Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Virransäätäjästä ja rasvauksesta; Dyane -73
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.9.2005, 05:54 #122237
Hojo Hojo
Mitenkä useasti te rasvailette vetoakselit ja olkatapit eli monenkas kilometrin välein ?
Entäs seuraavanlainen asia:
Olen huomannut että lataus ei pelitä ihan täysillä. Tässä viikkojen aikana starttaus on alkanut pikkuhiljaa hiipua eli tuntuu kuin akussa virta käy vähiin (ampeerimittari nousee aika ajoin ainoastaan punaisen ja valkoisen rajamaille).Kuinka paikannetaan vaivan alkulähde ? Onko vika virransäätäjässä, voiko säätää, saako halvalla uusia/vanhoja toimivia (kuulemma siellä rintapellissä kiinni) ? Eli kannattaisiko esim. mittailla yleismittarilla jotain jostain välistä ?
On se hyvä kun ei ole noita ylimääräisiä sähköhörpöttimiä niin riittää virtaa pitkäksi aikaa vähän huonommallakin annilla.
😯 – Hannu –
30.9.2005, 07:31 #133517Heps,
vetarit ja olkatapit suunnilleen joka öljynvaihdon kanssa. Siis rasvaus.Lataus: Vanha Akku, uusi akku tuo usein onnen. Se mittari on Voltti eli jännitemittari. Siitä onkin keskusteltu toisaalla paljon, “Kumpi tärkeämpi”. Säätäjä, vanhan mallinen, on säädettävä. Koppa auki ja ratasta kääntämällä. Suuntaan tai toiseen, toinen lisää ja toinen vähentää, siis jännitettä. Kannattaa tietysti mittailla yleismittarilla ainakin akun jännitteet napojen välistä ja latausjännite kaiketi plussan ja rungon väliltä
Antti JP Kuopio.
30.9.2005, 08:20 #133518Lainasin Sitruunapatongin keskustelusta:
“Jos käytössä on yleis/ jännitemittari, niin mittaa latausjännite ilman ajovaloja ja muuta kuormaa ja sitten kaikki päällä. Ensiksi jännite pitäisi olla 14V kieppeillä tai hieman ylikin. myös kuorma päällä samaa luokkaa. Täyteen ladatun akun jännite ilman kuormaa n. 12V. Akku on kunnossa, jos kytket ajovalot (moottoriei käy) ja mittaat jännitettä. Aluksi hieman notkahtaa, mutta alkaa nousta loivasti 12V:iin. Ja pitää pysyä kauan.”Vähän tarkemmin latauksen mittauksesta.
Antti JP Kuopio
30.9.2005, 11:34 #133519Ite oon ajellu nyt vähän yli 6000km bilteman yleismallisen säätäjän kera. Ei mitään ongelmia ja lataus on erittäin siedettävällä tasolla. Maksaa vähemmän kuin uusi 2cv-tarvike ja johdotus on helppo tehdä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.