Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145322

    Kerrattakoon vielä, että tuossa vehkeessä on erillinen syttyboxi. Kärjet toki ovat käytössä, mutta vain ajoitusinfoa jakamassa. Konkka on pois pelistä.

    Olen vielä sillä kannalla, ettei vika ole sähköissä. Tämä ilmiö kun on seurannut suuttimien vaihtelusta. Noh, laitettiinhan tuo sytkä tietysti kohdilleen strobolla tässä sivussa, mutta…

    Kyllä sanoisin, jotta joko tuo saa liikaa tai liian vähän bensaa siinä tilanteessa, kun alkaa nykiä. Laiskuuttani vain mietin kumpaa. Vaihtamalla kakkosen suutinta suuntaan tai toiseen tuo kyllä uskoakseni alkaa selvitä. Pitäisi päättää kumpaa ensin kokeilen 😉

    #145323

    Yleensä bensa pula ilmenee siten että kaasun pohjaan painallus aiheuttaa “BOO” äänen ja veto lakkaa lähes tyystin,, kun liika aiheuttaa tukehtumis ilmiön voiman puuttumisena??
    Nykiminen taas viittaa selkeesti kipinä puolelle!!
    😥 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145324

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Yleensä bensa pula ilmenee siten että kaasun pohjaan painallus aiheuttaa “BOO” äänen ja veto lakkaa lähes tyystin,, kun liika aiheuttaa tukehtumis ilmiön voiman puuttumisena??
    Nykiminen taas viittaa selkeesti kipinä puolelle!!
    😥 😯

    Noin minä olen sen itsekin ajatellut. Hieman oudolta tämä nykiminen vaikuttaa. Sen voi lavealle skaalalla tulkita ‘nelistykseksi’, joka viittaa rikkaaseen seokseen, muttei tuo selvää ole.

    Toisaalta, kun katson noiden suuttimien kokoa, niin paljon rikkaammallakin olen ajellut nykimättä. Ja kierroksiin tuo ongelma ei ole suoraan sidoksissa. Pelkällä ykköskurkulla voin ajella korkeammilla kierroksilla kuin molemmat kurkut auki.

    Jos vika on tuolla kipinäpuolella, niin se on ilmaantunut tässä suutintestien sivussa. Taidan kuitenkin vaihdella tulpat ennen seuraavaa suutinkokeilua. Josko vaikka jompi kumpi alkaisi olla tiensä päässä.

    #145325

    Kannattaa myös samalla hommata ne tulpanjohdot. Katselin, että Sohvissa taisi olla juuri ne “highpowerviriviri” tarviketulpanjohdot jotka myös tiinastani löytyi aikaisemmin. Aluksi en uskonut niiden vaikutukseen millään tavalla. Sitten broidi käski mitata johdon vastuksen ja tosi on, että se on enemmän mitä sätkään suositellaan. (Ja tunnetusti sätkän sytytys on kaikessa yksinkertaisuudessa välillä ronkeli tuosta sähkön välittämisestä paikasta a paikkaan B, korostuu erityisesti syys-ajossa…) Ostin ne Bougicordit ja kyllä lähtee paremmin käyntiin. Käsittääkseni Bougicord on myös ensiasennusjohto ollut sätkissä? Muistaakseni Auto-artikkeli näitä myy. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145326

    Huomenta!

    Kyllä kakkoskurkun suuttimen pienennys 95 -> 88 vei nykimisen pois.

    Moottorin käyttöominaisuudet paranivat oleellisesti (lue: kiihtyy paremmin ja myös kakkoskurkun avautuminen antaa potkua, eikä nyi korkeilla kierroksilla), mutten vielä päässyt tavoittelemaani huippuvauhtiin. Vähän niinkuin kierrosten nousu loppuisi kesken. Kun vielä keksisin, johtuuko tuo liian rikkaasta vai laihasta satsista. Joka suuttimenvaihdon jälkeen sama kysymys 😉

    Kutosen koneen kaasarissa oli kakkoskurkulla vieläkin pienempi suutin. Ehkä kokeilen seuraavaksi sitä. (Nyt on ajossa 86).

    Tulpanjohdot ovat vaihtolistalla… Ja akku.

    #145327

    No nyt kun olet päässyt tuohon kierrosten leikkautumiseen niin siihen auttaa ne visan kapilaariputket varsinkin kun käytössä on vapaavirtaussuodin..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145328

    @Akaile wrote:

    No nyt kun olet päässyt tuohon kierrosten leikkautumiseen niin siihen auttaa ne visan kapilaariputket varsinkin kun käytössä on vapaavirtaussuodin..

