- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › vinkki, jousitukseen liittyen
Silmukan sisälle 25 mm pitkä männäntapin pätkä. (Rasvaa väliin) Näin saadaan estettyä silmukan kuluminen.
Uudemmanmallisten (“mutterimallisten”) jousivarvanpäiden kohdalla on tosiaan halkeaminen ongelma, jota ei esiintynyt aiemmin. Ilmeisesti materiaalia on huononnettu.
Alkuperäinen Citroenin rakenne tässä kohdassa on nerokas eli nokkapala keinuu pyöreaän silmukan sisällä, jolloin suurellakaan pintapaineella ei helpostiu tapahdu kulumaa. Kuluu kyllä, jos paikan jättää ikuisesti rasvaamatta.
Muutaman kerran olen kuullut epäuskoisten korvanneen nokkapalan ruuvilla tai muulla huonoin seurauksin.
Hekan niksissähän ei varsinaisesti tästä ole kysymys. Aika näyttänee kestävyyden. Halkeamisvaara on varmasti pienempi. Nokkapalan pitäisi kuitenkin mahtua keinumaan holkin sisällä, kuten on suunniteltu.
Heipähei pitkästä aikaa..
Itse tein seuraavanlaisen “virityksen” kymmenisen vuotta sitten:
kolmiotappien tilalle pultit ja nyloc-mutterit jotteivät aukea.
pulttia hankaavaan peltiosaan voi (siihen kolmiomalliseen reikään) hitsata
prikan. Pultin ja silmukan väliin Etolasta hain
halkaisijaltaan silmukkaan sopivaa uretaanitankoa josta
sahasin pätkät joka silmukkaan. Ja tietty porasin reiät keskelle.
Ei kitinöitä, ei kulumia, ei rasvauksia ja tietty aavistuksen
mukavampi ja hiljaisempi alusta, ainakin omissa kuvitelmissa.
pari vuotta sitten tarkistin uretaanipalat kulkimen
purkamisen yhteydessä, jonkinmoisessa ryhdissä olivat vielä mutta
koska tankoa oli vanhastaan jäljellä, veistelin kuitenkin uudet.
Aikaisempaan viitaten: syy miksi mulla näkyy ä ja ö on se että mulla on purjeveneessä oma läppäri mukana 😉 😉 😀
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste