Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 91 - 99 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145337

    Huomenta!

    Tunnetko varpaalla, koska kakkoskurkku avautuu? Meinaan vain, jotta onko keskialueen tehon puute ykköskurkulla vai joko kakkonen on raollaan.

    Sanoisin noin kokemuksen syvällä rintaäänellä 8) , jotta ykköskurkku kaipaisi 105:sta. Kakkoskurkun suutin voi sitten olla hieman pienempikin (esim. kutosen orkkis 87,5).

    #145338

    Kyllä se hävikki on kakkoskurkku auki keskialueella. Bensanpinta on muistaakseni 18mm. Mitä korkeampi pinta, sitä suurempi paine ja kulutus…myöskin. Katsoo nyt josko löytyisi 105 ja 85.7 vai mikä se oli 😉 taidan kyllä keskittyä visan läjäämiseen ennemmin kuin suutintaistoon, se kun on visassakin edessä suurella todennäköisyydellä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145339

    Yhden, tässäkin viestiketjussa esiintyvän, dokun perusteella yhdistelmä 105/92 (vai mikä se oli) olisi hyvä kutosen koneeseen. Omassa virivirissä tuo 92 on liian suuri.

    #145340

    Huomenta!

    Kun tuo Sohvi tuossa vain seisoskelee laturia odotellen, aloin järkeillä, jotta tuota konetta on aiemmin käsketty tavallisen kutosen kaasarin avulla, miksen itse kokeile samaa. Ei kun tuumasta toimeen. Kaasari tuli eilen irroitettua toisen koneen päältä ja pääsuuttimiksi vaihdettua yhdistelmä 105/90.

    Pienen puhelinkonsultaation jälkeen säätelin bensapinnan 18mm:iin (siis kansi ylösalaisin ja kohon keskeltä mitta kannen tiivistepintaan (ilman tiivistettä).

    Homma jäi kesken, kun kiintoavaimeni ei kestänyt taivuttelua… Tänään bilteman kautta kotiin…

    #145341

    Tuli mieleen että jos sulla ei kaasuvehkeitä ole niin saatat onnistua taivutuksessa, kun sopivan suurella virralla hitsaat taitoskohtaan pienen palkon jolla saat kuumaksi kiintoavaimen. En ole käytännössä kokeillut, mutta hyvällä tuurilla onnistuu, varsinkin jos saat vähääkään hehkua avaimeen?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145342

    Nyt on sitten kaasari paikallaan, tosin vaijerit vielä irti. Päädyin irroittamaan moottoriöljyn täyttöputken. Siitä tuli sen verran tilaa, että pääsin etupuolen muttereihin käsiksi.

    Nuo kitkamutterit, jotka tuli tuonne koneen vaihdon yhteydessä laitettua, estävät normaalien lenkkiavaimien käytön. 13 millisinä ja hieman alkuperäisiä korkeampina nuo vievät tehokkaasti sen tilan, johon lenkki voisi sopia. Onneksi noita ei alvariinsa tarvitse irroitella.

    Toivottavasti Matkahuolto kiikuttaa laturin Nurmijärvelle tänään, jotta pääsisi taas pöräyttämään.

    Edit: Tuli juuri tekstari Matkahuollosta “Teille on saapunut lähetys…” 8)

    #145343

    Heips!

    Kutosen kaasaria on nyt testattu. Päädyin suuttimiin 105/88, Nyt mennään mukavaa kyytiä koko kierrosalueen. Huippuja ei vain ilmiinny yhtään aiempaa enemmän. Taidan tyytyä toistaiseksi tähän.

    Jos oikein hifisteltäisiin, niin tuo ykköskurkun suutin voisi olla jotain 102,5 ja 105:n väliltä.

    #145344

    Aika jännä, että siihen jotain eroa tuli, koska kaasarin kurkut oli kuitenkin samankokoiset… Mutta hyvä että tuli 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145345

    @Akaile wrote:

    Aika jännä, että siihen jotain eroa tuli, koska kaasarin kurkut oli kuitenkin samankokoiset… Mutta hyvä että tuli 😉

    Kurkut ova samankokoiset, mutta muita pieniä eroja on. Tuo kuutosessa ollut kaasari näyttää hieman tuoreemmalta versiolta.

    On se vaan mukavaa, kun tuo kuljin kiihtyy ylämäkeenkin 8)

    Ps. Milloinkas visa tulikaan tyrkylle? Tuo kutostekniikkani on vuodelta ’82. Ja kaasari todennäköisesti samalta ajalta.

Esillä 9 viestiä, 91 - 99 (kaikkiaan 99)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.