Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Venttiilikoppien hatut

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127918

    Jossain yhteydessä mainitsin näistä ajatusasteella, mutta tänään päätin ryhtyä toimeen ja kokeilla toimiiko idea lainkaan. Kyseessähän siis Kari80 keksintö jatkojalostettuna ajoviiman estämiseksi venttiilikopille. Olen itse tähän tarkoitukseen käyttänyt lasivillaa, mutta sen kanssa työskentely on melkoisen ikävää ja villan kokoonpysyminen normaalisti vuodesta kahteen vuotta…

    Vaihe 1: Leikkaa hatut solumuovista ja liimaa ne.

    Vaihe 2: Vuoraa venttiilikopat alumiinifoliolla.

    Vaihe 3: Pursota vaahtoa. Itse hankin palovaahtoa, mutta en kyllä suosittele tätä muille. On hidas kuivumaan, huonompaa työstää ja kuivuttuaan murenee.. Tavallinen uretaani ajaa saman asian ja on ihan yhtä herkästi palavaa kuin solumuovi 😀

    Vaihe 4: Pinnan kuivuttua puristele uretaania kasaan ja pursota toinen kerros. Sen pinnan kuivuttua puristele sekin tiiviiksi. Anna kuivua. Nyt muotoon valettu hattu lähtee irti. Leikkaa ylimääräiset foliot pois.

    Vaihe 5: Asenna hattu paikalleen ja nosta lokari paikoilleen.

    Tämän puolen hatun muotoilua hieman kiusasi öljynlämpöanturi venttiilikopassa, mutta kyllä senkin sai onnistumaan.

    Routamaton leveys 75mm ja mahtui suoraan paikalleen lokaria vasten.

    Huomenna koeajoa ja raportoin öljynlämpöjä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167558

    Juu teimpä eilen uudet hatut ilman vaahtoa, nyt en käyttänyt liimaa vaan nitojalla saumasin.,leveys 110mm ei tarvitse ottaa lokareita pois..siellä ovat kuin p…a junttilan tuvan seinässä. ..hatun päädyt leikkasin samasta retkipatjasta mutta en vielä asentanut..

    #167559

    juu tuota…se ympäryysmitta.patja on 52cm, koppa noin 48cm…olkaa tarkkana kun valitsette eristeen värin…

    #167560

    Kilpavarustelu ❗ 8)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167561

    -4 ulkona ja nippanappa 60 astetta oli öljynlämmöt 40min kruisailun jälkeen. Anturi siis venttiilikopassa. Pohjapanssari puuttuu. Oleellisempaa oli se, että kabiini lämpesi huomattavasti nopeammin ja kone toimi nöyremmin. Jaksoi vetää nelosella paremmin niin ala- kuin yläkierroksilla. Motaria päästäessä satasen pintaan tuulilasille tuleva ilma poltteli näppejä. Tätä ei ole aiemmin tapahtunut näillä vanhemman tyyppisillä tehostetuilla vaihtajilla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.