: saa paksunkin suodattimen mahtumaan pellin alle…Ja toisekseen olen kuullut, että pitkä imukaulakin on hyvä olla (joidenkin) virtausten vuoksi. (vääntöä,vääntöä) Adapterin tarvii imukaulan ja suodattimen väliin, mutta samalla hoituu myös yksi ongelma josta ei vielä olla puhuttu 😉 nimittäin huohottimen/öljyntäyttöputken ja putsarin välinen letku. Tämän letkun saa liitettyä imukaulan ja suodattimen väliin tuohon adapteriin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2005, 20:02 #132232“Kuten kaikissa BBCode tageissa voi ympäröidä URL:n millä tahansa muilla tageilla, kuten “
1.3.2005, 20:15 #132233mää oon niin vähän atk:ta lukenu, että toi ei mulle paljon sano. Eli joku koodinpätkä pitää liittää viestiin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.3.2005, 20:58 #132234@Akaile wrote:
mää oon niin vähän atk:ta lukenu, että toi ei mulle paljon sano. Eli joku koodinpätkä pitää liittää viestiin…
Paina “lainaa”-nappia viestini kohdalta niin näet siinä käytetyt koodit.
2.3.2005, 19:21 #132235Kiitos 🙂 Tämä ei kuitenkaan helpota vielä pahinta ongelmaa eli kuvien lataus omalta koneelta juttujen yhteyteen…Kun en noita kotisivuja omista, enkä jaksa edes tehdä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.3.2005, 19:37 #132236@Akaile wrote:
Kiitos 🙂 Tämä ei kuitenkaan helpota vielä pahinta ongelmaa eli kuvien lataus omalta koneelta juttujen yhteyteen…Kun en noita kotisivuja omista, enkä jaksa edes tehdä…
On olemassa monia ilmaisia “kuvapalveluita”, joihin voi tallentaa kuvia ja sitten ne voi linkittää tänne. Valokuvayhtiö Ifi tarjoaa nykyään 100MB ilmaista tilaa kuville… tosin en ole testannut palvelua eli toimiiko kirjautumatta jne. Sitten oli ainakin joku ruotsalainen palvelu.
2.3.2005, 21:01 #132237Sitten on palveluita joihin voi tallentaa kuvien lisäksi myös myös tiedostoja, ne ovat monipuolisempia. Googlella paikkoja löytyy vaikka kuinka paljon.
3.3.2005, 12:32 #132238@nameone wrote:
Niin joo puhuitkin pakokanavista, noi ei se mitään, se imukanavista.
Pakokanavissa voi auttaakin tollainen hionta.
Sinänsä jos omaa pakoputkea ruvetaan suunnittelemaan, niin siinäkin mennään hyvin usein metsän, olen kyllä kuullut että tuo y-haara toimii sätkässä hyvin.
Netistä kun löytyy tietoa että k&n ei olisi hyötyä, niin nämä henkilöt ovat usein sellaisia jotka on kilpaa ajaneet ja tehneet tehomittauksia.Mistähän tuollaisen K&N suotimen saisi? Onkohan kuinkakin julkijumalattoman kallis?
Toisaalta tuli mieleen kyhätä moinen itsekin. Eli jostain peltinen leveähkö putsari josta rälläkällä kyljet avoimeksi.3.3.2005, 21:05 #132239Noista nettikuvapalveluista: Tiedän tiedän että on niitä palveluita johon voi tunkea kuviaan, mutta kun minulla on toisinaan aiheeseen liittyviä kuvia koneella ja ne olisi hieman nopeampi siirtää suoraan koneelta tänne kuin eka serverille ja sitten tänne? (Jos on viitisensataa valokuvaa koneella niin miksi siirrellä niitä ees taas?)
K&N: Kohtuullisen kokoinen k&n maksaa noin 70-85e. Näitä myy hyvin varustetut moottoripyöräliikkeet… Pienempiä K&N:iä saa viiteenkymppiin. On olemassa myös samanlaisia “halpis” suodattimia, mutta ne eivät toimi. Menevät tukkoon nopeasti. (Jotkut liikkeet pitävät näitä suodattimia hyllyssä, koska näille on hyvä ostajakunta…mutta ei niistä enempää) Kallishan tuo on, mutta pestävä ja kestävä. Pesu muistaakseni 70tkm välein…vai 50tkm….en muista
Kymysys: Tekeekö turboputkella mitään? Olisi tuulipelti valittavissa turboputki ja ilman, mutta en osaa päättää… Puolesta ja vastaan? Putsari likaantuu, mutta esim. K&N:lle olisi helppoa suunnata viileämpää ilmaa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.3.2005, 21:20 #132240Kuvapalveluiden käyttö ole paljon sen monimutkaisempaa ole kuin niiden kuvien lisäys esim. tännekään, lisäksi sillä järjestelyllä saavutetaan lukemattomia muita etuja, joista hyödyt sinä sekä muut.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.