    Käsittääkseni tuossa on jo ne, kun kaasari on Visasta kotoisin…

    #145329

    Ei ole jos ei ole merkintöinä 1f4 ja 2ac, ja kapilaareilla tarkoitan jarruilmasuuttimia/ nousuputkia, rakkaalla lapsella monta eri nimeä. En sitten tiedä oliko siinä esisarjavisassa vielä kutosen kapilaarit, mutta ainakin myöhemmin ison ilmanputsarin jne. jälkeen ne oli…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145330

    Terve!

    Kuinka pitkät ovatten sätkän tulpanjohdot? Muuta huomioitavaa? Puolanpää muistuttaa tulppaa?

    nimim. toisella autolla liikkeellä, kun pitäisi johtimet ostaa

    #145331

    oisko noin 60 cm sopivat… puolan pää on tosiaan sellainen, että siihen ei ihan kaikki piuhat välttämättä istu.. on kai hieman “normikokoa” pienempi… tämä kaikki näppituntumalta..

    Jos kurvailet Tikkurilan suunnalla, niin Autoartikkelista saanee ainakin sopivat.. itse ostin sieltä viikko sitten hienot “Bougiecord”:it amiin.. ei halvat, mutta juuri oikeanlaiset.

    #145332

    @turtl3 wrote:

    Jos kurvailet Tikkurilan suunnalla, niin Autoartikkelista saanee ainakin sopivat.. itse ostin sieltä viikko sitten hienot “Bougiecord”:it amiin.. ei halvat, mutta juuri oikeanlaiset.

    Tuonne soittelinkin ja 22 e lupasivat hyvät myydä. Valitettavasti sulkevat jo 17:00, enkä normaalisti liiku siellä päinkään…

    Tänään liikun, mutta vasta puoli kuudelta 😥

    Eräässä toisessa putiikissa kyllä vierailen, kun tarvitsen taas pari suutinta 🙄

    #145333
    LPN

    12,50 oli Bougiecordien hinta Sitrosella. En sitten tiedä ovatko samat johdot kuin Artikkelin 22 euroa maksavat, mutta tulevat postilla nopeasti ja huokeasti melkein kotiin asti.

    #145334

    @LPN wrote:

    12,50 oli Bougiecordien hinta Sitrosella. En sitten tiedä ovatko samat johdot kuin Artikkelin 22 euroa maksavat, mutta tulevat postilla nopeasti ja huokeasti melkein kotiin asti.

    Jarrutin eilen Moposportin kohdalla. Siellä oli letkuja poistomyynnissä hintaan 2€ kipale. Tosin ovatten hieman pitkät (70cm), mutta toimivat.

    Kakkoskurkun seosongelmaa nuo eivät poistaneet 😉

    #145335

    Lähtötilanne: Sekasikiökutonen, jossa tyhjäkäyntisuutin 39, pääsuutin 120, 2. k suutin 90, kapilaarit 1f2 ja 2aa. Vaihdoin pääsuuttimen 102:seen, jolloin suutinyhdistelmä vastaa aika lähelle Ami 8 18/26 comboa.

    Tulos: Ei ois pitäny taas aloittaakaan koko ruljanssia… Lähtee repimään kierroksia paremmin kuin ennen, mutta keskikierrosalue ihan vetämätön, nykii ja sitten huippukierrokset leikkautuu nopeammin kuin ennen. Kulku ei käytännössä huonontunut, mutta ajettavuus kyllä… 😥 Jos bensankulutus ei radikaalisti laske niin vaihdan takaisin.

    Epäilen kyllä nokka-akselin kieroutta, kun takaraivossa pahasti jyskyttää, että se kyllä taisi näyttää strobossa kahta viivaa 👿 mutta kun ei muista niin ei muista. Tutun sätkän vastaavat oireet loppuivat siihen nokan pään naputteluun..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145336

    Oletko tarkistanut bensanpinnan? 6:sen kaasareissa on ainakin kahta eri bensanpinnan korkeutta. Toinen on 18mm ja toinen 21mm, mitattuna kohon keskinastasta kanteen. En vaan muista minkä mallin kaasareissa mitäkin arvoja käytetään, mutta muistaakseni väärä korkeus aiheutti juuri tuollaisia ongelmia.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 99)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.