Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › virinokka
- Tämä aihe sisältää 40 vastaukset, 9 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23.6.2019 at 20:23 Jasu toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.5.2005, 21:29 #131559
Siksi että koneen alaosassa pyörii kaikki paska kymmenen kertaa enemmmän kuin yläosassa.
9.5.2005, 20:27 #131560Noinkohan ois? Kyllä kuule pienet kivetkin lentää laturin sisään ja mielestäni se on aika paljon ylempänä kuin ne tuuletushormit…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.5.2005, 20:56 #131561Mitä alempana sitä enemmän roinaa, siitä on ihan turha väitellä, sitäpaitsi koneen etuosasta tihkuu öljyä joka sekin valuu yllättäen, alaspäin.
10.5.2005, 17:44 #131562No mutta! Silloinhan tehdas on tehnyt emämunauksen, kun johtaa sen öljyisen ilman jarrulevyille!!! Miten Citroenin insinööreiltä onkin jäänyt huomioimatta tuollainen asia, vaikka muuten niin nerokkaan auton ovat suunnitelleet!
10.5.2005, 18:59 #131563hah! Luu kurkkuun.
10.5.2005, 20:03 #131564+ Kone huohottaa öljyhöyryjä ilmanputsarikoteloon, joten öljystä putsari suttaantuu teki miten tahansa… (=+-0)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.5.2005, 20:50 #131565Huohotin huohottaa kyllä ilmanpuhdistimen ohi vai mitä tarkoitit Akaile?
Kyllä sinne jarrulevyillekin menee öljyä ja epäpuhtauksia, kyse olikin siitä että kuinka paljon, luuleeko Jalppis ja Toppok että mikään tässä maailmassa on täydellistä ja jarrutkin toimivat täysin hermeettisessä tilassa vai?
Onko se nyt niin vaikea hyväksyä että ilmaa painavampi aines kulkeutuu alaspäin, näkeehän sen kumpi on puhtaampi paikka, ilmanottopellin ala vai yläosa, vai onko jollain joku erityinen syy etteikö näin olisi, jos ei niin en takaa että viitsin mihin tahansa vastata.11.5.2005, 10:52 #131566Siellä puhallinkotelossa kun on se puhallin sotkemassa ilman liikkumista, ja sen se tekee sen verran tehokkaasti että siellä puhallinkotelossa on tasaisen paskaista ihan joka puolella. Ei niillä ilman virtausnopeuksilla roskat yms oikein ehdi asettumaan…
11.5.2005, 20:15 #131567Juuri tätä minä hain ja odotin laskelmia pyörteistä, mutta pyörteitäpä ei voida laskea… 😆 😳 Nojjoo antaapi olla. Niin tarkoitin sitä ilmanputsarijuttua näin: Huohottimelta menee öljyhöyryjä putsarikoteloon ja se ajan kanssa sitoo itseensä sitä muuta likaa. Eli eli, vaikka ne höyryt meneekin suodattimen alapuolelle ja siitä takaisin koneeseen niin kyllä sitä aina vähän tarttuu suodattimeenkin… Eli varmaankin aika saman verran tulee alaosaturboputkista öljyä kuin normaalista huohotuksesta. Turboputki kuin turboputki, aina se sotkee suodatinta.
Ja ken ei usko, että terve kone huohottaa tuollaisia määriä niin pistäkääpä kirkas putki huohottimen ja putsarin väliin, kyllä muuten putki tummuu alle viidessä vuodessa..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.5.2005, 20:24 #131568Vaikka on propelli niin se tuuletuspellin alaosa on paljon likaisempi paikka, kuin yläosa, kenellä on auto niin sen voi itse todeta. Jos ilmavirtoja ei olisi niin mikään lika ei nousisi koskaan maanpinnasta irti.
Koneen huohottamisesta aiheutuva likaantuminen näkyy suodattimen sisäpinnalla, ei se nyt minusta niin pahalta näytä että se tukkisi suodattimen.
Vielä kun jos esim sisäpinta ja ulkopinta tukkeentuvat 1/3 verran, niin se ei tarkoita että virtaus huonontuisi samanverran, kuin että toinen puoli olisi 2/3 tukossa, vaan paljon vähemmän.11.5.2005, 20:27 #131569Joo mut voisin väittää, että se tuulepellin alaosan mönjä kertyy siihen vuosien varrella, ei se siitä jatkuvasti niihin rööreihin lennä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.5.2005, 05:13 #131570Niin mutta siitä näkee missä suhteessa sitä mönjää pyörii ylhäällä ja alhaalla.
10.1.2008, 14:09 #131571Nostetaanpa tätä vähän pinnalle: Minkälaisia asteita noissa sätkän nokissa on ollu tehtaalta lähtiessään? Onko kukaan tutkinut niitä nokka-akselin rungon numerointeja ja päätynyt johonkin ratkaisuun? Se GT Motorsin henkilö nimittäin kysyi, että hiotaanko alkuperäiseksi vai tuleeko viritystä ja haluaisinkin nyt tietää millä arvoilla on minkäkin koneen nokat ollut. Ettei tule tilannetta, jossa GT-motorsin koneella onkin vain yksi 2cv:n nokka-arvo… Paljonko visan V06/630 ja V06/664 koneiden nokissa on eroa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.1.2008, 17:55 #131572Minä muistelen että nokka hiottiin 297asteiseksi, viritysaste oli minulla olleilelle männille aika jyrkkä. En enää muista muita arvoja mutta R-koneistus sen aikoinaan teki. Männät oli mahlet, ww1300s-73-76 mallista. Venttiilit oli opelista että sitikasta, kansia joutui laskemaan sekä sorvaamaan jonkin verran. Vauhtipyörä kevennettiin 1.300kg, oli pirun ohut sekä jouduttiin poraamaan reikiä täyteen. Kammesta limppuja kevennettiin sekä imuriksi tuli solex 32 sivuimu kaasari. Öljy jouduttiin kierrättämään, muistaakseni scanian öljysuodatin. Kulutus oli huima noin 14litraa satasella jos polki menee ei meinannut sekään piisata. Mutta sata kilsaa pääsi tankilla varmasti. Tosin kulutusta lisäsi teräsvanteet mitkä painoivat hirmusti olivat kaksi senttiä paksut, vielä renkaat 145-15. Olivat aika hassun näköiset kun vanteet oli 5,5tuumaa leveät. Mutta tieto on nyt ihan muistia kaikesta en ole varma.
10.1.2008, 18:32 #131573Kuulostaa hurjalta 😀 Millä loodalla se sit oli jos oli noinkin viritetty kone? Muistaako Jasu paljon oli siinä “vääntönokassa” asteet?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.